• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-29 11:28:39 följande:
    hjälp mej lite, Playful från MUS är den snygg, är den mer ljuslila lr mörklila, nån som haft den? eller har? Hitta billigt på tradera men har ingen aning om hur den ser ut
    Jag har tyvärr ingen aning.
  • Honey1982
    Nathalie009 skrev 2007-11-29 11:28:39 följande:
    hjälp mej lite, Playful från MUS är den snygg, är den mer ljuslila lr mörklila, nån som haft den? eller har? Hitta billigt på tradera men har ingen aning om hur den ser ut
    den är varmt ljunglila med grönt glitter i. personligen tycker jag inte att den är så snygg.
  • Nathalie009

ang ansiktsvård så har ja faktsikt bra hy anv'nder ingenting just nu bara rengöringsmjök å nån peeling ibland men funderar starkt påatt köpa Dermalogica smoothing cream. Min kompis hade en sån å ja testade den å tyckte den kändes jättebra.. Men dom e ju så dyra.. Får bli efter jul :D

• LMK

Knott- Har tidigare använt mest Yves Rocher. Men sen kusinen började sin hudterapeut utbildning så har det enbart blivit salongsprodukter. Först Babor, som de hade på skolan. Toppen märke med produkter för hela kroppen. Lite svår att få tag i dock. Men nu har jag helt gått över till Decléor. I love it!

Jag använder helst produkter som är utprovade efter min hy & dess behov. Känner inte att gå till disken på tex. Åhléns & köpa Lancome, Clarins etc. är någon skillnad mot att köpa L'oreal el. Nivea. Jag menar, hur vet de bakom disken vad min hy behöver när jag knappt själv vet det? Och de har inte ens sett reaktioner, torrhet, porer som man annars lätt ser vid en ansiktsbehandling.
    Nej för mig finns det en anledning till att alla hudterapeuter använder sig av salongsprodukter & inte de dyra kosmetikföretagens hippa märken.

Oj, hoppas ingen tog illa upp, men detta är iallafall min åsikt.

• Linny

Marsch: Kul! Jag har varit och gjort det en gång Min presbild är från ett liknande ställe.

• Flygfotogen

Tydligen är det jättedyrt att köpa bilder man är nöjd med sedan. Jag är ju fattig student. Hoppas jag blir ful!

• Linny
    Marsch skrev 2007-11-29 13:24:50 följande:
    Tydligen är det jättedyrt att köpa bilder man är nöjd med sedan. Jag är ju fattig student. Hoppas jag blir ful!
    Jo det är det ju. Det är dyrt med 1-4 bilder typ, sedan blir det billigare och billigare. Var nästan ingen skillnad i pris på att köpa 6 eller 10 bilder. Jag är ju slösaktig som alltid, så jag köpte för 1500 och jag såg bara klok ut på ett
Svar på tråden Smink Smink Smink!