• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    Knott skrev 2007-11-29 10:09:04 följande:
    Linny: "exfoliering (utan sång)" - ??? You lost me. Que?
    Jaaaaa.... Det finns tydligen en liten sång man kan sjunga när man exfolierar, men det gör jag alltså inte
    Nathalie009 skrev 2007-11-29 10:10:00 följande:
    Finsn fortf. Devil dust från MUS? Hottar en itne på hemsidan :S
    Jadå. Men tyvärr har de inte lagt ut allt på sidan.
  • Knott

Sen jag joinade har det mest varit prat om smink, men jag är lite nyfiken på vad ni använder för hudvård? Hudvårdsprodukter är en av mina stora laster och jag har gått igenom ganska många olika märken. Har svårt att vara trogen även om jag är nöjd, det är ju alltid kul att prova ngt nytt...

Jag går nu precis över från Biotherm till Estée Lauder, ska bli spännande att se hur deras hudvård är. Har kört med Idéalist ett tag under hudcrèmen och är hittills väldigt nöjd med resultatet, så det blir spännande att se hur det blir när jag byter ut alla produkter.

Andra märken som jag testat är bl a:

Decléor: återkommer till regelbundet, älskar deras produkter och hur de doftar, men det är lite pricey... Strawberrynet underlättare ju dock. Decléor är nog trots allt min all-time-favourite, har aldrig med några andra produkter upplevt så tydliga skillnader i hur min hy mår.

Dermalogica: gjorde absolut inga underverk med min hy. Doftar dessutom inte alls särskilt gott, och det tycker jag gör mycket för lyxkänslan.

Vichy: helt OK som budgetalternativ! Kändes som att min hy mådde bättre av Vichy än Dermalogica, konstigt nog med tanke på att Dermalogica är salongsprodukter och att jag köpte sådant som jag fick rekommenderat efter behandling och hudanalys.

Biotherm: helt OK men inga underverk. Än så länge ligger det på andraplats efter Decléor.

Apotekets Oliv-serie: var tvungen att testa, gillar doften. Men rengöringen var för stark och torkade ut hyn och krämerna gick liksom inte in i hyn utan lade sig som en hinna ovanpå så att hyn kändes fet och blank (jag har egentligen rätt torr hy).

Lumene (prod. för torr hy): kändes jättebra i början men efter någon månad blev min hy oren, irriterad och röd. Jag skulle nog inte våga prova dessa produkter igen, vet inte vad det var som inte funkade.

• Hallonmopeden

Knott; jag har ganska nyligen börjat använda Decleor, så bra!!! Känns som om jag inte kommer vilja byta till något annat, dock är ju priset inte så kul....

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-29 10:34:32 följande:
    fridapida; vad e d för ögonskugga du har på bild 1 i ditt fotoalbum?=)
    Det är Queen phyllis från I.D. och Grateful, eyedust från FACE. Eyelinern är även Grateful.
  • Fridapida

ANG hudvård...

Jag har bytt en del... Men nu har jag fastnat för Dermalogica. Just för att den inte är så "lyxig" som ngn sa. Jag gillar att den inte innhåller massa parfymer o färger. jag gillar att den är så mild o snäll mot min hy. Jag har haft mycket problem md min hy, går att se i mitt galleri, men nu så mår den finfint! Jag har knappt finnar öht längre. Tack Dermalogica!

• Fridapida
    Knott skrev 2007-11-29 10:09:04 följande:
    Linny: "exfoliering (utan sång)" - ??? You lost me. Que?
    Det är jag... så klart. Jag är lite fixerad vid min hudvård.
    Jag borde ALDRIG erkännt detta här!
  • Nathalie009
    Fridapida skrev 2007-11-29 11:06:32 följande:
    Det är Queen phyllis från I.D. och Grateful, eyedust från FACE. Eyelinern är även Grateful.
    Tack för tipset :)

HÖrrni, Är Playful från MUS fin?
Svar på tråden Smink Smink Smink!