• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

Hmm, jag vet bara att det är nåt med nya regler nu (pga ny regering). Har en kompis som var sjukskriven och det blev nåt med hennes a-kassa sen. Men som sagt, jag har egentligen ingen aning men det kan vara värt att kolla upp en extra gång iaf.

BM blev lite bekymmrad pga huvudvärk och illamående. Bt hade stigit lite (men var fortfarande normalt). Ingen äggvita i urinen iaf. Men hon ville att jag skulle komma in imorgon igen och kolla bt en gång till. Är väl havandeskapsförgiftning som misstänks. Finns en liten faktor att sånt går i arv och både min mamma och min moster har haft det så det är väl bra att hon är nogrann och kolla upp. Men förhoppningsvis är det inget

Appropå hur bebisen låg så var det jättekonstigt. Igår på pappret vi fick efter ul så stod det att den låg med sätet nedåt (därav min fråga) men när jag frågade BM idag när den skulle vända sig så såg hon helt förvånad ut och sa "vad menar du, den är ju redan fixerad!?". På journalen från igår som hon kunde se på datorn så hade ul-bm igår skrivit att den låg med huvudet nedåt. Konstigt då jag var helt säker på att det stod annorlunda på det pappret vi fick hem. Dubbelkollade när jag kom hem och det stod faktiskt så. Skumt. Men hursomhelst, det ligger med huvudet nedåt

Frågade även om igångsättning pga ivf och det var samma här som de hade sagt till dig Maxie. Igångsättning (om man vill) efter 1 vecka. Men om allt ser fint ut så har man valet att vänta om man vill.

jam: Skönt att du har blivit sjukskriven! Nu när både du och maxie är hemma på halvtid kanske vi kan lyckas få ihop en fika? Nästa fredag har jag ju min sista tenta men efter det så vill jag gärna fika med er och alla andra mammor också

• jamis
    Joyce: Va bra att de kollar upp dig ordentligt men hoppas verkligen att du slipper havandeskapsförgiftning! Och en massa bra info gav du oss oxå, eller mest mig kanske Så man får bli igångsatt en vecka efter BF om man gjort ivf? Eller en vecka efter vecka 42?

Självklart måste vi få till en fika nu när både jag och Maxie inte jobbar lika mycket!

Känns faktiskt jättekonstigt att jag inte ska jobba heltid... ska ju dock göra samma uppgifter vad jag vet... knepigt och lite stressigt... Men det är nästan så jag blir piggare bara av tanken på att inte jobba hletid ett tag
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • jamis

Ok Joyce Vet du om man får det på BB Stockholm oxå? Kanske bäst att kolla med BM på onsdag Ska även kolla det där med tillväxtUL.

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: Är det inte där Maxie också ska vara? Isf borde det ju vara så.

• jamis

Jo, Maxie ska föda där oxå. har hon sagt att man får bli igångsatt så får man nog det

• Pess

Hej tjejer....BB Sthlm har inga igångsättningar alls (bara efter att vattnet gått) ....Man blir erbjuden igångsättning på sitt ordinarie sjukhus...

• jamis

Tack Pess

• Joyce

Godmorgon på er! Nu ska jag iväg till BM igen och kolla bt. Håll tummarna att det är ok

Svar på tråden Visparnas tråd 5