• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Hallontrollet

Har senaste 2månaderna fått finnar och undrar vad ni har för tips?

Något hyffsat billigt bra märke?
    Har testat lite Clerasil (?) nu och tycker den gör lite skillnad men är inte jätte nöjd.
    Något bättre som inte kostar hela mammapengen??
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:05:13 följande:
    Jag hoppas att du driver med mig... Min sång... samma melodi som Lotta på bråkmakargatans födelsedagssång. (inte så avancerad alltså)Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Fridas exfolieringsdag! Hurra! Hurra! Hurra!
    Fridapida- hahahaa*sorry men jag kunde inte hålla mig för skratt*
    elma skrev 2007-11-08 07:17:08 följande:
    majestic: EM har ju ett minikit med ögonskuggor, 10 st för 18$. Det verkar vara en jättebra deal!
    Elma- Vad bra, då man kanske ska beställa ett minikit !!
    Pokergirl skrev 2007-11-08 08:11:42 följande:
    Då det gäller UDPP så måste jag bara tipsa er att läsa inlägget på www-pret-ty.se. Där står att man ska öppna upp sin tomma tub, tydligen lägger sig hur mkt primer som helst i bubblan på tuben.pret-ty.se/index.php&Ite...#13198
    Pokergirl- Den ha rjag också läst igår, men jag undrar om man häller över till nå annan burk torkar den inte ut då??

Är den nå fler som har problem med MUS eyedust som fäller i skarven mellan locken??
    Jag blir tokig !!!
    Pink makes me puke!!
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-08 11:14:42 följande:
    Har senaste 2månaderna fått finnar och undrar vad ni har för tips?

Något hyffsat billigt bra märke?
    Har testat lite Clerasil (?) nu och tycker den gör lite skillnad men är inte jätte nöjd.
    Något bättre som inte kostar hela mammapengen??
    Tyvärr... det kostar skjortan.

Men du kanske ska gå till läkaren? Ju snabbare desto bättre. Men min medicin (som fungerar) kostade väl ca 500 allt som allt.

Billigt o bra... ja jag tänker apoteket. Men annars är det exfoliering, inte för fet salva, akta sig för att torka ut. Rengöra med mild rengöring. Undvika smink (usch hemska tanke)...
  • Majestic
    Hallontrollet skrev 2007-11-08 11:14:42 följande:
    Har senaste 2månaderna fått finnar och undrar vad ni har för tips? Något hyffsat billigt bra märke? Har testat lite Clerasil (?) nu och tycker den gör lite skillnad men är inte jätte nöjd. Något bättre som inte kostar hela mammapengen??
    Hallontrollet- På pret-ty rekommenderar många Viva la Divas skuggor och glitter eyeliner, man kanske ska ta sig en titt. Det sägs att skuggorna är mycket pigmentrika !!!
    Pink makes me puke!!
  • Fridapida

Majestic

Jag vet... jag har sagt det förut o säger det igen, jag är lite fixerad.

Jag håller med dig ang. MUS eyedust! Man måste dessutom vara försiktig med kläder o liknande. Eyedusten sätter sig överallt! Men de är fina.

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-08 11:20:30 följande:
    Hallontrollet- På pret-ty rekommenderar många Viva la Divas skuggor och glitter eyeliner, man kanske ska ta sig en titt. Det sägs att skuggorna är mycket pigmentrika!!!
    Så snyggt det skulle vara med lite skuggor med glitter över finnarna! Bra tips, ska jag prova på praktiken i morgon!

Förlåt... lite dålig humor idag.
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:14:16 följande:
    Ja! Och det ska du göra! Du måste genast köpa en exfoiliering. Prova den från FACE, kostar ca 250 kr. Green Tea. Underbar! Köp köp köp...
    Men Jag har ju klarat mig bra ändå Hur ofta ska man göra det då? Bara smörja in och skrubba eller? Nån sång tänker jag inte sjunga, bara så du vet

Menar ni att de skavs bort i skarven (MUS eyedusts) eller att de bara fäller så man får de på andra ställen? Jag tycker de fäller mycket när man lägger dem (därför lägger jag alltid lite löspuder under ögat som jag sedan sveper bort) men sedan sitter de ok. Hoppas det blir bättre med min UDPP!
  • Hallontrollet

Hur går det till hos läkaren?

Ringer man bara dit och ber om en tid?
    vad säger man?
    Tack för hjälpen!
    Vad är exfoliering?
    Torka ut.. hm jag har JÄTTE torr hud och kan verkligen inte hitta en bra kräm som hjälper!
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:18:10 följande:
    Tyvärr... det kostar skjortan. Men du kanske ska gå till läkaren? Ju snabbare desto bättre. Men min medicin (som fungerar) kostade väl ca 500 allt som allt.Billigt o bra... ja jag tänker apoteket. Men annars är det exfoliering, inte för fet salva, akta sig för att torka ut. Rengöra med mild rengöring. Undvika smink (usch hemska tanke)...
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 11:25:47 följande:
    Men Jag har ju klarat mig bra ändå Hur ofta ska man göra det då? Bara smörja in och skrubba eller? Nån sång tänker jag inte sjunga, bara så du vet Menar ni att de skavs bort i skarven (MUS eyedusts) eller att de bara fäller så man får de på andra ställen? Jag tycker de fäller mycket när man lägger dem (därför lägger jag alltid lite löspuder under ögat som jag sedan sveper bort) men sedan sitter de ok. Hoppas det blir bättre med min UDPP!
    Man exfoilierar efter rengöringen, finns olika sorter. Den jag rekomenderar fungerar kemiskt utan scrubkorn. UNDERBAR! Känns som när man typ badat o gammal hud lossnar. Samma effekt.

Man exfolierar för att hjälpa huden på traven att ta bort redan döda hudceller. Ju snabbare de försvinner desto lättare har huden att sköta om sig själv. Exfolierar man för ofta slipar man för mkt o skadar den istället.

Och man behöver inte sjunga ngn sång!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:25:28 följande:
    Så snyggt det skulle vara med lite skuggor med glitter över finnarna! Bra tips, ska jag prova på praktiken i morgon! Förlåt... lite dålig humor idag.
    Fridapida- HAHAHAHA...jag läste inte hela inlägget ens....hahahahaha
    Pink makes me puke!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!