• Linny

Majestic: Jag blundar med öronen när jag hör sånt.. Jag har nog skuggor från MUS som är typ fyra år. De är så fina så Cover all mix är ju en "krämig" produkt och de brukar ju ha kortare hållbarhet än torra. Så länge man använt penslar som är någorlunda rena, och inte smutsiga fingrar i burkarna så är det ingen fara (tänker jag intala mig). Har då ingen lust att slänga fina färger som inte går att köpa längre (som min grå-guld-bruna fina skugga från M.U.S Lars Wallin collection!)

• Linny

Sessan85: Jag har just nu Everydayminerals mineralfoundation och är jättenöjd. Billigt är det också.

HM-skuggorna är tyvärr väldigt pigmentfattiga och sitter inte alls bra. Satsa på en skugga från tex. MakeUpStore. De har många fina nyanser och bra skuggor att sota med.

När jag har mörk ögonskugga så kompletterar jag med ett ljust läppstift eller helst ett lipgloss. Inte mörkt. Just nu använder jag tex. MakeUpStores Rio som lipgloss. Har även ett persikofärgat från Nivea Beauté som jag är nöjd med.

Måste-ha: För mig är det absolut concealer, bra penslar, rouge, lipgloss, mascara.
    Detta måste jag ha även en ganska osminkad dag.
    Annars vill jag ha hela kittet med foundation, concealer, finishing dust, skuggor, rouge, eyeliner, mascara, lipgloss, ögonbrynsskugga, ögonbrynsfix osv

elma: Det lät tungt, men skönt att du tentat klart! Lek med dina färger nu

Idag blev det färgglatt!!! Kombinerade Make Up Stores skuggor; Aqua, Eclipse och Wave. Lite mörkare blå i globlinjen (Sapphire från PL). Celerbration som eyeliner och som liner på insidan av ögat nere. Aqua under fransarna nere. Lägger in bild ikväll.

• Linny

Elma: Grått är snyggt! Du ser ut att passa i färgen också. Tyvärr är kvaliteten på bilderna rätt dålig så det är svårt att se. Som det ser ut så skulle jag nog ta lite mörkare i globlinjen. Det ser ut som om du har mörkt i yttre ögonvrån men sedan ljust över det. Eller är det bilden som spelar ett spratt? Jag skulle vilja se dig i mer eyeliner. Fast du kanske inte trivs i det?

• Linny

elma: Jo jag såg det när jag tittade igen. Bilderna var så mörka att jag missade eyelinern lite

• Linny

Dagens färggranna makeup är inlagd Säg vad ni tycker nu, jag kan ta kritik!

• Linny

Hihi, tack

0205: Just nu pendlar jag mellan två olika. Idag hade jag Masterpiece Max tror jag den heter (den med rosa gummiborste). Igår hade jag Max Factors Stretch.

• Linny

0205: Har du den gula då? MIn kanske heter nåt annat.. SKa kolla. Det är steget "värre" än den gula.

Svar på tråden Smink Smink Smink!