• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Honey1982 skrev 2007-09-21 18:22:32 följande:
    glöm inte bort att gå på klubbkvällen på torsdag då
    Honey1982- Meh, jag har inte ens fått nåinbjudan via sms och det brukar jag få !! Men de kanske kommer!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Honey1982
    Majestic skrev 2007-09-21 19:04:32 följande:
    Honey1982- Meh, jag har inte ens fått nåinbjudan via sms och det brukar jag få!! Men de kanske kommer!!

det kan vara strul med inbjudningarna ibland tyvärr . så gå du även om du inte får nån inbjudan. det börjar förmodligen kl 19 men hör med din butik.

nu måste jag tvätta alla mina penslar... så kul, not.

• Linny

Köpte den andra poreminimizern igår, serumet.. Är det något som verkar när man tar på det, eller är det nåt man använder dagligen för att det ska bli bättre och bättre (även om man just den dagen skiter i att sminka sig och ligger på soffan??

• elma

det kliar i mina fingrar....såg på nyheterna nyss att dollarn är nere i 6.53kr, shit alltså, det finns så mycket jag vill ha från mineralsiter +e-bay i usa.

ska förhoppningsvis ner på stan imorgon...tror jag ska investera i en eye-primer!

sjuk...här, det kan ni väl inte mena, snarare en allergi och man hittar medicinen här! Det kliar och jag får inbillningsutslag som jag måste hitta botemedel på här för att täcka.

• emby87

Nu har jag lagt upp 2st bilder i galleriet på en av mina prövo-sminkningar som jag gjorde nyss. Hittade en brun skugga från MUS i en gömma Hade helt glömt bort den.
    .
    Dålig kvalité på korten dock. Någon som har lust o kika o ge något mer tips?

• Lejån

Linny:
    Jag fattar det som att det är långverkande eftersom man ska ta på det både morgon och kväll. Om det är samma alltså.

• Lejån

Varit på after work med jobbet idag och fick sminka en kollega lite snabbt innan vi gick ut.  Jepp, hade med mig en hel hög ögonskuggor till jobbet!
    Fick bli tigers eye, razor och ghost mist från PL. Lite roligt att sminka henne för hon är så otroligt ljus i hyn och rödhårig.

Fått nytt paket från PL idag, men var ju inte hemma så jag har inte kunnat hämta ut det. Men imorgon så... Det som ska bli mest spännande är att se kvaliten på borsten.

• Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-21 18:22:32 följande:
    glöm inte bort att gå på klubbkvällen på torsdag då
    Är anmäld och kvällen är bokad!

Här i Örebro (jag veckopendlar hit) så är det jubileumskväll på FACE på onsdag, 20 % på allt. Ingen inbjudan eller medlemsskap av någon sort krävs. Så är någon från Örebro så kan ni även boka onsdagkväll.
  • Fridapida
    emby87 skrev 2007-09-21 18:26:01 följande:
    Tack så mycket för tipsen! Tror jag ska pröva redan nu så det inte blir en massa kladd imorn innan jag ska på middagen. TACK så mycket!
    Låter förnuftigt. Better to be safe than sorry!
Svar på tråden Smink Smink Smink!