• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Modesty2000

Ok...för första gången på flera månader så ska vi se en film på kvällen...en ny rulle som ska vara sååå bra...jo, jo...jag har ägnat nästan 2 timmar av min dyrbara kvällstid åt att se en splatterfilm! Blodet sprutade från skjutna kroppar, blåsor växte fram, one-liners levererades på löpande band...Tarantino hade skrivit manus men näe, det här var fan kasst!

• Camilllla

Idag har jag varit helt ensam mellan 14-21! Började med att ta ett bad och hade i såna där badtabletter och sånt som jag glömt att jag hade.. Förut brukade jag samla lite smått på såna men sen jag blev gravid har de blivit bortglömda.. Men oj så gott det luktade!
    Däremot hinner man inte en fjärdedel av det man tänkt på 7 timmar ensam.. Men det var skönt med en dag för sig själv

Modesty: Aha då vet jag vad som är fel.. Jag tyckte alltid det verkade spännande att prgrammera själv men har aldrig förstått hur man gör.. Men även om jag skulle komma på det så måste man säkert plugga en massa för att kunna jobba med det och där går gränsen för hur spännande jag tycker det kan bli..
    Trist att det blev en splatterfilm!

GoåGlad: Skönt att höra att du och Isac har nåt att göra iaf när mannen jobbar

• Modesty2000

Undrar om det är många av er som hänger på Facebook? Min väninna tjatar om att jag måste regga mig men som det ser ut nu behöver jag inte ännu en sajt som jag blir beroende av...

• strojes

modesty: Jag har reggat mig på Facebook men har knappt varit inne där.

• Siljelin

Jag får mail från folk som lagt till mig som vän på facebook men jag har ännu inte gått in på länken som medföljer så jag har ingen aning om vad det är.

Krodan, hur gick det med festen? Blev han överraskad? Och blev han glad? Det får man väl hoppas :o)

Modesty, vi har just låtit Jessica gå lös på pappas parkeringsböter, i brist på reklamblad (glömde P-skivan i Väsby Centrum, suck).

Camilllla, gud vad skönt att vara ensam så länge! Eller får man abstinens efter barnet, kanske?

• Modesty2000

Siljelin: Min väninna som för tillfället är arbetslös tillbringar ungefär lika mycket tid på Facebook som jag gjorde på FL när jag var gravid och gick hemma med havandeskapspenning...mycket alltså :D! Det är typ som en kompis-sida och du blir inbjuden via dina kompisar...vad jag förstått hittar man andra kompisar via kompisars sidor (nån som fattar vad jag menar ?) och generellt sett kan man säga att man kan få huuur många polare som helst...sen finns det massor med saker man kan göra...skicka grejer osv...säkert kul men tidskrävande. Facebook är den 3:e populäraste sajten på min karls företag efter Aftonbladet och Expressen...

Idag har vi varit ute på landet och hälsat på min kusin med familj. Hennes dotter är 3 månader äldre än Fia och har en storlek större på allt så jag har fått med mig massor med fina POP-kläder stl 68! Fia har varit en liten sötnos idag och ätit som en häst! Ikväll dissade hon mitt bröst så jag antar att det snart är slutammat...nu är det bara morgon och en slurk på eftermiddagen kvar. Känns lite sorgligt men ändå skönt...fast ikväll smekte hon trots allt bröstet och pratade med bröstvårtan och log mot den så jag antar att dom är kompisar :D!

• Camilllla

Siljelin: Jag hade så mycket för mig så jag hade nog kunnat vara ensam 5 timamr till utan att hinna längta...
    Skit med parkeringsböter!

Modesty: Här har vi ingen att ärva ifrån men jag har just lämnat ett gäng kläder i 50-68 till min syster.. Skönt att slippa ha det här alltihop

• BeccaGrodan

jag måste ju skriva nått i nya tråden..
    jag mår illa o är trött som en gnu, sånt får man ta om man vill ha en liten söt unge till
    iaf är jag inte så aktiv här pga det, lägger den orken o energin som finns/inte finns på Alvin o Christoffer!
    det va trevligt i torsdags iaf.

någon som mådde illa under graven som använde sånna dära seabands o tyckte de hjälpte? har fått låna från grannen... ska man ha dem nån viss tidpunkt, hur länge o så?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Leia07

BeccaGrodan: Jag använde Seabands hela tiden jag mådde illa när jag var gravid och jag tyckte att de hjälpt bra, även om de inte hjälpte fullt ut. Illamåendet blev mer hanterligt om du förstår vad jag menar. De ska sitta på en viss punkt på handleden, men jag har svårt att förklara var. Någon annan som kan? Annars kan jag visa dig på simmet imorgon om du kommer dit.

• Krodan
    Beccagrodan: När ja var gravid med Angelina kräktes jag konstant och låg inlagd med dropp tillslut. Med athen var jag förutseende och om dte berodde på banden eller vad, men det vart lite bättre än med Angelina.. Jag kräktes varje dag några veckor (men inte dygnet runt som med angelina) så de kanske fungerade lite iallafall Jag hade mina dygnet runt, även när jag sov.
    Angelina och Athena är mina sessor
Svar på tråden Sollentunamammor 2