• Linny

Smink Smink Smink!

Trollsanna: Snyggt!

Ska också köpa Urban Decays primer. Är inte nöjd med min MUS längre. Tror den är för gammal faktiskt. Inga skuggor sitter bra med den längre, inte precis i vecket.

Hade Mac´s Shimmertime idag och gillade den inte så mycket. Färgen var fin när jag la på den, men blev mycket mer rosa efter några timmar och det såg liksom lite kladdigt och inte lika fint ut som med andra skuggor jag använt. Som att den blev ojämn på något sätt.

Beställde ny ansiktskräm från Dermalogica igår. Den där Skin smoothing eller vad den hette. Skillnad i pris från Active moist. Nästan 200 spänn mer per tub. Men men..

Har haft barnvakt ikväll och var på bio på maken o kollade på Stardust.
    Tänka sig, vi var i Kista Centrum och jag höll mig från att shoppa annat än middag, popcorn och en kjol Maken höll dock på att köpa ett hemmabiosystem

• Linny

Jag tycker ofta färgerna ändras under dagen. Bara jag som tycker det?
    Igår hade jag tex. cocomotion innerst och copperized (Mac) ytterst. När jag lagt på det så var det alltså guldbrunt innerst och en mer koppargrönguldig ytterst. I slutet på dagen såg man INGEN skillnad på färgerna. Möjligtvis var det lite mörkare i yttre ögonvrån.

När jag lägger på tex. Goldglow från MUS, så mörknar den mycket under dagen. På morgonen är den ljust guldskimrande (med en liiiten ton av vit i) och några timmar senare är den mellanmörk guld..

• Linny
    Majestic skrev 2007-11-02 23:12:50 följande:
    Linny- Men vad skonstigt att färgerna ändras?? Är det så med alla du har PL, MAC och MUS??Vad trevligt med bio, föräldrarna behöver komma ut ibland!!
    Ja, med alla märken jag har!
    elma skrev 2007-11-03 09:08:44 följande:
    Linny: Jag kan också uppleva att färgerna ändras och liksom blir en och samma. Undrar om det beror på kroppstemperaturen? Att de "reagerar" med värmestrålningen?Lejån: Hudoteket.se har både det ljusa kitet och det mörkare!
    Kanske har det med kroppsvärmen att göra.. Sedan har ju huden sitt eget hudfett som kanske påverkas under dagen. Inte vet jag
  • Linny

neoaliya: Jamen jag trodde att du själv skulle ha alla 15 flaskor

• Linny

lilja: Jodå, jag gillar vissa av dem. Vissa har liksom stora flagor av pigment eller nåt i sig. Känns konstigt. Sitter som de bästa av PL-skuggorna (de tre färger jag provat). Blev dock besviken på shimmertime som så grymt ändrade nyans och blev flammig över dagen. Tokgillar Copperized.

• Linny

Håller med om att Fluffguff har grymt snygga ögon! *avis*

Använder svart och mörkbrun mascara. Någon gång under nittiotalet testade jag nog grön tror jag

Svar på tråden Smink Smink Smink!