• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • fruppan

maxie
    ja det känns som så men man vet ju inte förrän man ligger på förlossningen.
    har sovit skit dåligt pga värkar som är en i timmen och är så kraftiga att det inte går och sova.
    här är det strålande sol så jag o min man ska ta en liten promenad snart.
    vågar ju knappt gå ut själv ifall det gör ont och det händer nått.

ha en skön helg !

• Maxie

Oj då fruppan, jobbigt att du inte kan sova. Hur har du tänkt kring smärtlindring vid förlossning?

• fruppan

maxie

jag ska prova akupunkur o lustgas i första hand men blir det olidligt med smärta så får
    de lägga en eda.
    men jag ska låta dom bedöma vad som är bäst för mig.
    hur ska du göra?

• Maxie

Det låter ungefär som mitt resonemang. Akupunktur, TENS (om vi får tag på nån innan förlossningen), lustgas i första hand men behövs det och det drar ut på tiden så är jag inte helt motståndare till epidural. Tycker bara att det inte låter så trevligt med riskerna med den, typ kateter, förlamning, förlängt värkarbete osv. Men måste man så måste man. En del beskriver det ju som himmelriket.

• Maxie

Sen hoppas jag förstås att den förlossningsförberedande akupunkturen jag går på ska göra sitt till för att förlossningen ska gå hyfsat snabbt och bra. Det ska visst ge oxytocinet en skjuts.

Huvva, jag har fått Mollipect utskrivet för min hosta som jag dras med sen förkylningen för några veckor sen. Började igår och blir darrig och skakig av den, dessutom tror jag att bebisen blir ännu livligare än normalt av den fast det kanske bara är slumpen. Var på opera igår och det var svårt att koncentrera sig på handlingen för bebisen höll igång i princip hela tiden. Jösses, ibland känns det som att magen ska spricka när den rör sig på det här viset.

• fruppan

ja en i min föräldragrupp lovordade epidural.

dom är de första i vår grupp som fått men kul och höra deras erfarenhet.

hon hade en 7 timmars jobb på förlossningen och bara nån timme hemma

så skulle man vilja ha det

• jamis

God morgon

Spännnande med fruppan! Bra att du tar det lugnt och vilar och har med maken när du går ut

Maxie: Häftigt att inte behöva jobba mer på läääänge !

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Jam: ja det känns konstigt men otroligt skönt! Nu gäller det bara att släppa alla tankarna på jobbet.
    Förstår dina tankar kring din syrra och hennes ev graviditet. Tycker det vore rättvisare om de fick jobba nåt år i alla fall.

Min lillebror verkar ha gjort ett kanonjobb när det gäller min mamma och hennes tankar kring barn nr 2. Visserligen hade hon när han tog upp det sagt samma sak till honom, ungefär "klart att de ska få nr 2 snart...blablabla..." men hon har inte sagt ett ljud mer till mig om saken så kanske har det fått sjunka in lite. Han hade varit tydlig med att hon inte får säga såna saker till mig som har fått jobba så länge på det här barnet.

• Maxie

Jam förresten, vilken gullig man du verkar ha. Ni verkar så väldigt förälskade!
    Min man och jag älskar förstås varann och visst har det här barnet bidragit till lite mera gullande men efter 10 år tillsammans så är det ändå lite vardag över relationen.

• Kerpet1

Eda ÄR himmelriket! Hade innan bestämt att INTE ta det men gud så skönt det var att få den!
    Fast jag höll ju på ett tag förståss...

Svar på tråden Visparnas tråd 5