• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • jamis

Hihi På helgerna tycker vi om att laga god mat tillsammans. Till middag blir det först olivrostade små baguette-bitar med skagenröra och avokade (var sååå sugen på skagenröra i helgen) och sen grönsakspaj med bacon och färskost, sallad till Ganska enkel mat men god åsså blir det några matlådor till mig när jag är ensam hemma

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

Låter jättegott! Jag har också varit sugen på skagenröra på sistone jag gillar egentligen också att laga mat men jag har varit så slö på sistone. Det får räcka med alla recept jag pysslar med i jobbet för tillfället

• jamis

Jobbar du med recept ? Ja, ibland lessnar man verkligen! Jag orkar inte laga mat på veckodagarna så det är bra att fylla frysen på helgerna då man har lite mer ork.

Ska du fylla frysen med mat inför bebisens ankomst? Min kusin gjorde en hel massa potatis- och purjolökssoppa innan hon fick sitt första barn men bebisen fick ont i magen av löken så hon hade ingen nytta av den iaf

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

Japp, åt det stora mejeriföretaget (med det som är på webben)

Ja det kanske är en god idé att fylla frysen lite. Dock har vi så liten frys (halv) så det rymms inte så mycket. Men lite kanske man borde fixa. Inget med lök då

• jamis

Jaha, gör du det Då förstår jag om du kanske lessnar på recept ibland

Vi har oxå halv frys... och halva den är fylld av sylt. Inte så smart kanske. Men några portioner borde man få plats med, iaf för de första dagarna.

• Ma Lu

Hehe, det känns lite lustigt att "få" hänga här med er som planerar förlossning och fryser in mat

Hej förresten

Min syrra kunde de första månaderna inte äta nånting som är det minsta gasbildande för normala vuxna för då hade lillkillen ont i amgen hela nätterna Inte bara lök gick bort utan allt fullkorn, bönor, ärtor - ja rubbet - gick bort!

Jag känner mig lite som en dålig mamma men vi kommer inte att åka till Elma idag utan tänder ljus för henne härhemma istället tillsammans med ljus för min mamma Det är så galet mycket trafik ditåt nu (hon ligger på "gamla" delen av Skogskyrkogården, dvs. delen längst norrut som kallas Sandsborgskyrkogården)

Jag är nu i mitten av vecka 6 (5+4) och försöker hålla nojan stången. Jag ska på vul samma dag som Sessan (12/11) och dit är det ju inte långt. Jag är så fruktansvärt rädd att det inte ska se bra ut... Men det är ju inget jag kan göra för att påverksa utgången så det är bara att gilla läget!

Min man är helt inne på att ta ut all glädje i förskott den här gången och jag försöker hänga på Det är faktiskt lite kusligt att tänka bakåt på hur inte bara jag utan också han tänkte OM och inte NÄR i fråga om Elma hela tiden fast det gått så långt Nu har vi gjort upp om att åka och provköra barnvagnar så fort vi sått se hjärtaktivitet Ohc jag har redan köpt en två-pack små bodysar med elefanter på och idag blev det en kortärmad och kortbent pyjamassparkdräkt med Lille Skutt

Lät gott med matplanerna Vi ska äta renskavsgryta - mums! Förstår om Joyce blir lite less av att jobba med recept Förresten hörde jag en historia om en mamma som pga gasbildning hos sin lille son inte kunde äta vare sig det ena eller det andra när hon ammade honom med påföljden att hon var dödligt sugen på GOD mat. Därför brukade hon sitta med sonen i knät och en kokbok uppslagen och läste högt för pruttungen Och sonen blev sedan en väldigt begåvad ung man med höga betyg och oslagbar språkkänsla Ett tips kanske

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Kerpet1

Ma Lu! Du är den bästa mamman till Elma! Och ni gör helt rätt som tar ut all glädje nu och inte ska ni oroa er! Tycker du ska supershoppa i mängder nu och bara njuta!!!!!!!!!!
    gå på underbara barn mässan vet jag!!! Finns massor att handla!

egentligen skulle jag och Petter gått till kyrkan och tänt ljus i dag, men det var trist väder på förmiddagen och sen satte latmasken in för mig, så det blev inget...

Jättekramar till er alla!

• jamis

Va härligt att läsa Malu, att ni ska ta ut glädjen nu! Jag tycker ju inet att det är i förskott utan under tiden det faktiskt händer ! Det är ju faktiskt den 12 snart - då ska ni ut och titta på barnvagnar! Blir så kul!

Kerpet: När är underbara barn-mässan?

Nu är maten klar

• Joyce

Ma Lu: Hej! Såklart att det går lika bra att tända ljus hemma Plus att det låter bra att ta ut glädjen nu! Låter sunt. Ringde du förresten till spec-MVC? Vad gott det låter med renskav. Det var min absoluta favoriträtt när jag var liten som jag alltid valde om jag fick bestämma. Och jag var ju ett konstigt barn som inte gillade varken pannkakor eller pizza så jag fick då alltid renskav istället

Appropå att läsa "vuxenböcker" för barn så har jag en kompis vars fyraåriga dotter bara vill läsa ur en fågelbok. Så varje kväll får hon läsa högt om saker som "storspoven häckar i slutet av juni" osv. Ganska gulligt tycker jag.

Ang gasbildning, vi kanske borde sluta med ekolådan då bebisen ska komma. Får mest bara kål varje gång. Vitkål, rödkål och savojkål omvartannat. Man vet ju tillslut inte vad man ska laga av det. Plus att det kanske inte är det bästa för bebisen. Sen kanske man inte kommer att vara så sugen på att komma på fiffiga maträtter med allt man får.

Pratade även med min gullemormor idag. 88 år och ser knappt nåt och kan inte gå. Men hon hade minsann virkat en bebisfilt åt bebisen. Blev så rörd att hon tog sig ork till något sånt

Hoppas ni får en trevlig kväll allihopa. Kram

Svar på tråden Visparnas tråd 5