• Linny

Smink Smink Smink!

Hallontrollet: Nja, känner inte alls till märkena som fanns i dina länkar. Därför kan jag inte säga om de är bra alls eller dåliga.

• Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-12 20:18:50 följande:
    okej! Men blir det bättre resultat med både foundation och puder? är det bara kicks man kan gå till om man inte vill lägga en förmögenhet på foundation och puder och också få hjälp med att välja rätt färger?
    Du kan säkert gå till Åhléns också, i alla fall de större butikerna. När jag hade krämfoundation var jag alltid tvungen att fixera med puder. Annars blev det glansigt och så höll det inte så länge.

Om du vill ha ett budgetalternativ och få prova dig fram så prova www.everydayminerals. Då kan du för 40 kronor (själva frakten) få ett testkit på tre olika färger foundations. Du får välja färgerna själv. Det är mineralfoundation som du borstar på.
    Man kan chansa lite och välja efter sin hudton. Om du, när du är osminkad, har en lätt rosa ton i huden så är du oftast "cool".

Är du kanske mer gul i huden? Mer alabastervit utan rosa toner eller kanske olivfärgad? Då kan du läsa dig till vilken som passar dig..

När du sedan har hittat din ton (det kommer även med prov på rouge och concealer) så kan du beställa ett kit. Ett Everydaykit kostar tex. runt 300 kronor och då får du (i fullstorlek) 2 färger foundation, 2 färger rouge, 1 concealer, 1 finishing dust samt 2 penslar. Allt detta får du välja fritt ur deras sortiment!!!!
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-12 20:40:07 följande:
    Har ni olika konsistens på era pigment från MAC? Jag har nog 5 olika och dom har samma konsistens i allafall.
    Ja en del är jätteflagiga och  när man stryker på handen tex. så kommer nästan ingen färg alls, medan flagorna ser så färgstarka ut. Märks det att jag är lite småsur?
  • Linny

Tjolahopp på er!

Idag kör jag två färger; Your ladyship (skitbra basskugga..använder den jämt nu ju)
    och sedan Dark Soul. Än så länge ser det bra ut liknar inte förödelsen igår..

Hallontrollet: Som du ser så gör vi alla i lite olika ordning. Det går ju Huvudsaken är att du inte lägger puder innan foundation (förutom om det är mineralpuder och mineralfoundation kanske) och primer efter allt smink typ Kan ju också vara smidigt att ta kajal innan mascaran

Men om man tar concealer innan eller efter foundation är nog en smaksak. Jag tycker att den försvinner lite, av borstandet, om jag tar den innan foundation tex.

• Linny

Hallontrollet: Hade du inte beställt prover från Everydayminerals? Testa dem innan du köper Loreals o testar. Loreals ska inte alls vara bra, enligt test.

• Linny

Helt OT men ändå... Imorgon är det maskerad på Alfreds dagis (han är 2 år och 3 mån.) och det är Astrid Lindgrentema. Han ska vara konstapel Klang.. När jag frågar honom vad han ska vara så har han tydligen ändrat sig och vill vara utklädd till en "spunk" *hahaha* Ja, han har nog sett "Pippi letar spunk" för många gånger.

• Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 18:21:25 följande:
    Jo det har jag och tänkte vänta tills jag testat deras och sett om jag gillar dem. Bara jag lyckas få rätt färg... Hade ju ingen aning om vad ja skulle beställa. hur lång tid brukar det ta att få hem sakerna där ifrån?
    en-två veckor
  • Linny
    April Mamma skrev 2007-11-13 18:29:29 följande:
     Dom e söta dom små...Hur ser en spunk ut...? Du kanske kan sminka fram en spunkis..
    Ja alltså, det är ju det som är grejen. En "spunk" är ett ord som Pippi kommit på och så försöker hon komma på vad det kan vara. Så det kan vara vad man tycker kanske
  • Linny

Väntar nu otåligt.. Min ansiktskräm från Dermalogica har inte kommit... Väntar på mitt kit från Everydayminerals.. Och så väntar jag på alla mina träningsredskap (kanske ska de komma till användning..) som jag beställt för friskvårdspengen jag får från jobbet..

Denna ständiga väntan..

• Linny
    02 05 skrev 2007-11-13 15:24:23 följande:
    OT, men jag behöver eran hjälp.Håller på o planerar för bröllop för fullt som vi ska ha i Maj.Vi ska antagligen göra en egen gästbok o behöver lite inspiration. Vi ska köpa en fin pärm och kopiera upp färdiga papper med frågor o sätta in och ha en polaroid kamera bredvid som man använder o sätter in fotot.Frågor som jag än så länge kommit på/hittat är:Namn: (och ruta för foto)Min relation till brudparet:Jag kom till bröllopet ihop med:Min oufit i dag:Mitt första minne av bruden:Mitt första minne av brudgummen:Mitt bästa minne av bruden/brudgummen:Så här skulle jag beskriva brudparet med tre ord:Några ord från mig till brudparet:Tips till brudparet:Några mer bra frågor? Tacksam för all hjälp.Precis byt till mig en Lily Lolo stardust på Prettys bytessida, använder den som ögonskugga idag, super nöjd med den!Någon som har en sån? Vad kan man mer använda den till för utom som skugga?
    Jag tror det är bra att hålla sig till rätt få frågor, men bra frågor. Blir det för många så kommer säkert folk att lämna tomt på flera ställen. Vet flera bröllop det har varit så. Folk är lite glada och iväg och dansar och hinner inte stå och fylla i så länge. Jag hade hållt mig till max fem frågor. Polaroidkameragrejen är kul.
Svar på tråden Smink Smink Smink!