• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-14 22:01:36 följande:
    Jag tycker de är rätt bra. Samplestorleken räcker rätt länge. Jag har inte använt slut någon än, inte ens halvt slut.. Räcker kanske till 20 gånger eller så.Blä, min nya ögonkräm från Biotherm kliar och svider. Känns torrt och irriterat när jag tagit på den. Jag fick den rekommenderad av tjejen i Kicksbutiken och frågade om den även var för känslig hy osv. och det sa hon att den var.. Men inte för min i alla fall. Tror ni man kan reklamera?
    Linny- Jag su ju det, Kicks brudarna kan ingenting !!!*lalala*
    Pink makes me puke!!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-14 22:04:05 följande:
    Linny- Jag su ju det, Kicks brudarna kan ingenting!!!*lalala*
    Nä jag vet ju egentligen det.. Men jag skulle egentligen köpa en ny ögonkräm av samma märke jag hade innan. Men så sa hon att denna var bättre och var mer utslätande. Dumma jag gick på det.. Den är säkert mer utslätande osv men fan vad det svider.
  • trollsanna

nyfiknaflickan
    Jag älskar också ögonskuggor och har efter att ha läst är köpt en hel del så nu använder jag ofta PL. Det finns delade meningar om deras skuggor. Jag är en av dom som gillar dom. Sedan gillar jag FACE skuggor också. PL har billiga provskuggor som räcker ett bra tag så med tanke på priset så är dom helt ok. Det kan ta ett tag att lära sig använda skuggorna. Själv blöter jag oftast penseln med PL :s skuggor eftersom jag tycker det är lättare att lägga dom så samt så blir det lite starkare färg på dom.

• Billy och Jag

Hallontrollet: jag har precis lika penselsett som dig... Är gaaanska nöjd.. ögonskuggepenslarna är ganska bra.. men de stora borstarna hårar en del

Den som ser ut som en maskaraborste är jätte bra att fixa brynen med... och skumgummi-grejjen använder jag ibland när jag suddar kajal.. Så den är inte helt värdelös

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fridapida
    nyfiknaflickan skrev 2007-11-14 21:03:28 följande:
    har sett att ni diskuterat PL:sögonskuggor en del. Är de bra? Man kanske skulle prova. Älskar ögonskuggor. Är sample storleken väldigt pytteliten?
    Nej, sample är bra stl om man vill prova. Men jag tycker inte PL är så bra. De är jättefina, men jag tycker inte att de håller tillräckligt hög kvalité. Vilket är synd. Men de är billiga så det kan vara värt att prova, åsikterna om dem går isär här i tråden.
  • thisismylife0

Tror jag kanske håller mig till mitt älskade everydayminerals ett tag till,,haha. Ska köpa mig ett ögonskuggsset på 10 burkar för 18 dollar (inkl borste) nån dag. Dom vet jag ju iaf att jag gillar..

• thisismylife0

Oh men nej ,,shit vad fina ögonskuggor dom hade både på meowcosmetics och alimacosmetics.Nån som har provat skuggorna från dessa ställen?

• Majestic
    nyfiknaflickan skrev 2007-11-15 10:13:33 följande:
    Tror jag kanske håller mig till mitt älskade everydayminerals ett tag till,,haha. Ska köpa mig ett ögonskuggsset på 10 burkar för 18 dollar (inkl borste) nån dag. Dom vet jag ju iaf att jag gillar..
    Jag beställde också 10 skuggor från EM och väntar otåligt på de. Hur långt tid tar det innan de kommer??? MAC var snabba, en vecka tog det om jag minns rätt nu!!!
    Pink makes me puke!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!