• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Krodan
    Camabo: Hur mår du? hurv art det? Vart ni sjuka hela högen? Hoppas ni mår bra!

Molly: Angelina var 10 veckor när vi började. Alltså det är ju jättemysigt men kanske skulle de haft mer utbyte av det om man gör det när de är lite större. fast de är kanske mer motagliga när de är mindre
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Leia07

Molly: Vi började på sim nu i augusti med Leia och då var hon nästa 6 månader, och bortsett från att tiden vi har fått är fel tid på dygnet för min prinsessa så har det gått bra :). Igår vra det en jäkla fart på henne :D. Det är aldrig för sent att börja simma! När jag jobbade som instruktör så hade jag 9-månadersbebisar som gick sin första kurs. Babysimmen har dock lite olika regler för vilken gruppen man ska gå i när barnet är lite äldre. Vi hoppade in på en steg 2 och det har fungerat bra.

• strojes

Molly: Vi började med babysim med dottern när hon var 6 månader. Det kom en sommar emellan och att börja precis innan sommaren med en kurs och sedan ett långt uppehåll kändes inte alls bra. Det har funkat jättebra att börja sent. De förstår ju lite mer att det är kul med vatten och plaskar fortare. Malins kusin började på babysim tidigare i ålder och de tyckte nog i efterhand att de kunde väntat ett par månader för det tog ett tag innan hon verkligen uppskattade att bada.

• 5088

Oj har knappt hunnit varit inne här nått!! Bara korta snabbisar . Vet knappt vart man ska skriva längre, ser de har öppnat en ny tråd!!

Försöker o hinna läsa ikapp och de e mycke som vanligt
    Skojia inlägg.

Helgen har varit bra vi har haft namngivning o det gick bra (förutom att lilla Armica (Camabos dotter) satte igång o började tjuta mitt under cermonin hehe) men gästerna verkade nöjda o belåtna o jasmine oxå såklart!

Nu ska ja kila vidare ha de!!

• Modesty2000

Puh...äntligen ser jag ljuset i tunneln! Igår var jag så dålig att jag under ett svagt ögonblick sa att jag hellre födde barn än var sjuk med feber...bara för att liksom poängtera för sambon HUR sjuk jag var...
    I morse tyckte jag att han nog kunde gå till jobbet eftersom jag var så pass mycket bättre men det ville han inte! Så han skolkar idag och myser för fullt med loppan.

• Dulia

Kikar in och säger hej Det är helt sjukt vad dagarna går fort nu för tiden fast jag klagar inte. Vi har kommit in i bra rutiner och livet rullar på. Känns rätt mysigt just nu FL har jag inte tid med längre utan det blir bara kortare inhopp lite då och då från min sida.

• Modesty2000

Hej Dulia! Funderar då och då på vart du tagit vägen...men jag antar att när man väl har 2 barn så kommer man att fatta...eller så kanske jag borde skaffa mig en hobby...eller ett liv...?!

Efter förra veckans storträff var jag allvarligt oroad över Fias utveckling, hamnade bredvid 5088 och Jasmine och ja, ja, ja jag VET att man inte ska jämföra barn men vem kan låta bli??? Jas kunde iaf nästan stå på alla 4 (lite svajigt) och sprattlade runt som en liten groda där på bordet...Fia låg som en vevande plattfisk...ingen rumpa som stack upp där inte...men så idag har jag knappt fått henne att sova för hon hela tiden vänder sig på mage och rester sig på tårna!!! Armarna har inte riktigt hängt med än men det kommer väl...hon ligger alltså på ansiktet och är skitförbannad!
    Tog tom av blöjan för det var så förbannat gulligt med lilla rumpan upp i vädret!!!

• Dulia

Modesty, jag har inte så mycket tid över längre utan dagarna är fulla av massa annat eller så är det så att jag prioriterar annat framför FL Just nu håller jag på att sy en Mei Tai (bärsele) och det tar upp mycket av min barnlediga tid (läs sena kvällar). Jag känner mig också mentalt trött på kvällarna och även fast jag kanske är inne och läser så är det inte alltid jag orkar skriva något. Jag håller mig lite här bak i kulisserna och hoppar fram lite då och då

• MUM CC

Jag inte riktigt koll! Ni har ju startat en ny tråd!
    Tack Cambo, både för tipsen och hänvisningen till nya tråden...

Det jag ville fråga alla om i den gamla tråden var:
    Är de många av er som varit ute och rest med era små? Vi ska åka till Lanzarote om 2 veckor och nu funderar jag självklart på vad vi ska packa med oss till Clara...
    Har ni några tips på saker som man kanske inte tänker på att det skulle vara bra att ha me sig eller saker som är helt onödiga att ta med sig? Do's & Don'ts???
    Vi kommer bo i en lägenhet och Clara är 6 månader.
    Tacksam för tips!

• Frediza1980

halloj tjejer! ledsen att jag inte har varit så aktiv, hinner inte riktigt med tycker jag, har börjat plugga lite så lediga stunder går år till böckerna. Läste att en del går på massage med de små, vad är det? berätta gärna lite .
    Kram, på er

Svar på tråden Sollentunamammor 2