Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Majestic

Nu är det så här att jag har bott i Norge ett par år. Där förnorskar man enelska ord. Coolt blir Kult.
    Så nej, Gult är inte fult, Gult är kult. Med samma betoning.

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-22 16:40:33 följande:
    Jaaa, har du tänkt lägga ner studier och bli ståuppare...??Apropå stand up----->

Ja, jag kanske borde göra det.

Jag skulle bli bättre än snubben i klippet. Han är ju helt stilla o helt tyst i flera sekunder på raken. Konstig komediteknik.
  • Fridapida

Så där... nu har jag lagt en beställning hos madminerals! Så nu är det bara att vänta. Är det någon som beställt från dem förut? Hur lång tid brukar det ta?

Det blev bara några få skuggor, två st rouge o två foundations. Det blev en finishingspray också. Så nu väntar jag på paket från tomten, hoppas det kommer innan jul.

• Fridapida

Jag kunde inte låta bli! Nu så har jag bställt en roots no 7 jag med. Åh... jag hade verkligen inte råd... Men jag vill, jag vill, jag vill! Och nu är den beställd.

• Fridapida

Gah! Hur roligt är det här då?! Jag gör min praktik i Tidaholm just nu men var tvungen att åka upp till universitetet i Örebro ett par dagar. I morse när jag skulle sminka mig så upptäcker jag att jag har glömt mina make upborstar hemma! Hade bara 2 kabuki, en concealerborste o en stor som man suddar med. Okej, man får vara lite kreativ så jag använde det jag hade. Så kommer jag på, min mascara ligger med borstarna. KUL... Inte så kul utan mascara.

Så idag var jag o köpte Lancomes nya, Virtuôse. På Kicks fick man med en eye make up remover o en halvstl kajal. Så det blev bra ändå.

• Fridapida
    elma skrev 2007-11-27 16:58:42 följande:
    fridapida: jag gillar virutôse, fick en liten 2ml mascara med nån tidning för ett tag sedan. Fast jag vet inte om den slår Hypnôse, de är ungefär lika bra!
    Jag är mycket förväntansfull! Har tröttnat på Masterpiece. Jag ogillar att ha samma mascara två ggr i rad.
  • Fridapida

Mascaror... jag kommer nog aldrig hitta den perfekta. Man vill prova nya hela hela tiden!

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-27 17:31:20 följande:
    Precis!Jag funderar på att testa Kanebo 38.. MEn ahr hört att den inte e bra på volym o längd utan bara bra om man vill ha vattenfast mascara som går å tvätta bort enkelt..Sen funderar ja på YSL Faux cils, den verkar kanon bra.. Blir nog den nsäta gång :)
    Den ska jag också prova hade jag tänkt. Men jag är en riktig impulsshoppare, idag gick jag nästan vilse bland alla julerbjudanden på Kicks! Massor av roliga ihop-plock.
Svar på tråden Smink Smink Smink!