• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Pess
    zynk skrev 2007-10-13 21:49:10 följande:
     Bra strumpor är svårt att hitta - de åker ofta av.
    Amen!!!

(psst. vi har en fleeceoverall i 62 som är för stor fortfarande....och en i 68 som jag undrar NÄR hon ska växa i )  
  • Pess
    Fan vad vi går igång på att prata om våra bebisar och deras grejer

Håller med om att egna klädintresset är nere på 0 (nej minus t.o.m) Morsan TVINGADE mig köpa två tröjor häromveckan....Annars vill jag bara spendera på L, L, L, L
  • Joyce

Åå vad mycket bra tips ni kommer med! Jag måste sätta mig ner och kolla upp vad det egentligen är i alla kassar vi har fått låna. Vad som fattas och så. Svårt med storlek dock, vi verkar ju få en ganska stor bebis så man kanske ska satsa mer på 56?

Har precis kommit hem från en trevlig kväll hos kompisar. God hemmagjord pizza och lite fotboll. Inte helt fel. Men jag känner mig ganska trött nuförtiden.

• Joyce

nån som vet nånstans där de säljer extremt små (110-115) spjälsängar? Vi letar på blocket men det är svårt att hitta nån.

• Pess
    Joyce skrev 2007-10-13 22:21:10 följande:
    Åå vad mycket bra tips ni kommer med! Jag måste sätta mig ner och kolla upp vad det egentligen är i alla kassar vi har fått låna. Vad som fattas och så. Svårt med storlek dock, vi verkar ju få en ganska stor bebis så man kanske ska satsa mer på 56?Har precis kommit hem från en trevlig kväll hos kompisar. God hemmagjord pizza och lite fotboll. Inte helt fel. Men jag känner mig ganska trött nuförtiden.
    L låg på +16% på tillväxtul....men kom ut alldels lagom
  • zynk
    Pess skrev 2007-10-13 22:15:38 följande:
    Amen!!! (psst. vi har en fleeceoverall i 62 som är för stor fortfarande....och en i 68 som jag undrar NÄR hon ska växa i )  
    Ja vi göder ju vår tjej rejält så hon växer på bredden . Och hon var ju -24% i v28 . Måste ta igen lite nu ju!

Små spjälisar - ingen aning...
  • Joyce

pess: Ja det är väl ingen exakt vetenskap Hoppas på en normalstor bebis här också!

• Pess

Joyce....En dyr variant är ju Stokke-sängen som man bygger ut allt eftersom....Stokke mini är jätteliten och söt....Vi har fortfarande mini till L (men den stackaren slår kan snart inte sträcka ut sig längre) Börjar bli dax att bygga ut

• Pess
    Pess skrev 2007-10-13 22:45:59 följande:
    Joyce....En dyr variant är ju Stokke-sängen som man bygger ut allt eftersom....Stokke mini är jätteliten och söt....Vi har fortfarande mini till L (men den stackaren slår kan snart inte sträcka ut sig längre) Börjar bli dax att bygga ut
    och att gå och lägga sig Får ju inte ihop meningarna längre
Svar på tråden Visparnas tråd 5