• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

Gah! Hur roligt är det här då?! Jag gör min praktik i Tidaholm just nu men var tvungen att åka upp till universitetet i Örebro ett par dagar. I morse när jag skulle sminka mig så upptäcker jag att jag har glömt mina make upborstar hemma! Hade bara 2 kabuki, en concealerborste o en stor som man suddar med. Okej, man får vara lite kreativ så jag använde det jag hade. Så kommer jag på, min mascara ligger med borstarna. KUL... Inte så kul utan mascara.

Så idag var jag o köpte Lancomes nya, Virtuôse. På Kicks fick man med en eye make up remover o en halvstl kajal. Så det blev bra ändå.

• elma

fridapida: jag gillar virutôse, fick en liten 2ml mascara med nån tidning för ett tag sedan. Fast jag vet inte om den slår Hypnôse, de är ungefär lika bra!

• Fridapida
    elma skrev 2007-11-27 16:58:42 följande:
    fridapida: jag gillar virutôse, fick en liten 2ml mascara med nån tidning för ett tag sedan. Fast jag vet inte om den slår Hypnôse, de är ungefär lika bra!
    Jag är mycket förväntansfull! Har tröttnat på Masterpiece. Jag ogillar att ha samma mascara två ggr i rad.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-11-27 17:02:06 följande:
    Jag är mycket förväntansfull! Har tröttnat på Masterpiece. Jag ogillar att ha samma mascara två ggr i rad.
    Samma här, det finns ju så otroligt många och de blir bättre hela tiden. Jag tror alltid att gräset är grönare, men det stämmer oftast
  • Nathalie009

msåte bara säga att efter ett pars dagar använding av hypnose så blev den faktiskt väldigt bra.. Tom bättre än diorshow =)

Men i början va den vkelrigen kass!

• k girl

Apropå mascaror, har ni testat Kanebos 38 grader (seperating and lengthening)? Hur är den?

• Fridapida

Mascaror... jag kommer nog aldrig hitta den perfekta. Man vill prova nya hela hela tiden!

• Nathalie009
    Fridapida skrev 2007-11-27 17:28:47 följande:
    Mascaror... jag kommer nog aldrig hitta den perfekta. Man vill prova nya hela hela tiden!
    Precis!

Jag funderar på att testa Kanebo 38.. MEn ahr hört att den inte e bra på volym o längd utan bara bra om man vill ha vattenfast mascara som går å tvätta bort enkelt..

Sen funderar ja på YSL Faux cils, den verkar kanon bra.. Blir nog den nsäta gång :)
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-27 17:31:20 följande:
    Precis!Jag funderar på att testa Kanebo 38.. MEn ahr hört att den inte e bra på volym o längd utan bara bra om man vill ha vattenfast mascara som går å tvätta bort enkelt..Sen funderar ja på YSL Faux cils, den verkar kanon bra.. Blir nog den nsäta gång :)
    Den ska jag också prova hade jag tänkt. Men jag är en riktig impulsshoppare, idag gick jag nästan vilse bland alla julerbjudanden på Kicks! Massor av roliga ihop-plock.
Svar på tråden Smink Smink Smink!