• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • fruppan

varit på en morgon promenad i solen tur att jag passade på tidigt för nu är solen inte framme längre.
    snacka om att det trycker på när man går nu så det blev en kortis på en 20 minuter.
    sen däckade jag på soffan och sov en halv timme.
    vakna av molvärk i magen och det börjar bli osköna värkar nu.
    det började igår fram och tillbaka sen gav det sig under natten och nu verkar det börja igen.
    *ja ja va en bal på slottet*

om nått skulle hända under helgen så kanske man har en liten helloween bebis..
    häftigt va!!

om nått händer så är maskros min kontakt å hon meddelar isåfall .
    ha en skön helg

• Joyce

Maxie: Skönt att det är sista dagen idag . Du får skriva ut artikeln jag länkade och skicka den till svärmor. Där stod det väl klart och tydligt att amning inte hjälpte.

SS: Kul att ha dig här! Och vilka bra och starka symptom du har När är det dags för vul?

fruppan: Jobbigt med onda värkar! Hoppas (? eller kanske inte?) det blir bättre.

jag mår fint idag. Det onda från igår är borta och M jobbar halvdag och kommer snart hem. Mysigt.

Trevlig helg på er!

• Sommar prinsessan

Joyce
    ja det är skönt! Vi ska göra vul 12/11. Känns som en evighet ditFlört

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Joyce

SS: Förstår att det känns jobbigt att vänta Men 10 dagar kommer att gå fort! Vad spännande det ska bli att se om det är ett eller två.

• Sommar prinsessan

Haha ja jag kommer vara jättenervös! Jag hoppas att det iaf finns en där inne som växer och som hjärtat slår på! Nu ska jag gå hem. ha en underbar helg!

• MallaMojs
    Sommar prinsessan skrev 2007-11-02 11:56:59 följande:
    Joyceja det är skönt! Vi ska göra vul 12/11. Känns som en evighet dit
    Åhh, så spännade att det kan vara två små därinne. Ryser nästan när jag tänker på första vul:et, såg DIREKT två små "hål" på skärmen och började böla lite - var ju helt säker på att det inte skulle vara någon alls därinne så...
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

Haha, ja nervös som tusan var jag också. Fast jag tom hade börjat kräkas vid det laget så svarade jag läkaren som frågade om jag hade några symptom att jag inte kände nåt! Fick i den stunden för mig att jag inbillat mig alltihopa och att jag skulle skämmas så mycket om jag dessutom hade fejkade symptom

trevlig helg på dig med!

• Sommar prinsessan

Hej är det någon av er som använt den här bältes grejjen som man har i bilen? Är den bra eller ska man stunta i att köpa en sån?

• Joyce

Menar du en bältesfölängare? Vad du än menar så har jag inte använt nåt Funkar fortfarande fint att köra bil i v 37. Fast det skulle såklart inte vara så skönt att krocka eller bromsa häftigt med bältet över magen.

• Sommar prinsessan

Ok. Det är en grej man sätter i bältet man har vid magen så om man krockar så dras bältet ner mot höfterna/låren istället för att dras åt över magen. Besafe har en sån.

Svar på tråden Visparnas tråd 5