Smink Smink Smink!
Måste man skriva landskod alls? Kommer inte ihåg att jag gjorde det..
Måste man skriva landskod alls? Kommer inte ihåg att jag gjorde det..
inga bindestreck..
Ikväll är det tjejkväll Har lagt upp kvällens makeup i galleriet, för de nyfikna.
Maddie3: Jättefint
Vill också gå sån kurs igen!
Trollsanna: Lila?
Kollade bilderna igen och jag ser ju helt pucko ut Som om jag funderar på nåt väldigt avancerat och inte fattar nåt
Lejån: Puss på dig gumman!! Trevligt att ha dig här ikväll! Puss!
LMK: Vilka fina sminkningar! Vad bra färgerna syns, skitbra bilder verkligen. Hur får du färgåtergivningen så bra?
Urban Decay eye primer: Skuggorna sitter nog hela dagen, men jag tyckte de fick mindre intensitet än med MUS primer. Kände som de inte fäste lika bra från början. Men som sagt, sedan höll den sig ju exakt likadan hela kvällen.
Kändes bara som om flaskan nästan var tom redan när jag fick den. Tycker jag får upp så lite på penseln, att jag nästan får gröta runt.
LMK: Kul att läsa. Synd att inte EM fanns med. Hade varit kul att se vad de tyckte om den.
Kanske har jag haft för höga förväntningar på Mac, men jag är ärligt talat inte helt nöjd med dem. Jag har aldrig varit med som så mycket "fall out" som med Mac. Även om jag applicerar på borsten och sedan knackar av överflödet ordentligt, så yr skuggan verkligen runt. Den är dessutom inte speciellt pigmentrik (inte alls som MUS i alla fall) utan man får lägga många fler lager. Den skimrar dock fint, men tyvärr är man skimrig i hela ansiktet (trots att jag hållt papper under när jag applicerat.
Tycker dessutom att PL´s Dubloon är snyggare på än Copperized. Den är åtminstone mer pigmentrik. Däremot sitter Macs bättre, när de väl sitter.
Kanske har jag fått nån kopia
Ska man kanske alltid lägga pigmenten blöta?
lilja: Idag har jag tex. Your ladyship, Pink bronze och Gold Stroke. Pink Bronze var rätt blek i färgen och jag fick lägga flera lager innan jag tyckte det syntes bra. När jag suddade så försvann ju hälften. Så är det ju med en del PL-skuggor också, men jag hade inte förväntat mig det med Mac. Till sist blötte jag penseln och lag på ytterligare pigment. Då blev det bättre.