• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-19 14:18:44 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m27075569.htmlnån som vet??
    Ingen aning tyvärr
    lilja71 skrev 2007-11-19 12:58:55 följande:
    Linny: gå förbi och be om ett prov på Dermalogicas Daily Microfoliant, sånt måste man ju testa innan man investerar i så att man vet att huden fixar det. Jag är totalfrälst i Dermalogicas (konstigt att just jag säger det va?! )
    Jag har kollat den o funderar på den. Men då den heter daily; ska man använda den varje dag då? (jooobbigt) Eller innebär det bara att den är så mild att man KAN göra det?
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-19 15:13:00 följande:
    Jag har kollat den o funderar på den. Men då den heter daily; ska man använda den varje dag då? (jooobbigt) Eller innebär det bara att den är så mild att man KAN göra det?
    Det innebär att den är så mild att man KAN använda den varje dag, men man behöver inte det. Jag brukar göra när jag har tid och ork, ett par ggr i veckan. Gör det samtidigt som jag tvättar håret i duschen, den ska ju inte sitta på ngn längre tid utan man tar lite i handen och masserar i ansiktet 1 minut och sen är det klart! Huden blir jätteskön efteråt.
    Jag brukar ha den ofta på sommaren när man solar och vill hålla en fräsch färg i ansiktet.
  • Fluffguf

Jag är lite sugen på att testa sån där peeling utan korn (kemisk?), det verkar spännande! Vanlig peeling har jag ju använt i många år, det är alltid kul att testa något helt nytt!

• lilja71
    lilja71 skrev 2007-11-19 15:30:11 följande:
    Det innebär att den är så mild att man KAN använda den varje dag, men man behöver inte det. Jag brukar göra när jag har tid och ork, ett par ggr i veckan. Gör det samtidigt som jag tvättar håret i duschen, den ska ju inte sitta på ngn längre tid utan man tar lite i handen och masserar i ansiktet 1 minut och sen är det klart! Huden blir jätteskön efteråt.Jag brukar ha den ofta på sommaren när man solar och vill hålla en fräsch färg i ansiktet.
    Får kommentera mitt eget inlägg som inte blev helt tydligt....ser jag när jag försöker läsa vad jag skrivit....
    Det jag menade var att jag brukar använda den ännu mer flitigt på sommaren då man har massa solskyddfaktor i ansiktet och när man solar och sen använder microfolianten så tar den bort döda hudceller så att man ser fräsch ut.
    Kanske också ska tillägga att Dermalogicas innehåller lite småkorn men det är inte som en sån scrub.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-19 15:13:00 följande:
    De har en annan. Jag minns inte riktigt vad den heter, men det är alltså en lermask som exfolierar. Tror den heter gentle exfoliator... ska kolla när jag hinner.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-11-19 15:34:51 följande:
    Jag är lite sugen på att testa sån där peeling utan korn (kemisk?), det verkar spännande! Vanlig peeling har jag ju använt i många år, det är alltid kul att testa något helt nytt!
    Då vill jag rekomendera FACE exfoliering. Inte så dyr. Kostar ca 250 kr och räckte i ett år för mig. Jag exfolierar två gånger i veckan.
  • Nathalie009

verkligen inten som har tips på en bra vattenfast mascara som gör så att ögonfransarna förblir böjda längre??

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-11-19 16:34:02 följande:
    Då vill jag rekomendera FACE exfoliering. Inte så dyr. Kostar ca 250 kr och räckte i ett år för mig. Jag exfolierar två gånger i veckan.
    Okej, jag tror att jag testar den då! Dum fråga kanske, men hur gör man med en sån? Jämfört med en vanlig exfoliering alltså.
  • Nathalie009

..eller bara en bra vattenfast mascara som man får fina fransar av, budget märke.. Typ Lash aritect vattenfast lr loulume x5 vattenfast?

Svar på tråden Smink Smink Smink!