• Linny

Smink Smink Smink!

Jennnie skrev 2007-10-28 12:12:42 följande:
    Kommer ni också på er själva med att när ni sitter och tittar på en film så sitter ni och kollar på hur personerna är sminkade? Jag måste ju vara störd Kram Jennie
    Ja herregud det har du rätt i.... Kollade lite på Ett monster till svärmor igår, och reagerade på att Jennifer Lopez hade så konstig kombination; koppar/brun ögonskugga och lila-rosa läppstift.
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-10-28 15:44:50 följande:
    Jag tycker precis likadant! Första gången jag provade gillade jag den inte alls, jag tyckte att den var för skimrig och för lite färg. Men nu har jag provat att lägga foundation över, och då blir det mer lagom. Man får ta ganska mycket bara, och burken är jätteopraktisk. Jag har den lilla provburken, den är lika stor som ögonskuggsburkarna, problemet är att man naturligtvis har en större borste till rouge än till ögonskuggorna, så jag har skvätt ut säkert hälften av pulvret av misstag Färgen är dock underbar om man tar rejält, och pudret har en fantastiskt skön formula. Jag ska definitivt köpa en större burk nästa gång!
    Ja alltså, kombinationen på ögonskuggorna var inte ett dugg konstig utan snyggt! Men tillsammans med rosa-lila läppstift så blev det mysko. Det var alltså kombinationen skugga-läppstift som var mysko

Idag har vi varit ute på lång skogspromenad och fikat i skogen. En sånhär dag sminkar jag mig inte alls. Eller jo, jag tar alltid på mascara annars känner jag mig som ett ufo. På eftermiddagen åkte vi till Täby Centrum för att köpa lite mat. Orkade bara inte sminka mig utan klämde på mig lite lipgloss bara. Kändes helmysko att gå in på Make Up Store (jag kunde naturligtvis inte hålla mig ifrån stället) och se ut som sju svåra år Var tvungen att köpa ett nytt Rio lipgloss. Alfred lyckades förstås trycka ner ett finger i en eyedustburk så han spillde ut lite *pinsamt* Jag tyckte verkligen jag hade koll på honom och han förstod att om han skulle pilla så var det superförsiktigt. Fast hon som stod i butiken höll god min och verkade inte upprörd. Jag bad förstås om ursäkt.
  • Linny

Nä, att gå osminkad hemma och i skogen, eller till mataffären är inget problem egentligen. Men det känns mysko bland allt smink, och bland välsminkade expediter De tror väl att man aldrig sett en foundation eller en pensel i sitt liv och undrar varför jag uppehåller mig vid glittriga eyedusts. Såg ju inte ut att vara en skogsmullegrej direkt

• Linny

trollsanna: Tyvärr ser jag inte så mycket på bilden men det är säkert jättefint Skuggorna är ju ganska ljusa i sig så då försvinner de tyvärr på bild. Jag kommer inte ta någon bild imorgon för det kommer bergis inte synas nåt. Ska också köra en enkel och diskret make då. Tycker dock att du är bra på att lägga skuggor så jag är säker på att det är jättefint!

Helt OT. När vi var ute och gick idag så såg vi en tomt som var till salu. Stooor (i våra trakter alltså) på 2000 kvm och ganska plan. Ingen direkt sprängning nödvändig. Men det är ju bara för tomten och så tillkommer allt markarbete, vatten, el osv osv och så HUSET förstås med allt man vill ha... Och tomten låg på 3 mille i utgångspris Känns lite deppigt när man måst ha 6 mille för att kunna köpa ett större hus här i området. Vi VILL ju bo här

• Linny

Muffin är ju ljus Choco d´or är mörk, och det är snyggt att kombinera en ljus skugga med en mörk i ögonvrån och globlinjen. Tar man lite och suddar så blir det inte så mörkt.
    Annars finns det naturligtvis andra ljusare som är fina. Men till Muffin tycker jag inte du ska ha en annan jätteljus typ champagne. Då kan du lika gärna ha muffin över hela

Nu kommer jag inte ihåg hur den ser ut i verkligheten, men på bild ser Brown Sugar ut att vara ett alternativ.
    http://www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/microshadow

• Linny
    mjuffpuff skrev 2007-10-28 20:31:29 följande:
    Linny - stackare !
    Nja, så synd om oss är det väl inte. Vi har ju valet att flytta någon annanstanns och köpa hus. Men visst är det trist när man trivs så bra och det är såna extrema priser. För några år sedan kunde du få ett hus här för under fyra mille. Men nu är det liksom inte möjligt. Visst kan vi flytta men då kommer vi längre från jobbet, i en sämre kommun osv. Detta är verkligen ett perfekt ställe (i alla fall runt Sthlm) för att ha barn.

Men helt OT juh!! Nu måste jag prata smink istället!

Hmm... Vad ska jag hitta på? Jo, jag tror jag ska ha Peach parfait och Jamocha (PL) imorgon.
  • Linny

Majestic: Jo men jag får nog snoka hur mycket jag vill i och för sig Men jag såg nog inte ut att vara van vid värsta glittret kanske
    Jo Philippa bor visst här, har jag hört. Men jag bor inte i samma del som dem utan i en mysigare (vet inte egentligen, bara skojar)   Ja ja, jag kanske ska sälja mitt smink så kanske jag får några mille över

• Linny
    Dill skrev 2007-10-28 22:00:34 följande:
    Någon som testat mineralfoundation i flytande form?
    Nej tyvärr
  • Linny

neoaliya: Nu tränar jag i och för sig inte... (fast jag borde) Jag har däremot tränat tidigare och även varit tävlingsgymnast. Då sminkar jag mig inte.. Kanske hade jag lite mascara på i och för sig, men det var allt.

• Linny

mjuffpuff: Jag tror de kostar 135 kronor. Alla de du räknade upp är microshadows och kostar lika mycket. Alla eyedusts kostar också lika mycket, oavsett färg. Tror eyedusts kostar 125.. Men jag är inte hundra på exakta siffror. Men däromkring ligger de

Men då rasar ju värdet på mitt nuvarande hus också

Svar på tråden Smink Smink Smink!