• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Armino

Jag läste precis den här artikeln:
    www.alltombarn.se/halsa/burkmat-hemlagat-ekologiskt-1.2972

Vad tycks? Jag tycker att det är skönt att jag kan fortsätta ge burkmat utan dåligt samvete. Det kan man annars lätt få av vissa trådar här inne. De fårn en att framstå som en lat soffliggande sluskmamma bara för att man inte står och gör barnmat halva nätterna... Fundersam Det kan jag störa mig lite på här på fl: att det finns vissa åsikter och förfaranden som anses vara rätt och vissa som anses vara fel. Kan inte alla bara få göra som de vill...? Kan vi inte bara krama varandra lite mer Kyss

Modesty --> Idag var det Jörgens tur att ta Armica på morgonen och då vaknade hon 6.30 istället för 9.30 som hon brukar. He he he...

Lillmondino --> Wow! Det där lät som en superkul present! Ni behöver kanske nån som följer med och bär väskorna? Det kan jag göra!!!

Goåglad --> Så där hade vi det också när Armica var mindre. Hon grät och grät och grät. Och sen grät hon lite till. Vi sov i skift med öronproppar. Och det är vä bara att härda ut och veta att man faktiskt gör allt man kan för att de ska bli nöjda. Armica tyckte om att bli buren hängades på mage. Kanske det funkar med Isac också? Eller kanske hjälper det med lite massage? Och Hasseludden är såååå mysigt! Jag var där på e julfest med jobbet en gång. Bara glassa runt i myskläder och mysa hela dagen. Helt perfekt. Ta med myskläader förresten. Det är skönt att ha på sig under morgonrocken när man badat.

Ett annat ställe som är så himla mysigt är Bomans Hotell i Trosa.
    www.bomans.se/
    Oh. My. God. Vad mysigt det är där! Det är ett familjeägt hotell där alla rummen är personligt inredda med familjens egna små detaljer. Personalen är dessutom jättetrevlig och behandlar en som om man bott där hela sitt liv. Jag och Jörgen var där nån gång förra hösten i början av graviditeten. Då tog vi nåt av weekendpaketen där det ingick en 4- eller 5-rätters middag. Eftersom jag var gravid kunde jag inte äta av ostbrickan som var en av rätterna. Men då hade de gått ut och köpt ostar som jag kunde äta. Hur gulligt är inte det...? Kyss Om jag hade råd och om jag skulle gifta mig (vilket jag inte ska) så skulle jag vilja hyra typ hela hotellet och ha bröllopsfesten där nere. Men det lär ju inte hända...

Ju fler som drar sitt strå till stacken, desto svårare att hitta nålen.
  • GoåGlad

Camabo- jag tycker oxå vi ska kramas mera. Föräldrar borde stötta varandra i sina roller i stället för att jämföra vem som gör vad, eller vem som är duktigast. Alla gör ju sitt bästa utifrån sina förutsättningar. Glad

ja Isac han fortsätter snora och gnissla tänder och jag blir mäkta förvånad om inte en tand dyker upp snart. Vi turas om att trösta det lilla knyttet så gott vi kan. Och som sagt man vet ju att det går över så det är bara att bita ihop.

Har alla haft en trevlig fars dag!! Isac gav sin pappa en ny skjorta Skrattande och ett fint kort. Pappa blev så glad så och överraskad. Vi tänkte uppvakta med frukost på sängen och allt men när vi vaknade kl 10 var pappa redan fullt påklädd och på väg till återvinningsstationen med en massa skräp hahaha. Han förväntade sig inte mycket han inte.
    Ha en fortsatt trevlig kväll!!

• MUM CC

Kollade in på Bomans, vilket ställe det verkade vara!!! Myyyysigt!!! Tänk, en helg där...

Vad bra ang barnmaten eftersom Clara inte är så förtjust i mammas hemlagade mat just nu, hon föredrar burkarna. Så det kan man ju i alla fall tänka på då!

