• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71
    Honey1982 skrev 2007-11-19 20:07:38 följande:
    är det någon som använder i.d blush och vill ge sin åsikt?
    Jag har ID-blush färg Golden Gate, gillar den mkt. Köpte den för ca 1 månad sedan. Rekomenderas varm!
  • Honey1982
    lilja71 skrev 2007-11-19 21:06:56 följande:
    Jag har ID-blush färg Golden Gate, gillar den mkt. Köpte den för ca 1 månad sedan. Rekomenderas varm!
    vad är det för färg? kan man se alla färgerna nånstans? *orkar inte söka*
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-11-19 18:08:42 följande:
    Nu behöver jag lite tips! Jag har en kompis som fyllde år härom dagen, och jag tänkte ge henne någon slags skönhetsprodukt i present. Hon är inte den som kostar på sig själv så mycket, så det kunde vara kul tänkte jag. Har ni något tips om nån kul produkt som passar någon som inte använder så mycket, och som inte är allt för dyr (max typ 150 kr)?
    Vad kostar Body Butter på Body shop? Det brukar vara uppskattat. Om man inte är ngn som är galen i smink o krämer så brukar ändå kroppsvård funka.
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-11-19 20:07:38 följande:
    är det någon som använder i.d blush och vill ge sin åsikt?
    Jag gör det. Älskar det så klart! Älskar i.d. Det finns nog inget förutom deras kabiku som jag inte gillar.
  • lilja71
    Honey1982 skrev 2007-11-19 21:07:51 följande:
    vad är det för färg? kan man se alla färgerna nånstans? *orkar inte söka*

http://www.hqhair.com/code/products.asp?PageID=637&SectionID=705&featuredProduct=6085&pID=2

Här kan du se den, men det är svårt att se färgen ordentligt. Den ser mer rosa ut på nätet än i verkligheten. Tycker själv att den ser bättre ut i verkligheten, jag hade en kollega som hade den här färgen så jag hade provat den innan jag beställde.

• Hallontrollet

Åhh avi från posten...

undra om det är mina saker från PL???
    Springer genast ner till posten..
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Majestic
    Hallontrollet skrev 2007-11-20 10:15:26 följande:
    Åhh avi från posten... undra om det är mina saker från PL??? Springer genast ner till posten..
    Ht- Lyllos dig då, när ska mina EM grejer komma*undrar*???

Idag har jag Muffin som bas och Espresso (MAC) i globlinjen, samt brun mascara och Majestic (MAC) läppglans!!
    Pink makes me puke!!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-20 11:53:09 följande:
    Ht- Lyllos dig då, när ska mina EM grejer komma*undrar*???Idag har jag Muffin som bas och Espresso (MAC) i globlinjen, samt brun mascara och Majestic (MAC) läppglans!!
    Men vad f*n, ta ett kort nu Majestic!

Väntar otåligt på min Dermaloica soothing creme. Har gått över två veckor nu *surar*
    Väntar dessutom på alla träningsgrejer som ska komma..
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-20 11:55:49 följande:
    Men vad f*n, ta ett kort nu Majestic! Väntar otåligt på min Dermaloica soothing creme. Har gått över två veckor nu *surar*Väntar dessutom på alla träningsgrejer som ska komma..
    Linny- Vad är det för träningsgrejer?? Måste verkligen säga att den här Majestic (MAC) är superfin, passar både till vardags och fest*najs*

Jag är på jobbet nu !!
    Pink makes me puke!!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-20 11:57:50 följande:
    Linny- Vad är det för träningsgrejer?? Måste verkligen säga att den här Majestic (MAC) är superfin, passar både till vardags och fest*najs*Jag är på jobbet nu!!
    Äh, bara lite hantlar, träningsmatta, viktmanschetter och sånt. Vi får en summa från företaget varje år, att använda till träning. Man kan köpa träningskort, men det finns även en speciell webbshop där man kan köpa träningsutrustning. Jag har inte använt mitt i år så jag bestämde mig för att köpa lite grejer så jag kanske kommer igång hemma.

Jobbar hemma idag, skönt!! Det blir så mycket godare mat då också, än om man går ut och äter på äcklig lunchrestaurang. Idag blir det kycklingfilé med pasta och sås på vit tryffel, vitt vin och grädde och massa färsk parmesan  (hörs varför jag måste träna va?!)
Svar på tråden Smink Smink Smink!