• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Modesty2000

Krodan: visst har du rätt! Jag är så trött nu att jag ser små rosa elefanter på tapeterna...

• Siljelin

Krodan, ok, då vet jag. Brukar göra den som uppvärmning. Fast det är lite dumt, för då orkar jag inget mer sen... Sist kunde jag inte träna magen, för benen darrade så på fotstöden :o(

• Camilllla

Här hålls man uppe som vanligt.. För 20 minuter sen trynade Noel ner sig i kudden och nu hoppas jag han stannar där ett tag...

Molly84: Intressant på nåt sätt men låter verkligen besvärligt att hamna i stan med såna blöjor! Själv brukar jag inte ha tejp med mig men det kanske hade gått att halvt lösa med att låsa fast blöjan i bodyn.. Eller nåt..

rooos: Jag skulle behöva det där, nån som ger mig ett träningskort och 1 min till gymmet...
    Jag tyckte Huggies kändes lite hårda på nåt sätt.. Har nu provat Liberos nya och de är nog favoriterna här

Siljelin: Men det kan väl inte riktigt stämma, att det är som att vara inne om man har sufletten uppfälld? Om man tänker sig frisk luft och så.. Jag löser det genom att lägga Noel på balkongen, han får frisk luft och jag får egen tid och kan dessutom oväsnas lite om det behövs utan att han vaknar

Modesty: Är du säker på att det inte är rosa elefanter på tapeterna?

• Modesty2000

Häpp...då sitter man är igen...vaken från 3.45...loppan har varit tjorvig inatt och till slut fick hon tutte och hon somnade om...men inte jag. Nu tänkte jag på Krodans visdomsord medans jag låg där och försökte somna om...men det gick absolut inte. Jag misstänkre att det är så att eftersom jag somnar vid 10 på kvällarna så är jag i ytsömnen när hon vaknar vid 4-tiden och eftersom jag ändå fått sova 6 timmar så inbillar sig min kropp att den fått så den klarar sig med sömn. Jag håller inte med..
    Idag kommer jag iaf kunna sova lite på eftermiddagen och ikväll ska jag försöka hålla mig uppe lite till...

• Modesty2000

Förresten...jag har köpt en bok som heter "Den hemlige kocken". Alltså...jag får fobi för köpemat snart...Kommer aldrig att kunna äta nåt som innehåller E621 längre (smakförstärkare som enligt författaren tillsätts i livsmedel som är så förstörda i tillverkningsprocessen att smakerna försvunnit).

• Krodan
    Siljelin skrev 2007-10-26 22:36:30 följande:
    Krodan, ok, då vet jag. Brukar göra den som uppvärmning. Fast det är lite dumt, för då orkar jag inget mer sen... Sist kunde jag inte träna magen, för benen darrade så på fotstöden :o(
    Hahaha, jag kör den 30-40 min, och sen kör jag trappmaskinen i 10-15 min, sen kör jag en timmes pilates eller lite på gymmet Tycker den är asnice, man får verkligen svettas trots dåliga hötfter
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Armino
    Camilllla skrev 2007-10-27 01:33:48 följande:
    Siljelin: Men det kan väl inte riktigt stämma, att det är som att vara inne om man har sufletten uppfälld? Om man tänker sig frisk luft och så.. Jag löser det genom att lägga Noel på balkongen, han får frisk luft och jag får egen tid och kan dessutom oväsnas lite om det behövs utan att han vaknar
    Jo, det där tror jag på; att barnen inte får så mycket luft om suffletten är uppfälld. Det blir ju som ett litet hus där inne. Var skulle luften komma in? Den enda öppningen i "huset" blockeras ju av en mamma eller pappa Flört Och vissa verkar ju nästan vilja kväva sina barn när de är ute och går. Barnen har tre overaller, fem fleecefiltar och en åkpåse i ull... Och sedan hänger föräldrarna över en filt över öppningen på suffletten för att riktigt ta bort all lufttillförsel... Fundersam
    Har man sagt ta, behöver man inte be.
  • Camilllla
    Armino skrev 2007-10-27 09:38:30 följande:
    Jo, det där tror jag på; att barnen inte får så mycket luft om suffletten är uppfälld. Det blir ju som ett litet hus där inne. Var skulle luften komma in? Den enda öppningen i "huset" blockeras ju av en mamma eller pappa  Och vissa verkar ju nästan vilja kväva sina barn när de är ute och går. Barnen har tre overaller, fem fleecefiltar och en åkpåse i ull... Och sedan hänger föräldrarna över en filt över öppningen på suffletten för att riktigt ta bort all lufttillförsel...
    Ja det enda vi kan vara säkra på är nog att när man har barn i sittdelen får de iaf luft (när de sitter upp) för så långt drar man ju inte fram suffletten... Sen har jag aldrig vart nån sån som hägner filtar över vagnen, förutom kanske vid nåt extremt nödfall i somras innan vi köpte parasoll till den
    Men jag tror nog ändå att friskluften lirkar sig in, inte är det samma luft där inne i vagnen hela tiden... Och speciellt om man står still ett tag (eller ställer barnet ute att sova). För om man sitter i en bil som står stilla men har ett par rutor nere, visst blir det väl kallt och friskt ändå?
  • Molly84

Helt glömt bort att det är höstlov...tur att jag inte gick dit och stod där och glodde för mig själv :o)

siljelin: Jo det blev lite hysteriskt. Vi skulle inte alls bli så många, men det bara blev fler och fler och vi kunde inte säga nej till faster när moster kommer osv. Men som tur va så fick vi massa hjälp och det blev riktigt bra!

Modesty2000: Vet precis hur det är, så himla irriterande! Fick riktigt knas med sömnen och sov inte på 76 timmar....var rätt skum på slutet, men det var då jag hitta hit, så det var ju något gott med det hela :o) Inatt var det samma historia. vaknade vid typ 2:oo och kunde inte somna om....trots att hela familjen låg och snarka.

Nu ska jag ut med vovven och Hektor får följa med i vagnen vare sig han blir luftad eller ej, sover gott gör han i alla fall så något bra är det :o)

• Modesty2000

HJÄLP! Jag har blivit tillfrågad idag om att vara toastmaster (toastmadame) på min bästa väninnas bröllop! Jag har bett om betänketid för i ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad det innebär...kan inte ni som redan är gifta berätta lite kort vad ni förväntade er av er toastmaster och hur det sedan blev...

Svar på tråden Sollentunamammor 2