• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • GoåGlad

camabo - håller med det var superskönt. Man kunde ju faktiskt prata lite hahaha. Skoj att trycka tygtryck oxå. Jag är mycket nöjd. Du kan nog räkna med att vi oxå kommer fler torsdagar oxå, efter lunch verkar det ju vara guld där.

Jag gjorde dundertabben att åka till Häggvik för att handla mat efter Konsmos (att man aldrig lär sig). Ammade Isac i bilen innan vi gick in för att förhindra en hungerattack i affären. Kände mig supernöjd och bra som förutsåg detta :) Isac somnade sen i kundvagnen så jag kunde lugnt gå runt o handla i lugn o ro. Men så han jag ju bara lämna in scannern o betala så vaknade han. När vi väl kom till bilen fick han ett psykbryt och bara gallskrek. Ville inte amma och inte ta nappen. Så där satt jag med en unge som skrek i tusen decibel, återigen på en parkeringsplats, i 40 minuter innan vi kunde åka hem. Efter mycket om o men fick jag nämligen i honom lite mat igen så då blev det tyst. Släpade sen hem en vagn med tre tunga kassar plus Isac i bilbarnstolen. pust o stånk.
    Ja som sagt att man aldrig lär sig, tror att man är värsta supermorsan.

• Krodan
    lillmondinos mamma skrev 2007-10-25 10:50:07 följande:
    Krodan: Hmm.. kanske tänder, jaa.. det kan det ju faktiskt vara. Kände inga igår iofs men dom kanske kan bli dåliga redan innan grynen tittar upp. Ja, vi får se vad som händer. Jag ska vilken dag som helst utöka träningen tänkte jag. Precis som du så är jag lite träningsgalning... mest för att jag kan äta mer ohämmat då så spinning har blivit min grej senaste åren. Blev Sporthallen i några år och sen har det varit friskis ett par år. Men nu har min underbara svärmor gett mig ett årskort på Sats i födelsedagspresent så jag kan gå på dagarna och använda barnpassningen . Så kanske vi ses på nåt pass eller i omklädningsrummet .-)
    Åh en inbjudan till oklädningsrummet så här bara efter en träff Näe men jag brukar springa in på gymmet, fördigombytt och sen till bilen och duscha hemma (med ungarna) så mig ser man sällan i omlöädningsrummet. I övrigt så kör jag mest på gymmet (crosstrainer/stepmaskin och rodd + vikter) och pilates för min höfter krånglar endel. Nu har jag kört 30 min cross och en timme avancerad pilates
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Molly84
    Camilllla skrev 2007-10-25 01:25:41 följande:
    Molly84: Jag är ju lite blöjfanatiker så jag måste bara fråga på vilket sätt det var fel på blöjorna? Har ju sett så hemskt mycket blöjor i mina dagar (jobbar på dagis) men kan inte komma på nåt det varit fel på så det vore intressant att veta Jahapp ska det bli natt här också kanske?
    Snibbarna på blöjorna var helt avklippta (i maskin) så ingen gick att använda. Blev också riktigt förvånad, speciellt eftersom jag bara hade med mig 5 st av dessa blöjor in till stan. Står där i ett skötrum och ska byta och ingen av blöjorna funka! ...lite irriterande, men löste det med lite tejp. Tur att man släpar på saker ibland :o)

Nu är det nattsuddning igen :o) Skulle ha varit på babysim idag, men de ringde 2 timmar innan och sa att det var inställt :( snyft. Det var tydligen något fel på vattenkvaliten. Vet inte riktigt vad, men det är ju bättre att de säger till istället för att inte säga något, men det var lite tråkigt för det var ju första gången.

Något som också är riktigt kul att lyssna på i skogen är "Hermans historier" med Herman lindqvist. Många kvävda skratt på natten för min del för att inte väcka hela familjen, men jag är ju i och för sig ganska lättroad. Man kan ju låna på tex sollentunabibliotek över internett med. Skitlätt om man har lånekort.

Ska ni till kosmos nästa torsdag med?
  • Modesty2000

Hmmm...jag börjar tro att min dygnsrytm, eller snarare sömnrytm är allvarligt skadad. Kroppen tror att den fått tillräckligt med sömn om den fått sova 6 timmar i sträck så när loppan vaknade vid 4 och grymtade vaknade jag till...OCH KAN INTE SOMNA OM!!!! Hur muppig får man bli på en skala?? Jag har iaf löst det problemet genom att se det som egen-tid och har därför kört igång diskmaskinen, plockat fram ingredienser till Fias fisk-gryta jag ska laga, kört igång en tvättmaskin samt rensat kylen...

