Smink Smink Smink!
Dagens sminkning upplagd i galleriet
Dagens sminkning upplagd i galleriet
mjuffpuff: Finns säkert massa fina rouge. Just nu använder jag Orgasm från Nars och Nick Nack från Everydayminerals. Båda är skimrande.
Jag älskar ögonskugga! Minst 2 nyanser samtidigt, ofta tre
Mineralfoundation och minderalmakeup överhuvud taget är min favorit nu!! Har provat massor olika foundations men detta är det bästa jag provat hittills.
Mascara: Gillar MaxFactors Stretch. Använder just nu Masterpiece Max som är helt ok.
Läppar: Gillar gloss. Har dock köpt maxfactors såndär som sitter i tio timmar.. KÖpte en som var lite trist i grundfärgen, men med Rio (från MUS) över så blev det jättefin färg. Färg 570 var rätt fin också (ett läppstift och ett gloss över i samma förpackning). Skönt när man är på jobbet och inte hinner sätta på nytt hela tiden.
mjuffpuff: Jag har nars orgasm på bilden... Men jag har ganska mycket. Den är så ljus i färgen.
mjuffpuff: Fridapida är skitduktig och bra att kombinera färger. Jag bara smäller ihop lite Det är henne (och andra här) jag lärt mig mycket av.
När jag vill ha mer lugna färger på mig så har jag tex. Peach parfait (från PL) och choco d´or (från MUS) kombinerat.
Jag tror jag har tre sidor med skuggor och på en del har jag lite mindre färgstarka skuggor. Man ska försöka att sudda skarvarna noga så det inte blir skarpa övergångar. Ljus skugga innerst, mellanmörk i mitten och mörkast som ett liggande v i utkanten av ögonlocket och upp i globlinjen.. Sedan; sudda, sudda sudda.
Tror någon hade en bra länk om hur man kunde lägga skuggor. På en del av Fridapidas och mina bilder (med stängda ögon) kan du se lite hur man har lagt de olika skuggorna.
Som sagt; sista bilden har jag Nars Orgasm på mig (alltså den första du ser när du kommer in i Makeupgalleriet)
HELT OT, jag vet... Men detta var kul och passar en fredag
">
mjuffpuff: Även om jag bara lägger på ögonlocket så syns det mycket ändå eftersom jag har så stora ögonlock, och lite hängande Jag tar på själva ögonlocket och så suddar jag liiite över globlinjen. Lite mer ute i ögonvrån.
LMK: Fint Gillar de färgerna jättemycket.
Dill: Om man har torr hud så kan mineralsmink kännas som om den gör huden ännu torrare. Du behöver mer fukt till huden innan du lägger på.
Skuggor sitter inte så bra om man inte har en primer eller kanske en krämskugga som bas under.
mjuffpuff: Det är ungefär såna ögonlock jag önskar jag hade På mig blir det så MYCKET hela tiden eftersom hela ögonlocket syns. På dig kan det bli coolt, eftersom färgen bara skymtar och så när du blinkar så flashar det till. Du kan ha mycket färger och ändå ser det inte clownigt ut
Man lägger dessutom i globlinjen och suddar upp liiite så det skymtar alltid.
Majestic: Nä vad tråkigt Blä för magkatarr!!