• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-18 13:55:38 följande:
    va skulle ni säga om muffin lr vanilla, vilken e snyggast att ha ?
    Muffin skimmrar och är mycket snyggare än vanilla. Vanilla är helt matt och äggskalsvit. Den använder jag bara som grund, aldrig enbart som en skugga.

Jag tycker inte de ens spelar i samma liga. Muffin är det självklara valet för mig!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-18 16:18:42 följande:
    hörrni! N'r man bestller tex EN mascara från beautyplanet skickar dom hem den i brevlådan då eller får man hämta ut? =)
    Ingen aning. Jag gillar när man får hämta ut, känns inte som om saker försvinner lika lätt då.
  • trollsanna
    Dagens sminkning är upplagt

Använde skuggor från FACE Shangri-la och ? (en brunguldig i globlinjen lite svagt)

Försökte göra en sminkning jag skulle se piggare ut men nja...vet inte om det blev så bra. Har varit trött el hmm lite''bakis'' idag. Var med mina vänner och drack lite vin igår.

• Hallontrollet

Detta prat om muffin..

Blir lite sugen på att testa den.
    Var kan man köpa den och vad kostar den??
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-18 22:49:29 följande:
    Detta prat om muffin..
    Blir lite sugen på att testa den.

Var kan man köpa den och vad kostar den??
    Det är en av MUS storsäljare. Den kostar ca 125 kr om jag inte minns fel.
    Make up store finns lite överallt. Mest som en egen butik men även som inne på Åhlens i GBG.

Jag använder Muffin näst till dagligen.
  • Hallonmopeden

Använder också Muffin varje dag!!

Om jag ska beställa UD eye primer från Blush.se, vad kan jag mer tänkas vilja ha därifrån?? Finns det något "måste"??!!! Om man nu vill komma upp i fraktfritt menar jag...

• Hallontrollet

Vad är det som gör muffin så bra då?

MUS har vi här i stan så jag får väl kanske ta mig dit imon...
    Trots att jag inte tycker om butiken här i stan.
    Fick sådan dålig hjälp när jag var där inne för ett tag sedan.
    Tror jag berättade om det tidigare i tråden.
    Då min son klämde fingrarna pga tjejen som jobbade där inte orkade hjälpa mig med dörren...
    Tycker så illa om dem att det nästan är värt att vänta tills jag skall iväg någon annan stans där MUS finns!
    Fridapida skrev 2007-11-19 07:47:56 följande:
    Det är en av MUS storsäljare. Den kostar ca 125 kr om jag inte minns fel.Make up store finns lite överallt. Mest som en egen butik men även som inne på Åhlens i GBG. Jag använder Muffin näst till dagligen.
  • Honey1982
    Hallontrollet skrev 2007-11-19 09:24:55 följande:
    Vad är det som gör muffin så bra då?
    MUS har vi här i stan så jag får väl kanske ta mig dit imon...
    Trots att jag inte tycker om butiken här i stan.
    Fick sådan dålig hjälp när jag var där inne för ett tag sedan.
    Tror jag berättade om det tidigare i tråden.
    Då min son klämde fingrarna pga tjejen som jobbade där inte orkade hjälpa mig med dörren...
    Tycker så illa om dem att det nästan är värt att vänta tills jag skall iväg någon annan stans där MUS finns!
    vilken stad är det?
    ögonskuggorna kostar numera 130 kr, priset höjdes nyligen.
    muffin är en bra bas som funkar till nästan alla färger och alla personer (om man inte är mörkhyad för då blir den gråaktig på ett mindre fint sätt).
    man kan även ha muffin som highlighter eller som ensam skugga om man bara vill ha lite diskret skimmer.
  • Nathalie009

ska också åka å köpa muffin nsäta vecka! Behöver verkligen en neutral men fin ögonskugga som man kan ha till vardags typ..

• Hallontrollet

Borås är det.

Okej den låter mycket fin, en sådan får det nog bli...
    Om jag kommer in till göteborg där MUS också finns.
    Honey1982 skrev 2007-11-19 09:28:59 följande:
    vilken stad är det?ögonskuggorna kostar numera 130 kr, priset höjdes nyligen.muffin är en bra bas som funkar till nästan alla färger och alla personer (om man inte är mörkhyad för då blir den gråaktig på ett mindre fint sätt).man kan även ha muffin som highlighter eller som ensam skugga om man bara vill ha lite diskret skimmer.
Svar på tråden Smink Smink Smink!