• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-08 11:26:22 följande:
    Hur går det till hos läkaren?
    Ringer man bara dit och ber om en tid?
    vad säger man?
    Tack för hjälpen!
    Vad är exfoliering?
    Torka ut.. hm jag har JÄTTE torr hud och kan verkligen inte hitta en bra kräm som hjälper!
    Ring VC o boka tid. Eller ännu hellre (vet ej hur svårt) ring hud o boka. MEN du måste tjata lite när du är där. Flera uppfattar att läkaren inte tar en på allvar, men finnar är inte kul alls.

Har du torr hud? Du kanske har fel creme? Har man för fet creme kan den vara av mineralolja och inte klara av att tränga in i huden och då återfuktar den inte utan skyddar bara mot yttre påfrestningar. Du kanske behöver en lättare som huden kan ta upp.

Exfoliering kallas även peeling. Det är mer kännt begrepp.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-08 11:29:57 följande:
    Fridapida- HAHAHAHA...jag läste inte hela inlägget ens....hahahahaha
    Jag förstog det. Ibland ser man vad man vill se!
  • Hallontrollet

Du har inte nått bra tips på en hudcream som är bra?

Undra hur man blir tagen hos en läkare?
    om dom tar en på allvar eller om dom bara ber en avvakta.
    Jag är så dålig på att stå på mig.
    Får kanske försöka!
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:42:23 följande:
    Ring VC o boka tid. Eller ännu hellre (vet ej hur svårt) ring hud o boka. MEN du måste tjata lite när du är där. Flera uppfattar att läkaren inte tar en på allvar, men finnar är inte kul alls. Har du torr hud? Du kanske har fel creme? Har man för fet creme kan den vara av mineralolja och inte klara av att tränga in i huden och då återfuktar den inte utan skyddar bara mot yttre påfrestningar. Du kanske behöver en lättare som huden kan ta upp.Exfoliering kallas även peeling. Det är mer kännt begrepp.
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Nathalie009

hörrni, MUFFIN, är det en LJUS badskugga?

Ja vill ha en ljus men inte för ljus bas .. ve tine vilken ja ska ta

• Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-08 12:00:59 följande:
    Du har inte nått bra tips på en hudcream som är bra?
    Undra hur man blir tagen hos en läkare?
    om dom tar en på allvar eller om dom bara ber en avvakta.
    Jag är så dålig på att stå på mig.
    Får kanske försöka!
    Jag är helt såld på Dermalogicas produkter. De är svindyra, men de är dryga! De fungerar verkligen, min hud mår så bra när jag använder dem. För att veta vilken man ska ha så bör man besöka en hudterapeut. Men man behöver inte gå på en ansiktsbehandling för att få hjälp att välja rätt produkter. Är du från Örebro kan jag rekomendera dig att gå till Jessica på skönhetskompaniet ovanpå FACE. Jätte duktig.

De läkare jag träffat har inte bett mig avvakta, men de skriver ut skitmeicin! De tar sig inte tid att undersöka. Min första läkare skrev bara ut ngt. Men nästa gång jag gick till läkaren, två månader senare o i annan stad, så hade jag läst på lite. Då blev det bättre. Jag sa typ att den har jag inte hört ngt bra om osv... då blev det bättre. Man måste stå på sig.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-08 12:04:02 följande:
    hörrni, MUFFIN, är det en LJUS badskugga?Ja vill ha en ljus men inte för ljus bas .. ve tine vilken ja ska ta
    Den är ljus, champange ungefär. Jag har den som idag när jag är för övrigt osminkad. Jag har muffin o NARS orgasm. That's it. Kanonskugga.
  • Linny

Hoppsan... Jag har bara läst om de olika Dermalogicakrämerna och bara beställt... Inte fått någon rådgivning innan. Hoppas jag väljer rätt..

• Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 12:56:44 följande:
    Hoppsan... Jag har bara läst om de olika Dermalogicakrämerna och bara beställt... Inte fått någon rådgivning innan. Hoppas jag väljer rätt..
    Ingen av deras skulle kunna vara skadlig. Den lättaste, som du använder, passar nog alla (nästan). Men har man mer problem o är torr så bör man ju ha en fetare. Jag blev av med min yttorrhet när jag använde intensive moisture balance (fick jag det rätt nu?). Nu har jag den som är medium weight, dvs smoothing creme eller nått...
  • Fridapida

Nej nu måste jag vara seriös på min praktik... jag kommer bli utsparkad inom en vecka!
    hej hej

• Linny
    Fridapida skrev 2007-11-08 13:03:37 följande:
    Ingen av deras skulle kunna vara skadlig. Den lättaste, som du använder, passar nog alla (nästan). Men har man mer problem o är torr så bör man ju ha en fetare. Jag blev av med min yttorrhet när jag använde intensive moisture balance (fick jag det rätt nu?). Nu har jag den som är medium weight, dvs smoothing creme eller nått...
    Haha, nä men för 500 pix per tub vill man ju att den ska vara bättre än "inte skadlig" Jag tyckte att Active Moist var bra men behöver nog lite mer fukt. Tog Smoothing creme denna gång.
Svar på tråden Smink Smink Smink!