• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Lotass

Tack Maxie,
    åh äntligen,vad jag har letat eter tråden.

Joyce;vad skönt att allt var bra.
    Jam:Skönt att du kan tadet lugnt.
    Maxie: Har hört varierade alternativ på första strl. Alltifrån 52 och uppåt. Har köpt strl 68 som tydligen var för stort och i vecan köpte jag 56, men jag får nog lov att köpa lite mindre strl iaf ifall. Mexx klädern krymper mkt i första tvätten köpte ett par begagnde 62 som var mindre än strl 56. pippitipset var bra. ska in och titta.

Nu ligger jag lågt med att köpa nytt på ett tag. Har fortfarande sammanndragningar trots att jag legat i ett dygn och jag tänker inte avbryta min 1 veckas sjukskrivning trots stressen och mkt på jobbet. 1v kvar till v23, händer det ngt efter det då gör de iaf ngt för att rädda det. Blev ganska uppskrämd i torsdsgs. Jobbigt att ligga på sidan och skriva. på må tar P med sig datorn till jobbet då kommer det bli lite tomt.

• Pess

Lotass....Strlk 68 har L inte närmat sig ännu...fyra månader som sagt och 56 funkar än...

• Lotass

pess : Ja jag insåg det när syrran skrattade på sig och sade att ungen skulle drunkna i klädena.

• Lotass

Är inne och kollar på pippilotta, vilka härliga färger på bodysarna.

• Maxie

Tack för alla tips tjejer! Jag är nyss hemkommen från en vända på stan där jag handlat små söta kläder för ungefär en 1000-lapp, man får ju massor för pengarna om man handlar på H&M och Lindex. Jag gjorde som du sa Pess och köpte lite av varje och både i stl 50 och 56. Vi vet ju inte vad det blir för kön så allt blev vitt, gult, grönt, brunt, beige... Lite småtrist men man kan ju köpa lite starkare färger sen när vi vet vad det blir. För jag ska erkänna - genusdiskussioner och unisexmode till trots - jag gillar rosa/rött resp blått. Generad Det som nu saknas är framförallt en overall, lite varmare mössor (jag köpte bara såna där tunna) och så skulle jag gärna ha nåt slags kofta eller nåt fast det hittade jag ingen i nån neutral färg.
    Tror att Kerpet var inne i butiken samtidigt som jag fast min gravidhjärna hann inte placera henne förrän hon gått därifrån.

Böckerna jag beställde från Bokus kom i fredags, vi hämtade ut dem igår. Babyliv resp Stora boken om barn. Verkar bra båda två, kan rekommenderas för den som funderar på bokinköp (av oss som ännu inte fött tror jag framförallt).

• Kerpet1

Jasså! Smög du på mig i affären Maxie!!!! Ni skulle ha sett mig i provhytten... Skulle ha kläder till dopet... och nada passade!!!! men tillslut fick jag ge upp tanken på en klänning/tunika med tights under och fick köpa ett par svarta brallor med svart överdel till, men de såg hyfsatut såjag får väll va nöjd... såååååååååååååååå trist att handla till mig själv, speciellt när man ser ut som Jabbadehut...

Men det var säkert mig du såg Maxie! Barnvagnen (gul) är ju svår att missa! Hade varit kul att få se din fina mage oxå!

Kan oxå säga att jag är säker på att du får en kille, en känsla jag har helt enkelt...

Nej nu ska jag slappa i soffan!

• MallaMojs

Helt apropå - köpte en klänning som såg finfin ut i provhytten... Fastnade på ett par bilder igår på min väns 30årsfest, och fyyy f***N, jag ser verkligen gravid ut - fortfarande *deppig*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Kerpet: ja det var nog helt klart du! Jag stod med famnen full av bebiskläder då och reagerade som sagt för sent. När blir det dop?
    Ja visst känns det som om det är en kille jag väntar? Jag tror faktiskt att jag verkligen skulle bli förvånad om det blev en tjej. Sa till maken förut att "vet du, det KAN faktiskt bli en tjej!" Han bara skrattade.

Jag tror att alla har full förståelse för att ni inte är slimmade så kort tid efter era förlossningar. Det hoppas jag i alla fall, eftersom jag själv hamnar i den sitsen snart.  

Nu ska maken och jag träna profylaxandning, sen är det dags att sova.

Hej svejs!

• MallaMojs

Det var ju visserligen fyra år sedan jag var slimmad så... Fan också - beach 2017, here I come

Hmm, nu ska jag försöka få sova!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

God morgon på er

Läste ikapp igår när jag kom hem men orkade inte skriva nåt då. Vi var i Skövde/Falköping  över helgen och flängde på jobb och hälsade på släktingar

Jag håller med Maxie att man inte kan räkna med att vara slimmad så kort efter förlossningen MallaMojs Snart sitter vi ju där själva!

Det var iaf väldigt intressant att läsa om kläder och sånt man behöver. Vi har köpt lite, men nu har vi stannat av i shoppandet. Man storknar ju av allt man "behöver" så nu ska vi få låna från två kompisar och det känns jätteskönt! Då kan man köpa lite plagg sen som man verkligen vill ha

Idag ska jag jobba, men imorgon och på fredag ska jag sova, vila och ta det lugnt. Underbart!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Visparnas tråd 5