• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Joyce: usch för huvudvärk, jag vet hur det är att känna sig stressad för att hinna klart till bebisen kommer. Hoppas du mår lite bättre nu.

Jam: säger som Joyce, det ska visst ingå när man gjort ivf.

Hurra, jag har fått en ny snabb dator på jobbet, den är fantastisk!

I övrigt är det en dålig dag på jobbet, chefen la en massa saker - tråkiga jobbiga saker - i knät på mig och framförde att det ska vara klart idag. Tack för det. Så idag lär jag inte gå hem efter 50% arbetsdag. Får se om jag kan kompensera det på nåt sätt imorgon men jag befarar det värsta.

• Joyce

Maxie: Nej vad trist med jobbet! Dåligt att chefen inte respekterar din sjukskrivning . Förresten, igår skrev du om huvudstorlek, hur stort ska ett "normalt" huvud vara vid den här tiden?

Huvudvärken försvann tyvärr inte plus att jag mår lite allmänt dåligt och kräktes på förmiddagen. Tycker även att jag ser lite suddigt (kanske inbillning). Hursomhelst så ska jag till BM i kväll så då kanske jag får veta om det är något eller om jag bara är sjåpig

• Joyce

Förresten, när lägger sig bebisen med huvudet neråt? Och när fixerar den sig?

• jamis
    Joyce: Va jobbigt att må sådär dåligt Hoppas BM har nåt bra svar att ge dig. Jag mår oxå illa nu men jag sväljer istället för att spy Generad

Maxie: Jobbigt att chefen inte fattar att du ska ha MINDRE att göra! Hur jobbar du? Jobbar du varje dag kortare dar eller några dar i veckan. (Funderar lite på hur jag ska göra, har ju ändå 2-timmars resväg dit och hem).

Kul om tillväxtUL ingår när man gjort ivf, det vill jag gärna gå på

Jag var hos min husläkare idag och han sjukskrev mig halvtid i 5 veckor! Känns jätteskönt! Det känns som att jag får tid att slappna av och njuta av graviditeten lite mer ett tag Men jag hoppas jag kan börja jobba igen efter de veckorna för då är det bara 5 veckor kvar och det borde jag ju klara av. Är lite nervös nu för att FK inte ska bevilja sjukskrivningen Ska man fortsätta jobba då bara för att de inte godkänner sjukskrivningen...?
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

joyce
    min bebis lade sig neråt med huvudet för lite över en vecka sen men jag vet inte om den är fixerad så tidigt.

• jamis

Förresten, vet nån om SGIn påverkas av att man är sjukskriven ett tag?

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

jam
    jag har min sgi och jag har ju varit helt sjukskriven sen början av augusti.

• fruppan

och min påverkades inte vad jag förstått

• jamis
    fruppan: man tycker ju inte att den borde ändras, årsinkomsten är ju likadan trots sjukskrivning.
  • MallaMojs

Den ska inte ändras av sjukskrivning - gjorde inte det för mig iaf!! Jag hade dessutom turen att få mig sgi baserad på mitt vik (som var exakt sex månader) som jag blev sjukskriven ifrån Ja, ibland ska man ha lite tur!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd 5