• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Armino
    Krodan --> Ja nu är alla friska igen. Det vara bara nån liten magbakterie eller liknande så nu är hon på benen igen. Eller kanske inte på benen. Mer på rumpan Flört

Och nu ska vi nog ta det lite lugnt och inte lämna hemmets trygga vrå på en eller några dagar. Det har varit ett väldigt flängade runt de sensate dagarna. Visserligen bara hem till min pappa och till Mysebo och bvc, men det känns som om vi varit på en veckas rundvandring i Anderna eller nåt sånt Fundersam Armicas sovtider har blivit helt knäppa så nu ska vi få tillbaks dem till den normala rytmen. Eller hitta den nya rytmen. Puh!

Idag på föräldragruppen på bvc pratade vi om smakportioner och alla de andra har börjat ge smakportioner till sina små som är ungefär i Armicas ålder. Och Armica själv börjar ju bli väldigt intresserad av vad vi har på våra gafflar och skedar när vi äter. Så vi ska nog börja med potatis snart. Spännande tider! Cool

Fast det vore ju förstås bra om hon kunde sitta upp först.  Fundersam
    Friskt vågat, allting förlorat.
  • Modesty2000

Frediza 1980: jo, vi är ett gäng som gått på babymassage på öppna förskolan "Kosmos" i Rotebro men sista gången var i fredags tyvärr. Det var himla trevligt medans det varade men den rekommenderade åldern är mellan 2-4 månader och jag tror att min loppa som var 5 när hon började, var i äldsta laget...
    Vad har du börjat plugga förresten?

Idag har loppan en dålig hårdag (om man talar om MÄNGDEN hår så är varje dag en dålig hårdag för hennes del...) och den började 5!!! i morse...vid 7 tog jag tempen men ingen direkt feber...men det blev en Alvedon iaf...och sen höll jag henne vaken en stund till och förhoppningsvis sover hon gott i åtminstone 45 minuter och vaknar som en soltråle!! Eller hur...

• Armino
    Frediza --> Jag tror att det börjar en ny massagegrupp nu på fredag på Kosmos. Är man inskriven på nån av Inspiras öppna förskolor här i Sollentuna så kostar det 50:- för fyra tillfällen. Är man inte inskriven kostar det 100:-.
    Friskt vågat, halva inne.
  • Frediza1980

modesty och camabo : tack för info, låter ju riktigt mysigt, men lilla älsklingen kanske är för stor då, hon är ju 6½ mån jaja man kan ju inte vara med på allt.

Modesty, jag öäser upp lite betyg. Tänkte försöka ta mig in på någon utbildning.... har ingen aning om vad.... är såååå vilsen. men tills jag bestämt mig så är det ju lika bra att läsa upp det som behövs.

• Armino

Idag har jag och sköldpaddan gjort ingenting alls. Bara tittat på tv. I och för sig har vi klippt naglarna (eller snarare klorna Fundersam) på henne och bakat en kaka, men annars har det inte blivit mycket gjort. Och det har varit så skööönt! Vi har flängt runt som studsbollar i fyra dagar så det var på tiden att vi tog en slappardag Glad

Friskt vågat, hälften försvunnet.
  • Modesty2000

Jag och min förkylda lilla ilskna tjej tog oss till moster Betty (ingen egentlig moster men jag VÄGRAR kalla dem för tant :D) och satt och tittade på medans hon bakade muffins...jag fick slicka skålar och visp och Fia fick låna en såndär silikonpensel och blev helt vild! Hon satt och sa ba-ba-ba-ba till penseln i nästan 4 timmar!!!! Sen somnade hon gott igen :D!

• Siljelin

Jessica har vänt sig från mage till rygg! Fast ingen hade sagt till mig att när de ligger på mage så är det (självfallet) ganska långt från huvudet till golvet och man ska helst ha ganska gott om fårskinn/filt/matta runtom och inte bara precis där de ligger. Framför allt inte om man har stengolv under. Men det gick bra, Jessica blev bara lite livrädd o skitledsen efter sin stora triumf. Sedan gjorde hon om det två gånger på mjuk matta :o)

• Modesty2000

Siljelin: grattis! Hon börjar bli en stor tjej nu! Tror att hon bara kommer att bli mer och mer nöjd ju äldre hon blir...inbillar mig att Fia egentligen tror att hon är Carolina Kluft och blir lika rasande varenda gång hon inser att hon knappt kan sitta upp utan stöd...

• gympatjej

MumCC - Vi var i Egypten med Marius när han var 9 månader och nu har vi ganska nyligen kommit hem från Bulgarien och han är nu 14 månader.

Det har gått jättebra att resa, var orolig inför båda resorna, men det gick toppen.

Jag hade med burkmat till honom, gröt, välling och blöjor. Vattenkokare är bra om det inte finns på hotellet. Mycket att bära på ditresan, men då är man säker på att man barnet får det som det är vant vid.

Jag har haft med mig ett litet "reseapotek". Vätskeersättning, febertemp, alvedon, ögondroppar, näsdroppar.

Vi köpte en lätt vagn inför Egypten resan som har vart toppen i sommar och på resorna. En Akta Graco Mirage. Kan varmt rekommendera den. Och den har hållt bra under resorna.

Hmm... undrar du nåt är det bara att fråga!

• Armino
    Siljelin --> Nämen nämen! Vilken tjej du har! Nu är det inte långt tills hon börjar krypa, gå, prata, läsa, skriva, räkna, ta körkort, flytta hemifrån och gifta sig. Helt allvarligt så tänker jag så ibland. Det känns som om tiden går alldeles för fort Gråter Glad Jag tog papper till dig på föräldragruppen förresten. Vi pratade om smakportioner och såg en film från mitten av 90-talet. Och jag har inte glömt att du ska ha din kattbur. Men det blir liksom aldrig av att jag tar den med mig Flört Nu Camilla sova. Jättetrött. Sova sova hela natten. Inte skriva hela meningar. Bara tänka sova. Okej. Hej då hej då.
    Frisk låga, hälften brunnet.
Svar på tråden Sollentunamammor 2