• strojes

Kommer inte in på bomans...
    Forbidden You don't have permission to access / on this server.

De tycker tydligen inte jag är värd en helg där... eller också vet de att jag inte har tid att drömma nu... Flört

• Molly84

Hej allihopa!
    Har tittat förbi lite då och då, men inte hunnit att skriva något, men tänkte skriva några rader nu. Hoppas att ni har haft en bra helg med farsdag och allt där omkring. Sitter hos mina föräldrar nu och (hör och häpna!) Hektor sover i sin vagn brevid mig...aldrig hänt förut förutom om man promenerar eller konstatn traglar över en tröskel. Mmmm njuter! Han har precis som flera av era små telningar inte riktigt gillat att sova den senaste tiden och gaddarna tränger på i munnen, inte lätt att vara liten då...eller förälder för den delen heller. Har varit sjönt att kunna langa över han på mamma idag och hon är inte svårbedd på det :) Middag fick man med, inte dåligt.

Både Hasseludden och Trosa är helt underbart! Prova på Trosas julbord/spa-helg någon gång. Var där med mamma för 2 år sen. Bästa julbord jag någonsin varit på och som sagt helt underbar personal mm!

Jag blev faktiskt gudmor i lördags till älskade lila Marcus :o)...fast det var närapå att vi missa dopet...tror aldrig jag har varit så arg på min kära karl! Måste bara fråga er: Om man sitter och ammar i sängen i morgonrock, osminkad med ett barn som ej är varken mätt eller påklättt, tror man att ett dop böjar om 30 min då?!!!! Jocke hade sagt fel några dagar innan och sagt att det var kl 14:oo Jag trodde att vi var riktigt i god tid när kl var 11:30 och Jocke skulle ut med hunden en sväng. När han kommer tillbaka 11:51 och tittar lite frågande på mig och säger. Är inte du klar ännu, vi ska ju vara där 12? VAAAA?!!! Ja vi ska ju vara där om 9 min...............OCH DU TYCKTE INTE ATT DET VAR LITE UNDERLIGT ATT JAG INTE VAR KLAR NÄR DU GICK UT!!!! Ursäkta men jävla idiot! Kunde kanske ha sagt något. Nr 1 hur trodde du att vi skulle hinna den 10 min bilfärden ändå nr 2 Hur skulle jag hinna klart med allt nr 3 jag är ju för f*n gudmor och ska bära barnet och skulle vara där 30 min innan. 12:07 är vi i Solna kyrka, med påklätt barn och en ganska så sur mig. Snacka om pinsamt! Tur att det var en annan kille som är Gud far som bar honom och det var en annan som döptes före så vi ahnn se dopet, men ändå...

Måste bara berätta om något hemskt som hände under dopet! Alla barnen är döpta och vi ska stå upp och sjunga en sista psalm. Det är en mamma framför mig som låter sin ca 2 åriga son stå på sittbänken för att kunna se. Han är lite trasslig och rastlös efter cerminin och vill gå ut, men får inte. Helt plötsligt slänger han upp en fot där man har psalmboken och tar sats och sparkar till...han dyker över kanten/dörren ut med huvudet före 1,5 m rätt ner i stengolvet........................det blir helt tyst först, sen ett helt hemskt tjut...fyyy F****N va rädd jag blev !!!(och då kan man ju bara tänka sig hur mamman kände!!!) Hon hadde försökt att få tag på honom, men stod med bara hans jacka i handen helt kritvit, hon tog upp honom och sprang ut. Men en sak som var konstig var att hon kom tillbaka in med honom sen...hon måste ha varit chockad! för lillkillen hadde uppenbart brutit näsan med blod i hela ansiktet. Stort skrapsår i pannan och var helt tyst och bara tittade rakt fram. Dom måste ju till akuten på en gång! Jag skulle precis fråga henne om hon ville att jag kulle köra henne till Karolinksa, men då kom någon hon kände och tog hand om dem (de hörde inte till vårat sällskap) Hoppas att allt gick bra för dem! Ursh jag blir helt darrig bara jag skiver om det igen!

