• Linny

Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2007-11-09 13:15:03 följande:
    Bra gjort Linny! *apploderar*Den dunderkuren hon pratade om är nog en sorts slipning. Antagligen slipar det bort hudlagret... visst kanske funkar. Skulle jag ha det i MITT ansikte? Aldrig. Jag säger det igen. Aldrig. I ansiktet ska man ha snälla och milda produkter. Det tror jag på. Vill man ha starkare saker så gå till en hudterapeut som vet vad den gör. De som säljer på Kicks är inte säkert att de har en aning om hur just din hy kommer att reagera.
    Nä, det var väl det jag trodde. Var inte alls sugen på den. Om den säger att den gör samma sak på en vecka som alla andra gör på ett år så är den nog lite väl frätande

Vad tror du om såndär microfibertrasa då?
  • Linny

Fridapida: Blev lite vajsing på citaten ja
    Ok,men det kanske funkar lika bra.. Får se hur jag gör. Fick ju prov till två gånger så det räcker en vecka

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-09 18:46:43 följande:
    Har använt MAC Falling Star som är den ljusare och den mörkare är MAC twinks. Dom är inte så röda i verkligheten mer korall-brun Sen har jag en ljus highlighter också som heter shroom också MAC
    Lilja: Snyggt Ja visst är det trist att intensiteten i färgerna försvinner på bild. Likadant här.

Hallontrollet: Åh vad kul med många nya skuggor Kul att du har nån att träna på också

Tittade in på Jula idag och köpte två små lådor med massor av fack. Så nu är mina skuggor äntligen organiserade efter färg och ligger inte i en stor låda, huller om buller. Nice

OT: Maken nattar sonen och jag sippar på ett underbart gott Amaronevin Vi drack det till middagen (riktigt röd oxfilé med ett kryddsmör på tryffel och färsk timjan samt ugnsbakade potatishalvor och sedan strödde vi på lite färska parmesanspån) Oooooooooooooh! Jag gillar smink, men jag gillar en god middag med ett gott fylligt rödvin ännu mer (Sonen tyckte maten var toppen också. Vinet fick han inte smaka på. Dröjer ca 16 år tills han får dricka sånt lagligt)
  • Linny
    lata kocken Johanna skrev 2007-11-09 19:54:32 följande:
    mmm jag gör själv - hängde i smyckestrådar för några år sen, man tröttnar lite på att läsa samma sak om och om igen (kaaaan ju vara därför jag slutat läsa och svara på hälsa och kostfrågorna under gravid, eller om det berodde på att jag blev sååå jäkla arg över att ha blivit attackerad en gång för mkt)
    Åh, jag förstår att du gillar frågor som: Kan jag verkligen äta hushållsost när jag är gravid?
  • Linny

neoaliya: Nä vad trist Men de brukar vara jättebra på att ta tillbaka grejer i USA. När jag köpte en parfym till maken sa de till och med att jag kunde komma tillbaka med den om han inte gillade den. "Men.. då är den ju redan öppnad", svarade jag. Tydligen gick det bra ändå

• Linny

"Jo men älskling... NÄr jag väl kom dit så slutade det klia så det var nog något helt annat än sminket, så jag behöll det. Dessutom hittade jag liiite andra SMÅgrejer. Det blev bara 786 dollar. Som hittat va?! Älskling? Älskling......? Vakna älskling!"

• Linny
    neoaliya skrev 2007-11-09 20:03:16 följande:
    Haha Typ så är det nu
    You rule!
  • Linny

Coolt Glam! Men förminska inte bilderna så mycket, jag vill seeeeeeeeeee

Fick med någon "clear solution mask" som present med min UDPP. Hur ska jag använda den? Smörja in, vänta några minuter, tvätta av med ljummet vatten? Eller nåt mer avancerat än så?

Svar på tråden Smink Smink Smink!