• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Kerpet1

Håller tummarna Joyce!

Hur är det med alla er andra?

Här är det bara bra!

Kram

• fruppan

kerpet
    här är man utråkad och det är jobbigt med sträng vila (klättrar på väggarna)
    som tur är är det över på måndag då jag gjort 34 fulla veckor då det inte är farligt med
    för tidig födsel.

• Joyce

Hej
    Tillbaka igen. Allt var fint med bt såtillvida att jag inte mår sämre så trodde hon att allt var ok. Skönt. Har varken tid eller möjlighet till att vara sjuk. Fick även kolla en extra gång med ul hur bebisen låg och den låg med huvudet nedåt. Den blir inte mer fixerad än så sa BM.

Kerpet, hur är det med dig? Vad gör du mest på dagarna? Hur mår Petter?

fruppan: Förstår att det är frustrerande att tvingas till vila. Du får passa på att läsa bra böcker och se många filmer

• fruppan

va skönt att det såg bra ut joyceGlad

jag är super glad för nu har mina saker kommitSkrattandeSkrattandeSkrattande
    så vi kan hämta barnbilstolen,vagnen och spjälsängen imorgon.
    vi fick inte igenom färgen på sängen tyvärr men jag ville inte ta risken och vänta tills den 20 november då den träfärgade skulle komma eftersom man är beräknad den 24 nov.
    så det blir en vit istället.
    ska bli kul och få hem det och pyssla lteSkrattande

• jamis

God morgon

Joyce: Skönt att allt såg bra ut. Bättre en koll för mycket så man känner sig trygg.

Fruppan: Jobbigt att inte få göra något, kan ju bli ganska frustrerande. Men tänk, snart har du gått 34 veckor ! Det är ju hur coolt som helst! Och va kul att era saker har kommit, då har du lite att pyssla med nu då

Jag och min man åker bort i helgen, ska bli skönt. Och nästa vecka är jag ledig tisdag och fredag vilket känns sååå skönt!

Kram på er och ha en härlig helg!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Idis 76

Tittar in för att se lite hur det är med er alla. Själv så jobbar jag idag!!!!!

På tisdag så bär det iväg till Thailand men datorn är med så jag kommer att kunna titta in till er ibland!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Idis: åh vad härligt, Thailand! *avis*

Joyce: skönt att det inte var hf. Men ta det lugnt ändå va?

Jam: jo, precis som Pess hann svara dig innan mig så gör de inga igångsättningar på BB Sthlm tyvärr. Och vi vill ju i så fall till Danderyd men i veckan när jag var på mvc så lät det mer sannolikt som att det blir Karolinska istället. Mig gör det inte så mycket men min man vill ju inte... Får hoppas och tro att barnet kommer som det ska ändå. Både min mamma och min mans mamma har fött tidigare än bf, alla vardera 3 barnen. Kanske ligger det i generna, vågar man hoppas på det?

Nu ska jag bjuda in stackars Lotass hit, henne hade jag visst missat häromdagen.

• zynk

Halloj oj va länge sen jag skrev här...

Jisses det börjar snart bli dags för er!

Fruppis jobbigt att behöva ta det lugnt när man inte vill (o när man vill kan man inte).
    Kul med alla prylar!

äsch skrikande bebbe - återkommer

Svar på tråden Visparnas tråd 5