• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

aha, ok. Ja det kanske kunde vara nåt. Visste inte ens att det fanns.

• jamis

Hej hej

Jag och maken har haft en härlig ledig dag tillsammans! Vi åt en mysig frukost med latte hemköpt från stans godaste latteställe  - 2 kvarter hemmifrån Sen gick vi på stan och så kom min mamma och vi gick ut och åt tillsammans med henne och min syster och hennes man. Jättemysigt! På söndagmorgon åker ju min man till Indien så vi ska fylla på och vara med varandra imorgon oxå

Jag kan fortfarande ha svårt för folk som blir gravida lätt eller oplanerat. Min syster svimmade för en vecka sen, och har sen dess mått illa, varit extremt trött och hungrig och kännt sig yr. Alla värden är bra...  Mamma hade frågat om hon var gravid, men det visste hon inte om hon var...  Jag vet att jag inte skulle tycka att det var så roligt just nu... men kanske när den första chocken lagt sig. Egentligen skulle det ju vara roligt om vi fick barn nära i tid, men samtidigt så minns ju jag så väl hur svårt vi haft det... ja, ja...

SS: Det beror väl på hur mycket bil man kör/åker. Vi har ingen bil så det har inte kännts nödvändigt med ett sånt bälte. Spännande med vul, men förstår om du är nervös. Jag var skitskraj!

Joyce: Skönt att det onda försvunnit. Hoppas ni haft en mysig dag, du och M.

fruppan: Va spännande! Vi får se om maskros tittar in med glada nyheter i helgen

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

jam

än så längeär jag hemma men man får se vad som händer under helgen.
    kan säga att det värken gör ondare men fortfarande är det för länge emellan värkarna.
    vi får se imorgon hur det är.
    men händer det nått så kommer det rapport på nått sätt.
    kram o natti

• FISK78

Tänk att snart är det er tur att få era guldklimpar! Det är fantastiskt underbart att det har gått så bra för oss alla! Önskar er all lycka till i världen, att få barn är det bästa som någonsin har hänt oss. Sid är fantastisk, kärleken är oändlig!

Spännande!!!

Kramar

• zynk
    Kikar in och önskar trevlig helg!

Är fortfarande så himla glad för er MaLu och Sessan !

I morgon är det ett år sen jag plussade!!!!! Overkligt att man sitter här och har ett underverk som sover sött i sin vagga nu på övervåningen!
  • Kerpet1

Halloj!

Ja medhåller zynk och Fisken! snart har nuí dem hos er! I går var det ett år sen jag gjorde mitt första vul och jag var som alla andra, säker på att där inget skulle finnas! Jag hade nästan köpt cigg på pressbyrån för att ha nått att trösta mig med, men de behövdes inte! Åh, va han va söt då redan, 22 mm stor och våran böna! som dock visade sig va en ärta...

Bältesspännare som du snackar om hade jag ett tag, men den började lukta skumt efter ett tag, det viktiga är att ha bältet under magen, man kan läsa om det i de flesta instruktionsböcker som finns i bilar.

Det var nått mer jag skulle skriva... återkommer...

• Kerpet1

just det... Idis, här är en som fick tebax mensen innan avslaget hann sluta (lite överdrivet men ändå...) har hunnit med tre vändor nu, kommer som klockan...
    Bläääääääääääääääääääääääääääääääääääää!

• Kerpet1

Det snöar!!!! Vilken tajming att vi satte på vinterdäcken idag!

Förra året kom första snön samtidigt som vi gjorde första vulet...

• Idis 76

God morgon!
    Vaknade upp till ett vinterland idag! Jätte fint men lite skillnad mot dom 35-40 grader som vi varit vana vid.
    T blev rejält förkyld på flyget hem så henne ögon bara rinner och samma sak med näsan men hon hade ingen feber vilket är skönt!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Hej tjejer. Här regnar snön bort tyvärr. Men det var mysigt inatt när jag gick upp för att kissa och upptäckte att det lyste vitt på taken runtomkring. Jag blir alltid så glad av första snön. 
    Jobbade intensivt till kl 16 igår (hade jag jobbat heltid skulle jag ha slutat kl 13 egentligen), röjde en del men hann inte göra det så snyggt som jag skulle ha velat. Men nu ska jag inte jobba på sisådär 14 månader eller nåt, det känns ju hur skumt som helst.

Fruppan: spännande, det verkar ju som om det drar ihop sig för dig!

Svar på tråden Visparnas tråd 5