• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • fruppan

jam
    hoppas du får en bra dag på jobbet trots du sovit dåligt

• jamis

Tack fruppan !

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • MallaMojs
    fruppan skrev 2007-11-01 06:31:03 följande:
    jamja jag är glad att den lill har stannat kvar och visst var jag i riskzonen ett tag mennu är jag i v 37 så nu får den komma om den villjag har BF  24 november
    Åhh, det är ju på min å sambons födelsedag Kul!!
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Morrisen

Fruppan: Skönt att höra att du klarar en vanlig förlossning om du nu vill det. Läskigt att undersökningen var så obehaglig.
    Men funkar det med fibromyalgin och föda vanligt?
    Du får inga kortslutningar i muskler och nerver av att ta i?
    Ursäkta kanske dumma frågor men min rygg funkar inte att föda vanligt med av ovanstående skäl.

Här är en till som inte kan sova, skiter snart i att gå och lägga mig tror jag. Man är så vackert svart runt ögonen.
    Fasen, man har ju svårt att tänka sig att man någonsin ska få ett pipp igen när ens karl har sett en i det här tillståndet.

• fruppan

morrisen

jag har min värk i nacke och skulderblad mest just nu men annars är jag förvånadsvärt bra i min *fybro* av att va gravid.
    så jag har nog haft tur

• jamis

Hej

Jag överlevde dagen trots sömnbrist! Och nu är jag ledig fredag, lördag och söndag! Så underbart skönt!!!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

Skönt jam!

Jag har massor med onda sd just nu. De har tidigare inte gjort ont på detta sätt. Har varit en sväng på ikea och fixat lite. Men nu måste jag verkligen lägga mig i soffan och hoppas att det lugnar ner sig lite. Var även hos BM idag och allt såg fint ut. Dock hade sf-måtten växt ytterligare 1 cm på en vecka Så bebisen fortsätter att växa trodde hon.

Var är Maxie? Börjar nästan undra vart hon har tagit vägen... så hon inte är inne och föder. Hoppas allt är bra!

• Maxie

Ja, här är jag! Inget barn i sikte än, däremot gör jag sista veckan på jobbet - sista dan idag! Känns jättemärkligt. Jobbar väldigt intensivt och alldeles för mycket men då känner jag i alla fall att jag gjort det jag kunnat, sen får andra ta hand om sånt jag inte hunnit.
    Min läkare ringde igår och vidhöll att jag ska vara heltidssjukskriven från nästa vecka - vem är jag att säga emot när hon anser att jag inte har någon arbetsförmåga?

Det där RS-viruset oroar mig också. Funderar på att säga till alla som kommer att vilja besöka oss sen att de får absolut inte vara sjuka på minsta sätt, bättre att de väntar med besök då. Fast min svärmor säger att bara man ammar barnet så är det ingen fara... Dumma människa!

• Sommar prinsessan

Hej tjejer. Ville bara gå in å berätta att min mage redan växt= svullen som sjuttonSkrattande
    Tuttarna är äkta silicon, svullna å klotrunda å ömma så man vet att de sitter där...
    + flera andra symptom. Hoppas ni mår bra allihop.
    Kramiz å ha en härlig helg i solen

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
Svar på tråden Visparnas tråd 5