• Linny

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-11-08 14:46:40 följande:
    VIKTIGT !!!Ibland får jag mörka ringar under ögonen och det pga att mascara avbildar sig, hur 17 löser jag det?? Använder Max Factor masterpiece...Och sen det här att man ska ha löspuder underögonen när man sminkar sig med ex eyedust så att man lättare kan borsta bort de. Använder ni löspuder???
    Jag använder finishing dust över min mineralfoundation. Så det är den jag lägger under ögonen i ett tjockt lager och sedan borstar bort efter att jag lagt ögonskuggorna. Sedan tar jag lite dust och sveper över hela ansiktet och till sist rouge. Jag har också Masterpiece Max och den fäller inget på mig.
  • Linny
    Izze skrev 2007-11-08 16:45:40 följande:
    Är ni nöjda med Masterpiece? Funderar på att köpa den....
    Nej inte speciellt.  Jag köpte en ny STRETCH idag istället. Gillar den mycket bättre!
    Majestic skrev 2007-11-08 16:46:04 följande:
    Linny- Jag har ju långa fransar som når till hakan...typ*s*!! Därav mörka märken under ögonen kanske!!Fridapida- Jag försöker att inte smörja in ansiktet med nå hudcreme närainpå sminkningen, men du kanske har rätt, jag bör prova vattenfast så får vi se!!
    Haha, ja det kanske är därför Jag har pyttekorta undertill.
    Fluffguf skrev 2007-11-08 17:42:15 följande:
    Ja, jag tycker också att det är snyggare, speciellt på mig Jag borde lägg in ett foto så ni får se, det är ju många som tycker att man absolut sak måla underfransarna
    Ja lägg in en bild, jag vill se monsterfransarna Jag har korta fransar och ser helt pucko ut utan. Dessutom har jag inte välsignats med täta långa ögonfransar upptill så jag behöver markera undertill också.

Fråga: När jag målar på insidan av fransraden så blir det efter ett tag ett "hål" i färgen, precis vid tårkanalen. Bara jag som tydligen lipar under dagen? Sitter ert kvar även där?
  • Linny

FLuffguff: Men sådär montruösa var de ju inte Fast jag kan förstå om de färgar av sig.

• Linny

Fridapida: Hör o häpna!!!! Jag har precis kommit ut ur duschen efter att ha EXFOLIERAT!

Gick in på Kicks på lunchen (de hade inte några andra spännande affärer precis vid jobbet) och kollade runt lite. Fick ett prov på Biotherms exfolieringstjosan. Känns skönt i ansiktet nu. Men jag sjöng inte, och jag lovar att jag inte höll på en tiondel så länge som du säkert tycker att man ska

Hon visade någon grej från Elisabeth Arden (eller Lancome kanske) som var nån extremgrej. Man skulle använda varje dag i en vecka, och så skulle man inte exfoliera mer på ett år Hur i all världen funkar det egentligen?

• Linny

Konstig jag är.... Kollade igenom vad Accessoara hade för märken och blev inte sugen alls. Fanns inga som jag suktade efter. Upplys mig nu inte om värdet av vissa grejer och hur bra de är. Det är ju förmodligen för att jag inte känner till dem

Hur hög är frakten egentligen? Sparar man mer än typ 40 spänn så att det är lönt att börja handla massa?

• Linny

Nepp, du lyckades inte fånga mig *räcker ut tungan* Har nya krämer, primers o annat på väg så jag känner inget behov av mer kladd i ansiktet

• Linny
    elma skrev 2007-11-09 07:36:01 följande:
    Linny: Jag använder en microfibertrasa till exfoliering. Gnider runt med cirklande rörelser. Superbra och billigt. 16.90 på ica maxi! (Skonas microfibertrasa)Bara att slänga in i tvättmaskinen då och då med lite tvättmedel, inget sköljmedel!
    Ok, det var ju ett bra budgettips. Men innehåller inte de där krämerna lite andra gosaker som är bra också?
  • Linny

Min Urban Decay Eye primer har kommit. (den där sista som jag beställde under näsan på Majestic)
    Ska hämta den senare. Vet inte varför den inte kom hem, men det kostar inget att lösa ut så det spelar ju ingen roll.

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-09 09:29:27 följande:
    Linny: Ska bli kul att höra vad du tycker om UD-primern. Jag har ju en MUS-primer (den genomskinliga) som jag inte är nöjd med. Så jag köpte en MAC-paintpot med neutral färg för dom rekomenderade den som primer på MAC men jag är lite sugen på att beställa en UD-primer för att jämföra (när dom lyckas fylla på lagret igen)
    Jag har också en MUS- primer. Inte den genomskinliga och inte den hudfärgade. Gissar att min är rätt gammal för den finns inte längre. Den är mer vit-pärlemorfärgad. Funkar inte så bra så jag tror den är för gammal. Har stora förhoppningar på UDPP.
Svar på tråden Smink Smink Smink!