• Linny

Smink Smink Smink!

lilja71 skrev 2007-11-06 14:49:14 följande:
    VI har en canon Ixus 7,0 eller 8,0, det är lite svårt att se sitt öga i linsen där
    haha, Ja det förstår jag Vi hade en sån innan vi köpte denna. Eller rättare sagt. Vi hade en annan först, sedan köpte vid den andra och provade. Bestämde oss tre månader senare för att sälja den och köpa den vi har idag. Så glada! Ser otrolig skillnad på färger, skärpa osv. Men den var helt ok och rätt bra pris. Den där Canon Ixus alltså.
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-06 14:54:31 följande:
    Linny: ska ta upp det här med sambon... Undra vad han kommer att säga när jag lägger fram argumentet: "behöver en ny kamera för att kunna lägga ut sminkbilder på fl" Kommer han att köpa ny kamera åt oss.....det är frågan?? *asg*
    Hehe Inte så troligt. Min man är tokig i alla tekniska prylar så det var han som absolut ville ha en bra kamera när vi fick barn. De måste ju fångas i flykten så man behöver en snabb kamera som kan ta serier och som ger bra färger osv Ligger väl runt 9000 tror jag. Så om man bara ska ta sminkbilder kanske det är lite överdrivet
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-06 15:35:35 följande:
    Lilja- Måste också övertala hubby att köpa en ny kamera åt mig. Skulle gärna vilja adoptera en sådan kamera som Linny har*asg*Linny- Dina bilder är bra, jag fattar inte att du lyckas. Jag blir sååå förvrängd på alla närbilder*fniss* Förresten, på pret-ty.se läste jag recesnioner om MUS Empire och många sa att de inte passade i den. Det är nå skummt med den där färgen!!
    Haha, jamen det gör jag med ju!! Jag får värsta näsan ju. Den blir en kilometer lång och stooor Därför försöker jag nästan bara ta på ögonen

Jag säger ju det!!! Jag passar inte heller i Empire. Det ser bra ut när man bara tittar på ögonen, men inte när man ser helheten. Ser helt död ut.
  • Linny
    02 05 skrev 2007-11-06 15:41:05 följande:
    LinnySkitsnyggt! Vad har du för ögonskuggs borstar?
    Många Till detta använde jag bara tre. Gjorde det rätt snabbt också, skulle ju jobba och så gjorde jag bara ena ögat. Använde en angle brush för att lägga eyeliner och den svarta grundskuggan. Suddade eyelinern med tops och la sedan på lite mer celebration eyedust. Suddade sedan med en liten ögonskuggeborste. La även på andra skuggan med denna borste. Suddade ihop allt med en stor ögonskuggeborste.
  • Linny

Nämen titta.. nu ljög jag igen Glömde att jag faktiskt använt en eyecreasepensel också. Den tog jag lite celebration på och svepte i globlinjen. Sedan tog jag lite ljus skugga (Your ladyship från Mac) och duttade i inre ögonvrån med samma pensel.
    Under ögat använde jag samma anglebrush som till eyelinern.

• Linny
    Majestic skrev 2007-11-06 15:46:09 följande:
    Linny- Nej, Empire är inte fint, inte på mig i alla fall. Ska kanske försöka blanda den med Dazzel dust Purple, då kanke den blir snyggare.Appropå borstar, jag är KÄÄÄÄÄR i mina Japonesque*LÖVVE*
    Kul att du gillar dem så! Funkar de bra till mineralmakeup också?
    Skulle väl kanske byta ut några av mina, men det är kanske inte nödvändigt just nu.
  • Linny
    02 05 skrev 2007-11-06 15:46:41 följande:
    Vad är det för märke på borstarna?Ska köpa nya o behöver lite tips.Sen så kanske du skulle vilja gör en tutorial-foto-följetong när du sotar nästa gång? Jag behöver mer koll helt enkelt. Pretty pls?!!!
    Oj, det är en salig blandning. Har någon från Kicks, massa från MUS, Everyday minerals och någon från Face
    Fridapida har en "tutorial" i sitt galleri. Åtminstone två steg. Jag vågar inte göra nåt sånt än. Ser för jäkligt ut innan det är klart och jag vill inte lära ut fel
  • Linny
    02 05 skrev 2007-11-06 15:50:47 följande:
    LinnyUppfattar du några borstar bättre än några andra av de du har?MajesticVilken sida var det man köpte de borstarna på nu igen?
    Gillar Everydays borstar! Makeupstores puderborste river lite. Har en liten pensel från Kicks och den är faktiskt helt ok.
    lilja71 skrev 2007-11-06 15:52:09 följande:
    Majestic: ja vi för göra en framstöt på våra "gubs" så att vi får ny kamera Har du Japonesque borstar till ögon-makeup eller till typ I.D foundation eller både och?? Jag kör med ID:s borstar men tycker att kabukin inte är så bra...eller rättare sagt jag är inte så jättenöjd...Linny: hur ser en eyecreasepensel ut??
    Hmm.. Som en såndär liten pensel som barn har att måla vattenfärg med typ Liten, rund (alltså inte platt eller snedställd osv)
    Majestic skrev 2007-11-06 15:55:27 följande:
    Linny- Har du några eye dust från Everyday minerals?? Om jag är du nöjd med de??Lilja- Jag har både Japonesque och MAC till ögon make-up. Silkeslena och BRA!!0205- Satine.se!!
    Jag har två-tre skuggor från Everyday, som jag fick som present när jag beställde mina kit. Har inte provat dem faktiskt. Fick två lite ljusrosa och jag använder inte det så mycket.
    Izze skrev 2007-11-06 17:18:23 följande:
    Måste ha en ny mascara..... Jag gillar inte när de är för kletiga, och för glesa borstar. Någon som har tips?!
    Jag gillar Max Factors S T R E T C H. Har deras Masterpiece Max just nu och är inte alls så såld på den som många andra.
  • Linny
    Honey1982 skrev 2007-11-07 08:31:01 följande:
    vad är det för fel på rosa? det finns ju jättemycket fina rosa ögonskuggor
    Inget fel alls. Jag gillar rosa men på ögonskuggor använder jag det inte så jätteofta. Ibland bara. Men Majestic gillar inte rosa Det är hennes grej serru

Idag har jag Your Ladyship, Copperized och Gold Stroke från Mac.
  • Linny

Så, nu har jag beställt ny foundation och balancing dust från EM. Fick ju 2,5-gramsburkar sist och nu beställde jag 8 grams.

Väntar även på min UDPP och mina Dermalogicakrämer.. Har shoppat en del på sistone Har inte ens provat hälften av mina nya Mac skuggor

Svar på tråden Smink Smink Smink!