• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    k girl skrev 2007-11-27 17:27:38 följande:
    Apropå mascaror, har ni testat Kanebos 38 grader (seperating and lengthening)? Hur är den?
    Har testat någon 38 grader från Kanebo (finns det fler?) och jag tyckte den var helt värdelös tyvärr.
  • Linny
    Knott skrev 2007-11-27 19:50:16 följande:
    Linny: Surt! Mina beställningar från Strawberrynet har fastnat i tullen de senaste typ två åren, varje gång. Men de ersätter ju för tull? Eller lyckades du beställa nu precis under den period då de INTE ersatte för tullavgifter? De har ju ersatt tullavgiften i efterhand länge, men sedan slutade de med det i samband med att de började behöva skicka parfymer separat pga nya säkerhetsregler. Men så för någon vecka sedan fick jag ett mail från dem om att de nu återgår till att ersätta för tullavgifter (och då beställde jag ju givetvis direkt ). Jag fick min första delleverans i fredags och väntar nu på del två som innehåller en parfym jag ska ge bort i julklapp. Hur som helst, nu är det ju bara att faxa in kvittot så sätter de in motsvarande summa som retur på köpet!!
    Nä, nu ersätter de inte för tull. Men de gör inte som de gjorde den där perioden då de inte ersatte alls. Nu drar de istället av runt 20 procent på priset. Tror de drog av ungefär 100 spänn på krämen. Den kostade nästan 500 från början men hamnade på 395 eller något..
  • k girl

Linny: Ja, det finns tydligen två varianter, den gamla och en ny som ska förlänga fransarna.

• Linny
    k girl skrev 2007-11-27 20:15:37 följande:
    Linny: Ja, det finns tydligen två varianter, den gamla och en ny som ska förlänga fransarna.
    ok. Då testade jag nog den gamla.
  • 02 05

Mailade dem o fråga för någon månad sen o då sa de att de visst fortfarande ersatte tullavgift.

Linny skrev 2007-11-27 20:12:25 följande:
    Nä, nu ersätter de inte för tull. Men de gör inte som de gjorde den där perioden då de inte ersatte alls. Nu drar de istället av runt 20 procent på priset. Tror de drog av ungefär 100 spänn på krämen. Den kostade nästan 500 från början men hamnade på 395 eller något..
  • Knott

Linny: då måste du beställt lite före mig, för nu har de som sagt återgått till att ersätta för tull igen, i alla fall fick jag ett mail där de skriver:
    "From 15-11-2007, we will revert to our old lower pricing structure and will give full refund for any VAT charged to the customer."

• Linny

såhär står det:
    It is therefore the customer's responsibility and liability to pay VAT if so demanded by the authorities.

Our prices shown are inclusive of VAT but we actually charge the customer at checkout net of VAT therefore leaving the full amount of VAT as a discount for the customer to pay upon request.

• Linny

MEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har fått svar från dem nu och de ersätter det faktiskt!!
    Så kostnaden för krämen blev bara 400 ändå

Men ärligt, av texten ovan, tycker jag det framgår att de redan dragit av och att man ska betala skatt om det åker in i tullen. Och om det inte åker fast så har man helt enkelt fått "rabatt". Förut stod det uttryckligen att de ersatte om man ändå åkte på avgiften, men den texten är inte så lätt att hitta längre. Jag hittar den då inte. Men skit samma..

• Knott

De kanske inte vill skylta med det så tydligt längre... Men lite synd är det ju, för det kan ju få en att avstå från att beställa bara för att det inte blir så himla mkt billigare när man fått betala tull.

Men tur som sagt att de gör det trots allt!!

Svar på tråden Smink Smink Smink!