• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71
    LMK skrev 2007-11-08 09:49:52 följande:
    Finns det fler här som använder Decléor?Har verkligen fastnat i det träsket . Är helt salig över vad de produkterna gör för min hy. Har en kusin som är hudterapeut & numera är hon min personliga hud-guru Shoppade storförpackningar (400ml) med rengöring & ansiktsvatten på Lookfantastic.com till jättebra priser. Nu är det "bara" dagcrème, nattbalsam samt aromessence olja kvar.... Vilka produkter använder Du isåfall?
    Jag använder Dermalogica och ett annat märke som heter Nimue, är jättenöjd med båda märkena.  Nimue har en jättego nattkräm som känns lite fetare när man smörjar in men som försvinner in i huden och den blir jättego. 
  • LMK

Dermalogica har jag oxå provat men blev inte så imponerad. Inte plånboken heller för den delen Nimue har jag inte hört om tidigare.
    Har länge försökt hålla mig från dessa dyra produkter men har nu insett att de GÖR nytta & att de ÄR dryga. Inte blir man yngre heller så det känns mer lägligt att spendera lite mer på bra hudvård. Det är ju den som är A & O för en snygg makeup.
    Det gäller bara att hitta rätt i djungeln...

• lilja71
    LMK skrev 2007-11-08 10:06:01 följande:
    Dermalogica har jag oxå provat men blev inte så imponerad. Inte plånboken heller för den delen Nimue har jag inte hört om tidigare.Har länge försökt hålla mig från dessa dyra produkter men har nu insett att de GÖR nytta & att de ÄR dryga. Inte blir man yngre heller så det känns mer lägligt att spendera lite mer på bra hudvård. Det är ju den som är A & O för en snygg makeup.Det gäller bara att hitta rätt i djungeln...
    Dermalogica är väl inte dyrare än Decléor? Jag har iof köpt mina dermalogica produkter i USA när vi varit där på semester och där är det halva priset mot hemma.
  • LMK

Åh, lyllos att semester-shoppa i USA

Nej, priserna är nog snarlika. Har för mig att Dermalogica är lite dyrare. Men det svider i plånkan oavsett.

Har tur för min kusin kan "handla ut" åt mig från deras grossist. Då blir det inköpspris + moms. Nice!!

Å snart är det jul. Gissa vilken kategori som toppar önskelistan?

• Linny

Någon som vet vad Dermalogicas Smoothing cream kostar i Sverige? 50 ml..?

• Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 09:32:55 följande:
    Haha, menar du allvar? Får höra!! Exfoliera gör jag aldrig Det är väl häderi att säga i en sånhär tråd. Men jag minns inte när jag gjorde det sist, mer än tre år sedan åtminstone.....
    Jag hoppas att du driver med mig...

Min sång... samma melodi som Lotta på bråkmakargatans födelsedagssång. (inte så avancerad alltså)

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag?
    Nej det är ingen vanlig dag, för det är Fridas exfolieringsdag! Hurra! Hurra! Hurra!
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-11-08 09:44:54 följande:
    Har Ni testat Dermalogicas Daily Microfoliant? Den kör jag 4-5 ggr i veckan, huden blir såå go efteråt. Rekommenderas varmt! Den är dyr när man köper den men den räcker hur länge som helst!!
    Jag ska börja använda den snart. Jag kan inte det så länge jag äter min medicin mot acne. Men sedan...
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 10:27:57 följande:
    Någon som vet vad Dermalogicas Smoothing cream kostar i Sverige? 50 ml..?
    450 kronor. Japp... jag var tvungen att köpa till fullpris! Grrr... försöker annars handla på nätet eller genom kontakter. Men nu körde det ihop sig.
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:05:13 följande:
    Jag hoppas att du driver med mig... Min sång... samma melodi som Lotta på bråkmakargatans födelsedagssång. (inte så avancerad alltså)Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Fridas exfolieringsdag! Hurra! Hurra! Hurra!
    Nej, det är alldeles sant.. *skäms och gömmer mig*
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 11:09:21 följande:
    Nej, det är alldeles sant.. *skäms och gömmer mig*
    Ja! Och det ska du göra! Du måste genast köpa en exfoiliering. Prova den från FACE, kostar ca 250 kr. Green Tea. Underbar! Köp köp köp...
Svar på tråden Smink Smink Smink!