• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-19 09:29:27 följande:
    ska också åka å köpa muffin nsäta vecka! Behöver verkligen en neutral men fin ögonskugga som man kan ha till vardags typ..
    Det är ett bra köp! Jag gillar att ha min Muffin ihop med rouge i globlinjen. Ingen mascara o ingen eyeliner. Bara bas + rouge och muffin + rouge i globlinjen. Då ser man fräsch o osminkad ut (hehe). Favoritrouget är NARS orgasm! Jag är helt såld på detta underbara rouge. Men jag gillar även Suger Pink från MUS.
  • Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-18 22:49:29 följande:
    Detta prat om muffin.. Blir lite sugen på att testa den. Var kan man köpa den och vad kostar den??
    Jag är en av de få här som inte är imponerad av muffin. Inte alls snyggt på mig. Kanske för att jag har så stora ögonlock att de nästan ser rynkiga ut med den på. Nädå, men den lägger sig ojämt på mina ögonlock och det ser bara torrt och fnasigt ut
  • Honey1982
    Linny skrev 2007-11-19 10:44:01 följande:
    Jag är en av de få här som inte är imponerad av muffin. Inte alls snyggt på mig. Kanske för att jag har så stora ögonlock att de nästan ser rynkiga ut med den på. Nädå, men den lägger sig ojämt på mina ögonlock och det ser bara torrt och fnasigt ut
    Använder inte heller Muffin, Meteor (cybershadow) är mycket finare på mig
  • Linny
    Honey1982 skrev 2007-11-19 10:56:07 följande:
    Använder inte heller Muffin, Meteor (cybershadow) är mycket finare på mig
    Ah, skönt att se att det inte bara är jag

Idag kör jag silver/grå: Mercury, Chrome (MUS), Dark Soul (Mac). Celebration (MUS) som eyeliner.
  • Indianica

Jag tittade på den omtalade Muffin på MUS häromdagen och imponerades inte. Testade den iofs inte, men den såg ju smutsigt gråbrun ut tyckte jag. Förvånas över att den kan bli snygg på någon öht....

• Fridapida
    Indianica skrev 2007-11-19 11:07:51 följande:
    Jag tittade på den omtalade Muffin på MUS häromdagen och imponerades inte. Testade den iofs inte, men den såg ju smutsigt gråbrun ut tyckte jag. Förvånas över att den kan bli snygg på någon öht....
    Det är ju som sagt (för hundrade gången) inte en partyskugga. Den ger inga wow-upplevelser. Det som jag tycker gör Muffin till en riktigt bra skugga är att den är så enkel o diskret. Man kan ha den till mycket. Men det är snarare dess enkelhet som gör den så fin än dess färgstarkhet.
  • Izze

Älskar Muffin jag med.... det är nog enda gången jag använt upp sen ögonskugga ;)!!!

Köpte UD Lub in a tube på blush.se när jag köpte eyeprimern. Mycket trevlig! Mjuk och lagom färg (köpte L.A).

• Majestic
    Fridapida skrev 2007-11-19 10:42:38 följande:
    Det är ett bra köp! Jag gillar att ha min Muffin ihop med rouge i globlinjen. Ingen mascara o ingen eyeliner. Bara bas + rouge och muffin + rouge i globlinjen. Då ser man fräsch o osminkad ut (hehe). Favoritrouget är NARS orgasm! Jag är helt såld på detta underbara rouge. Men jag gillar även Suger Pink från MUS.
    FridaPida- Detta tjat om Orgasm, måste ta och beställa den om den är sååå fin,eller??
    Att det inte finns nånstans att prova på*morrar*
    Hallonmopeden skrev 2007-11-19 07:54:19 följande:
    Använder också Muffin varje dag!!Om jag ska beställa UD eye primer från Blush.se, vad kan jag mer tänkas vilja ha därifrån?? Finns det något "måste"??!!! Om man nu vill komma upp i fraktfritt menar jag...
    Hallonmopeden- Blush goodies enligt mig....

http://www.blush.se/smashbox-fusion-soft-lights-p-363.html

http://www.blush.se/urban-decay-deluxe-eyeshadow-p-712.html

http://www.blush.se/urban-decay-eyeshadow-p-711.html

http://www.blush.se/essie-m-16.html
    Pink makes me puke!!
  • Fridapida
    Jag tycker att det är så fint. Men man får inte vara för mörk, då syns det inte.
    Men är du som jag: varm hudton, blond och blå ögon, då passar det dig med säkerhet.
Svar på tråden Smink Smink Smink!