• Linny

Smink Smink Smink!

Fluffguff: Copperized är som sagt mörkare i verkligheten. En blandning mellan en guldigt grön och en mörkt brun. Jag älskar den! Som eyeliner både på övre ögonlocket och på tårranden har jag choco d´or

• Linny
    Majestic skrev 2007-11-07 22:32:28 följande:
    0205- Jag har för mig att man ska skrubba en gång i veckan. Det var så lite så!!Urban Dacay´s eyeprimer är slut på blush....IGEN!!!Glam- Okej, tror du att Nives skuggor sitter kvar hela dan om bara använder de??Den mörkbruna ser fint ut...chokladigt liksom!!Jag såg en blålila skugga på Everyday Minerals (Mystic night) som jag jättegärna vill ha!!Så här ser den ut, sen vet jag inte vad mer jag ska/kan ha från EM?? TIPS??(klickbar)
    Det var jag som beställde den sista UDPP GeneradKyss
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-11-08 08:19:10 följande:
    02 05 skrev 2007-11-07 21:43:46 följande: Högst TVÅ gånger i veckan. Jag äter som sagt medicin mot acne nu och får inte exfoliera. Vilket är hemskt eftersom jag till o med har en liten exfolieringssång...
    Haha, menar du allvar? Får höra!!

Exfoliera gör jag aldrig Det är väl häderi att säga i en sånhär tråd. Men jag minns inte när jag gjorde det sist, mer än tre år sedan åtminstone.....
  • Linny

Någon som vet vad Dermalogicas Smoothing cream kostar i Sverige? 50 ml..?

• Linny
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:05:13 följande:
    Jag hoppas att du driver med mig... Min sång... samma melodi som Lotta på bråkmakargatans födelsedagssång. (inte så avancerad alltså)Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Fridas exfolieringsdag! Hurra! Hurra! Hurra!
    Nej, det är alldeles sant.. *skäms och gömmer mig*
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:14:16 följande:
    Ja! Och det ska du göra! Du måste genast köpa en exfoiliering. Prova den från FACE, kostar ca 250 kr. Green Tea. Underbar! Köp köp köp...
    Men Jag har ju klarat mig bra ändå Hur ofta ska man göra det då? Bara smörja in och skrubba eller? Nån sång tänker jag inte sjunga, bara så du vet

Menar ni att de skavs bort i skarven (MUS eyedusts) eller att de bara fäller så man får de på andra ställen? Jag tycker de fäller mycket när man lägger dem (därför lägger jag alltid lite löspuder under ögat som jag sedan sveper bort) men sedan sitter de ok. Hoppas det blir bättre med min UDPP!
  • Linny

Hoppsan... Jag har bara läst om de olika Dermalogicakrämerna och bara beställt... Inte fått någon rådgivning innan. Hoppas jag väljer rätt..

• Linny
    Fridapida skrev 2007-11-08 13:03:37 följande:
    Ingen av deras skulle kunna vara skadlig. Den lättaste, som du använder, passar nog alla (nästan). Men har man mer problem o är torr så bör man ju ha en fetare. Jag blev av med min yttorrhet när jag använde intensive moisture balance (fick jag det rätt nu?). Nu har jag den som är medium weight, dvs smoothing creme eller nått...
    Haha, nä men för 500 pix per tub vill man ju att den ska vara bättre än "inte skadlig" Jag tyckte att Active Moist var bra men behöver nog lite mer fukt. Tog Smoothing creme denna gång.
  • Linny
    Nikhita skrev 2007-11-08 14:07:47 följande:
    Nån som har nåt bra tips på en superbra concealer?jag är såå mörk under ögonen och måste sminka över det annars ser jag sjuk och trött ut!
    Jag har använt Cliniques. Den är superbra!

Nu använder jag mineralmakeup och då har jag två olika från Everydayminerals. Superbra även de!
  • Linny
    Nikhita skrev 2007-11-08 14:39:44 följande:
    Jag tycker att jag är väldigt mörk och vill täcka ordentligt men det ska ändå se naturligt ut såklart
    säger igen; Clinique!
Svar på tråden Smink Smink Smink!