• Linny

Smink Smink Smink!

Problemet är att jag unnar mig saker hela tiden Och så unnar vi vår son och så unnar vi hela familjen saker Bara denna månad har jag köpt grejer (smink, småprylar som tex. hårspännen, ansiktskräm osv) för över 2000.. Hoppsan.. Och då var det bara hudkrämen jag behövde egentligen..

Och så har jag skrivit en liten lista på grejer jag ska önska mig i julklapp; saker som börjar ta slut. Ögonkräm, Makeupborttagningsfoam, Pore minimizer, mineralfoundation osv osv

• Linny
    maddie3 skrev 2007-11-05 15:55:07 följande:
    Var lägger ni pore minimizer i ansiktet, är det på näsan, panna, haka?????Har faktiskt ingen aning hur den fungerar
    Där du har porer som du inte vill ska synas, eller kanske om du är glansig. Jag lägger lite i pannan, på sidan om näsan (och partiet upp mot kinden från näsan där man får ett veck när man skrattar.. eller dal kanske).
  • Linny

Lejån: Haha, Mickis är för skön!

Sonen frågar snällt, när jag tar fram mina små skuggburkar "Alsedd (Alfred) pilla lite?"
    Han pillar liksom inte LITE utan kör ner hela tummen i burken. Men när han frågar ser han väldigt oskyldig ut

Har precis beställt UDPP. Hoppas stort på den, nu när jag hört så mycket. Det skulle vara den sista de hade i lager på Blush. Hoppas bara lagerstatus var uppdaterad så den inte redan var slut..

• Linny
    Maadde skrev 2007-11-06 11:03:29 följande:
    Hahaha.. Vad söt ho när Min son är ätit upp en ögonskugga från mus en gång Den var orange kan jga ju tillägga
    OJ, och en orange också

Majestic: Blä för halsont! Hoppas det går över snabbt.

Ska kanske skriva på ansiktsprimer på önskelistan Jag har ett skinserum från MUS. ÄR det som en primer?? För ärligt talat kan jag inte påstå att jag märker någon skillnad. Vad ska skillnaden vara??
  • Linny

Har för första gången provat att sota... Har lagt in tre bilder med resultatet. Snälla tips!? Jag vet inte alls hur man gör utan bara improviserade.

• Linny

Alltså, jag ljög väl lite där Fridapida har skrivit hur man gör, men jag kom inte riktigt ihåg och var inte riktigt säker på hur jag skulle lägga skuggorna. Så då improviserade jag och lattjade lite..

• Linny
    Lone Star State skrev 2007-11-06 13:31:37 följande:
    Majestic: Jag har också ont i halsen.. Förkyld...Linny och Fluffguf har för bra kameror.. jag är så kräkmagad så jag  tycker det ser läskigt ut med blodkärlen i ögonen även om ALLA har så.. haha! Inget illa ment mot er! Absolut inte.. Ni har sååå fina ögon, men jag hade nog tyckt det vore lika läskigt att se mina egna ögon med så bra skärpa! Linny du passar jätte bra i sotningen!!
    hehe Jag har rätt stora blodkärl i ögonen numera. Tror de blev mer synliga efter förlossningen. Tog kanske i lite väl Det är nackdelen med en bra kamera
    Dessutom syns det lilla svarta som åkt in i ögat också
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-06 14:26:46 följande:
    Linny: det ser ju riktigt proffsigt ut!! Jättesnygg guld/brun du har till...vilken är det?? Måste fråga hur ni gör när ni fotar era ögon....när jag försöker så blir det hur suddigt som helst!! Tar ni en närbild av ögat eller tar ni en bild som visar mer av ansiktet och sen klipper ut partiet kring ögonen? Fattar inte hur ni får till bilderna så bra. Mina blir suddiga och eländiga....går inte ens att se vilken färg det är. Trodde att vi har en rätt bra kamera, den var ju inte billig direkt, men vi kanske har blivit pålurade ngn skit
    Den bruna skuggan är Chocolate Brown från Mac.
    Vi har en automatisk Systemkamera; en Nikon D50. Jag zoomar in ordentligt,håller kameran stilla, trycker ner knappen halvt så den fokuserar (då den hittat fokus så slutar den surra), trycker av. Jag klipper aldrig bilderna i något program sedan, det orkar jag inte.
    Tar alla bilderna i vårt pyttelilla badrum. Är bra ljus därinne då vi har takspottar.
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-06 14:37:16 följande:
    Fotar du utan blixt i badrummet? Dina bilder blir ju fantastiskt bra....kollar du i spegeln hur du zoomat in ögat?
    Nä, jag har blixt. Den åker upp automatiskt när det blir för mörkt (om jag inte aktivt skulle välja att ha utan). Nej, jag kollar inte i spegeln utan ser mitt öga i linsen. Jag ser bara till att skruva zoomen så den är som mest inzoomad. Det kan jag ju göra genom att bara vrida på objektivet. Sedan behöver den fokusera och ställa in skärpan. Det gör den automatiskt när jag trycker ner knappen till hälften.
Svar på tråden Smink Smink Smink!