• Molly84

Oj va konstigt stavat allt blev bland annat så är nog inte Marcus lila vad jag vet :o)

• Modesty2000

GoåGlad: Vad nice med Hasseludden! Jag har varit där 3 gånger minst och det är så skönt! Har aldrig övernattat men jag antar att det är minst lika mysigt...
    Har karln din fixat barnvakt oxå?

Mark började mumla om att det fanns nåt spa-ställe dit man kunde åka hela familjen...jag undrar om jag har den enda mannen i värlen som inte har något behov av att hitta på grejer utan barn med sin sambo? Om man sticker iväg över en helg ser iaf inte jag vitsen med att vakna 6 på morgonen och äta antingen i olika omgångar eller innan kl 19 med en skrikis bredvid sig...undrar om jag är muppig som tänker så....

• Armino
    Skydiver --> Vad tråkigt att du inte kom in. Det kan ju vara fel på deras sida av tråden. Eller så kanske er brandvägg blockerar den sidan? Hoppas det löser sig för det är sååå fint!!

Molly84 --> Hjälp! Usch vad läskigt! Förvånad Ja, jag kan tänka mig att den mamman nog inte tänkte särskilt klart. Men vem skulle kunna göra det? Jag hoppas att allt löste sig för dem sen. Och det där med att komma i tid... Herregud... Jörgen är precis likadan när vi ska iväg nånstans! Han kan ställa sig i duschen för att ta en "snabbdusch". För mig är en snabbdusch 5 minuter. Max. Men han står där 15, 20 minuter. Sen tror man ju att han bara ska hoppa i kläderna och sen vara klar. Men nej. Då ska han först hitta en skjorta och stryka den Skrikandes När det är typ 5 min kvar tills vi ska vara där. Och då har han haft hela dagen på sig att förbereda sig... Jörgen är iofs en obotlig tidsoptimist med gummiklocka som tror att världen anpassar sig efter hans tidsuppfattning. Jag försöker få honom att inse att han måste sluta leva i den villfarelsen. Men han står på sig Skrikandes Och jag blir mer och mer irriterad.
    Kasta inte vatten över ån.
  • Mondino

Molly: fy vilken otrevlig upplevelse, som tur är ser det oftast värre ut än det är. Konstigt nog är dom små tåligare än man tror... (för några år sen körde en tjej i 8-års åldern på snowracer rakt in i gavelväggen på radhus-längan.. och shit va det såg ut... men det visade sig att hon inte ens hade brytit näsan... men huu så mkt blod)

Goåglad. Jippie för spahelg!!!!

Modesty: jag håller fullt med dig. Gå upp tidigt och äta i skift kan man hellre göra hemma, ska man åka bort och dessutom betala en slant för det vill man ju gärna både ha lugn och ro och passa på att ägna sig lite åt varann och slippa diskussionen om vems tur det är att göra vad

• GoåGlad

Bläää Isac har smittat ner pappa, som ligger o gnäller om att han är förkyld och sååå sjuk i soffan. Usch finns det nåt värre än förkylda karlar?? Fan jag har haft ont i halsen i tre dagar och kännt mig lite krasslig men har inte sagt ett pip om det. Alltså hellre får han jobba än vara hemma och gnälla om en liten förkylning. Han har ju inte ens feber Skrikandes
    Där har vi anledningen till att karlar inte föder barn, dem skulle aldrig överleva.

Ja  jag tänker i alla fall åka och trösthandla ensam på Ica Maxi och vara borta superlänge och bara strosa runt där och titta på alla onödiga saker som jag nog måste köpa. Så får Isac och hans snoriga pappa vara hemmma.Flört

hej på er

Svar på tråden Sollentunamammor 2