• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Hallontrollet

Har nu vart på ett besök på Kicks!

Fick toppen service och massa prover på concealer (eller hur det nu stavas), 2 olika foundations och massa krämer för mitt torra ansikte.
    Är verkligen jätte nöjd med servicen trots att jag gick in och var skeptisk till hur man blivit bemött innan och vad som sagts här i tråden.
    Skall bli kul att testa mina prover och se om något passar mig.
    Gjorde dom inte det skulle jag komma tillbaka och få mer prover.
    Nu längtar jag bara efter mina skuggor från PL, men dom lär inte komma försen nästa vecka.
    -suck-
    Men men :)
    Gjorde en sminkning idag som jag blev nöjd med men nu när sambon skulle fota tycker ja inte vi får till någon bra bild.. men jag lägger upp den i alla fall.
    Kom gärna med tips och sådär!
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Majestic
    Hallontrollet skrev 2007-11-15 18:26:16 följande:
    Har nu vart på ett besök på Kicks! Fick toppen service och massa prover på concealer (eller hur det nu stavas), 2 olika foundations och massa krämer för mitt torra ansikte. Är verkligen jätte nöjd med servicen trots att jag gick in och var skeptisk till hur man blivit bemött innan och vad som sagts här i tråden. Skall bli kul att testa mina prover och se om något passar mig. Gjorde dom inte det skulle jag komma tillbaka och få mer prover. Nu längtar jag bara efter mina skuggor från PL, men dom lär inte komma försen nästa vecka. -suck- Men men :) Gjorde en sminkning idag som jag blev nöjd med men nu när sambon skulle fota tycker ja inte vi får till någon bra bild.. men jag lägger upp den i alla fall. Kom gärna med tips och sådär!
    HT- Det syns så dåligt !
    Pink makes me puke!!
  • Linny

Hallontrollet: Näää vilket fusk, vilka långa fina ögonfransar du har *surar lite*
    Fin färg på skuggan också. Testa att lägga en lite mörkare skugga längst ut i ögonvrån också, nästa gång. Det ger läcker effekt

• elma

nyfiknaflickan: jag har provat alima, de är jätte krämiga och mjúka i mineralerna, jag är supernöjd med deras konsisitens. En del färger håller jättebra andra sämre, men jag har inte stött på nån riktigt urusel.

Har även Testat meow, har typ över 60 av deras samples. Asdiggar verkligen dem. Färgrika och bra hållbarhet, tycker jag...nästan i stil med MAC:S hållbarhet.

• Linny

Lilja: Du ville se hur det blev med Your ladyship/Dark soul, dagen då makeupen satt hela dagen (till skillnad från dagen innan). Bild finns i galleriet nu.

Här har ni min egen lilla Konstapel Klang (med en liten twist). Lite modernare sådär..
    Alfred ska bli polis OCH dragshowartist (klicka för att förstora)

• Hallontrollet
    Majestic skrev 2007-11-15 19:27:23 följande:
    HT- Det syns så dåligt!
    Sa ju det!
    Linny skrev 2007-11-15 19:27:26 följande:
    Hallontrollet: Näää vilket fusk, vilka långa fina ögonfransar du har *surar lite* Fin färg på skuggan också. Testa att lägga en lite mörkare skugga längst ut i ögonvrån också, nästa gång. Det ger läcker effekt
    Jo det skall jag testa.
    Det skulle blivit så nu med men så blev dom typ samma nyans (stavas??) på dom båda rosa jag la.
    Men men!
    Bättre lycka nästa gång :)
    Nu har jag smörjt in mig med en av de sakerna ja fick av Kicks idag och huden känns redan mycket bättre.
    får nog bli en sådan när pengarna kommer!
    Natti Natti!
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Fluffguf

Hallontrollet: Sminket såg fint ut, även om man inte såg så bra! Och jag använder också den där skumgrejen till att sudda med. Jag vet inte om man vågar säga det, men jag tycker att de går att använda de också.

• Majestic
    Linny skrev 2007-11-15 21:37:47 följande:
    Lilja: Du ville se hur det blev med Your ladyship/Dark soul, dagen då makeupen satt hela dagen (till skillnad från dagen innan). Bild finns i galleriet nu.Här har ni min egen lilla Konstapel Klang (med en liten twist). Lite modernare sådär.. (klicka för att förstora)
    Linny- Men GUUUUUUD så söt*jag smälter*
    Ögonfransböjare istället för pistol ???
    Pink makes me puke!!
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-15 21:37:47 följande:
    Lilja: Du ville se hur det blev med Your ladyship/Dark soul, dagen då makeupen satt hela dagen (till skillnad från dagen innan). Bild finns i galleriet nu.Här har ni min egen lilla Konstapel Klang (med en liten twist). Lite modernare sådär.. (klicka för att förstora)
    Vilken söt liten kille! Ögonfransböjare är farliga grejjer

skyndar mig in för att kolla bilden...tack!!!
  • Honey1982

ska snart iväg och jobba. vi ska sminka modeller inför en fotografering.

har gjort en ganska enkel sminkning med ljusrosa basskuggan cotton candy och ljunglila skuggan diva. sen så ville jag ha en lila glittereyeliner men eftersom inte det finns i vårt sortiment så gjorde jag det av glitter och mixing liquid. superenkelt och jättesnyggt resultat .

Svar på tråden Smink Smink Smink!