• Linny

Smink Smink Smink!

Äh, beställde bara 14 Mac-skuggor nu så då blev frakten 11.95 dollar. 20 dollar var ju lite extremt för så små skuggor.

Fäster man dem bara på primer som vanligt??

• Linny

lilja: Jag tycker  att en del av PL´s sitter jättebra medan en del sitter sunkigt dåligt. Forest och jazzy sitter tex. jättedåligt.

Men det är ju bra att mac sitter bättre. Tur det, de kostar ju mer också Beställde inte så galna färger av Mac utan såna jag vet att jag skulle använda, tex. old gold, cocomotion, Rose, vanilla, night light, shimmertime, softwash grey, your ladyship, gold stroke, chocolate brown, dark soul, golden olive, tan.. Vet inte om jag partade till det med teal eller inte..

• Linny

men det gjorde jag nog inte för jag beställde ju bara 14 Så jag har nog plockat bort någon av ovanstående..

• Linny

Det var visst bara pigment, men jag köpte en som hette vanilla.. Det fanns typ 40 att välja på. Se Majestics länk ovan.

• Linny
    lilja71 skrev 2007-10-24 15:47:03 följande:
    Du skulle tagit en Pink Bronze också och en Pink opal, dom är så snygga!!
    Naaaaaaaaaaj, säg inte så!
    Majestic skrev 2007-10-24 16:59:34 följande:
    Linny- Vaddå 20$ i frakt, nä, jag fick betala 11$ och beställde 8 prover, de hade för mycket vitt och rosa,det gillar inte jag. Jag beställde:*Teal*Copperized*Dark soul*Entremauve*Gold stroke*Golder´s green*Jardin Aires*Night lightOch man behöver inte ha primer,för de är jätteintensiva i färg. Jag har Chocolate brown sen tidigare och den är skitsnygg tycker jag.Jag var på stan idag och handlade även två MAC´s skuggor Humid(mörkgrön) och Espresso (mörkbrun) såååå snygga!!0205- Jag fick Aquolinas provspray när jag handlade där och jag tycker inte det doftar choklad speciellt mycket, inte på mig i alla fall!!---->eleven.se/aquolina-c hocolovers-edt-natural-spray-2548.h tml
    Nä 20 dollar var när jag tänkte beställa 24 prover Sansade mig och beställde 14 och då blev det 11.95 dollar istället
  • Linny

Näääeeeeäää! Jag skulle ju beställt pink bronze och pink opal hör jag.. Äh, jag kanske har något liknande bland alla PL och EM-skuggor

Jag har ju beställt 14 stycken och jag lär ju köpa mer smink i framtiden så det är ju inte kört

Majestic: Lät snyggt!

greeneyes: FL hade jag massa tid för när jag var föräldraledig Nädå, bara när han sov eller ammade. Jag är faktiskt grymt nöjd med skuggan Celebration. La den på insidan med blöt pensel. När det väl torkat satt det hela dagen utan att smälta bort det minsta!

• Linny
    S u s s skrev 2007-10-24 19:17:46 följande:
    Oj vad ni har skrivit!I luv this tråd.. Ska nog ta en liten spaningsrunda imorgon, behöver lite hjälp av er experter.Redskap! Vad använder ni för pensel när ni ska ha skuggan som eyeliner? Och vilken har ni när ni lägger skuggan över hela locket?Använder ni primer under skuggan, eller tycker ni att den sitter ändå?Förlåt alla frågor sen jag hoppade in här, men jag kan verkligen inte mkt om smink.
    Till eyeliner använder jag en tunn eyelinerpensel. Man kan visst använda en liten snedställd borste också.
    På locket använder jag olika mindre penslar med ganska fasta borsthuvuden, en snedställd borste, en creaseborste samt en större pensel/borste att sudda med.
    Jag använder M.U.S eyeprimer
    neoaliya skrev 2007-10-24 19:46:07 följande:
    Linny: Du missade Mauvement, sååå snygg. Nu får du allt lägga in en till beställning
    Näääääääääää vad du är elak!
    Den stod på min lista från början men jag blev snål o ville inte betala så mycket frakt. Dessutom har jag inte plats i min sminklåda
  • Linny
    Majestic skrev 2007-10-24 21:10:21 följande:
    Linny- Dags att köpa större låda??*moahahahaha* Julas kanske*fniss*
    Jamen.. ! Jag har ju en HEL byrålåda i en stor byrå FULL. Får ju inte plats med mer Kan ju inte trixa fram en stor extralåda varje dag. Då får jag ha den i tvättstugan och gå och hämta den. Lite jobbigt
  • Linny
    neoaliya skrev 2007-10-24 22:13:09 följande:
    Mäh, då får du väl sägat åt karln din att ni får bygga ut. En walkincloset i badrummet fuuuullt med smink....nice
    Jomenvisstserru Problemet är att båda badrummen är småååå, ena på 4 kvm och andra på 2,5 Kan bli liiite knivigt dårå

Har ju badrumsskåpen också, men där står krämer o sånt som jag också behöver. Kanske ska man inse att man inte behöver fler än 100 ögonskuggor och mängder mineraldus/foundation osv

Innan jag började i denna tråd så sminkade jag mig i olika bruna nyanser och ibland grönt och lite guld. Oftast två nyanser. Tre hade jag aldrig provat. Mineralsmink hade jag aldrig provat. Att mixa grönt med brunt var det mest vågade jag provat. Färg var jag lite rädd för, på jobbet skulle jag ju se så proper ut tänkte jag. Men det kan man ändå, bara man inte matchar den starka ögonmakeupen med allt för färgstarka kläder.
Svar på tråden Smink Smink Smink!