• Krodan
    Modesty2000 skrev 2007-10-26 04:53:35 följande:
    Hmmm...jag börjar tro att min dygnsrytm, eller snarare sömnrytm är allvarligt skadad. Kroppen tror att den fått tillräckligt med sömn om den fått sova 6 timmar i sträck så när loppan vaknade vid 4 och grymtade vaknade jag till...OCH KAN INTE SOMNA OM!!!! Hur muppig får man bli på en skala?? Jag har iaf löst det problemet genom att se det som egen-tid och har därför kört igång diskmaskinen, plockat fram ingredienser till Fias fisk-gryta jag ska laga, kört igång en tvättmaskin samt rensat kylen...
    Mmm så där var jag med förr, men idag komem rdu känna dig så trött så nästa gång har du nog lärt dig somna om eller kämpar mer för dte Man känner sig aspigg just då, men dte kommer i kapp lagom till bebisen vill upp påriktigt
    Molly84 skrev 2007-10-26 02:12:17 följande:
    Något som också är riktigt kul att lyssna på i skogen är "Hermans historier" med Herman lindqvist. Många kvävda skratt på natten för min del för att inte väcka hela familjen, men jag är ju i och för sig ganska lättroad. Man kan ju låna på tex sollentunabibliotek över internett med. Skitlätt om man har lånekort.Ska ni till kosmos nästa torsdag med?
    Ja jag tycker oxå herman är kanon och lyssnade mycket på det förr
  • Armino
    Molly 84 -->  Nästa vecka är det höstlov så då är alla öppna förskolor stängda
  • Krodan
    Armino skrev 2007-10-26 10:33:47 följande:
    Molly 84 -->  Nästa vecka är det höstlov så då är alla öppna förskolor stängda
    Ånej!! Men kanske träff hos nån en em då?
  • rooos

Hej! Ser att det skrivits en hel del om träning och promenader. Jag är såå himla glad för mitt träningskort på sollentuna spor- och simhall som jag fått av sambon. Badet är ju stängt men de har massa roliga pass.Har hittills provat spinningen, poweryogan och bodypump. I morgon är det dags för boxercise. Asroligt!! Vi bor ju typ en minut där ifrån vilket hjälper mycket när man är lite seg och inte vet om man riktigt orkar...finns inga ursäkter när det inte är några restider eller annat som tar tid. Bara själva träningen. Det roliga är ju också att vi nu är ett gäng mammor som tränar där så ofta är det nån man känner :)

Molly 84- vi råkade också ut för det där på våra blöjor (libero) Snibbarna saknades på några stycken. Vi skickade in dom och fick 2 paket:) Tyckte ja va generöst! Vi är annars jättenöjda med libero. Provade Huggies för ett tag sen när libero va slut och tre kvällar i rad fick vi byta pyjamas pga läckage..

• Siljelin

Go å Glad ? många dagar kommer jag inte heller utanför dörren. Pinsamt när sambon måste låsa upp när han kommer hem. Men jag resonerar så att om hon sover hemma kan jag få lite egen tid men om hon sover på promenad får jag ju inte det. Så det är värt att stanna hemma! Sen har jag hört att om man går ute med suffletten uppfälld så är det nästan som att barnet är inne. Alltså inte så mycket bättre.

Camabo, håller med om det där med spänningen! Att börja med smakisar, prova flaska, prova ett nytt plagg eller en ny leksak ? eller få gå ut och köpa ett plagg när man bara ärvt ? allt det är klart spännande och humörförhöjande!! Kommer förresten gärna också till Kosmos, men skippade i torsdags för det har varit så mycket denna vecka. Besök hos dig, tjejmiddag i Stuvsta, Täby centrum med några FL:are, Mysebo med några andra, SATS, mormor på besök, middag med kollegorna, lite kvällsjobb på jobbet (lära kollegorna att använda datorn) samt ett besök hos Jessicas faddrar. Så vi behövde en ledig dag. Fast på eftermiddagen var jag redan uttråkad, så max en ledig dag per vecka? (jag som svor på att inte överstimulera mina barn?).

Molly84, hjälp vad mycket folk! Vi hade 36 på vår dopfest o det var i mesta laget. Fast då var vi i och för sig hemma. Kul att allt gick bra!

Krodan, vad är crosstrainer?

• Krodan
    Siljelin: En crosstrainer är en sån där trampmaskin med stavar
Svar på tråden Sollentunamammor 2