• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • fruppan

efter 15 minutuers promenad så gav jag upp känns som ett klot mellan beben ju
    bara och inse att man inte kan gå så långt längre

• fruppan

maxie
    ja jag vet .
    min man är så söt och gör lunchen idag det blir hemlagad potatismos o köttbullar
    sen iväg och tända ljus vid några gravar

• Maxie

Lunch ja, det börjar snart bli dags. Vi tänkte åka och köpa en torktumlare idag och samtidigt ta en lunch ute men vi har inte kommit in i duschen än. Det är så skönt med loja lördagsförmiddagar.

• fruppan

maxie
    låter mysigt med loja förmiddagar med och mat ute är aldrig fel

• jamis
    Maxie: Ja, du kan inte göra mer på jobbet nu. Det bästa är ju att släppa tankarna på det helt och fokusera på bebisen
    tack för att du förstår mina tankar om min syster och ev graviditet. Jag vill ju så gärna kunna glädja mig när hon blir gravid och det skull ejag inte kunna just nu så jag hoppas det dröjer ett tag till.
    Skönt att din mamma verkar ha fattat vad hon kan prata om och inte. Min mamma är fortfarande lite inne på att det andra barnet ska komma fort, eller hoppas på att det ska göra det, kanske mest för vår egen skull...

Och ja, vi är väldigt förälskade, jag och min man. Det är jättemysigt! Han har nästan mer separationsångest än vad jag har nu när han ska va borta i nästan 2 veckor. Vi har ju "bara" varit tillsammans i 4,5 år Oj, det är ju inte så bara

Nu ska vi fortsätta pyssla och packa här hemma
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: Se till att mysa riktigt mycket med varandra idag Förstår också dina känslor kring din syster. Jag har av och till känt precis likadant. Både att de också ska kämpa lite med också att man på nåt sätt vill vara själv ett tag (låter ego jag vet). Men nu står min syster och hennes man inför sin första ivf och det var verkligen inget jag hade önskat för dem. Hoppas så att de lyckas på första försöket.

zynk: Grattis till ettårsplusset

Kerpet: Ja visst är det mysigt med snö! Hann se det innan jag la mig igår men imorse var det borta. bra med vinterdäck, det borde vi också fixa.

Idis: Hoppas T mår bättre!

Maxie: Grattis till ledigheten!

Maxie och fruppan: jag är ju helt tvärtemot er, jag är svårt för all typ av bedövning. Ge mig, ge mig! Lustgas är ju en partydrog för gymnasister, ge mig the real stuff liksom

Igår var vi en sväng till skogskyrogården och oj vad fint det var där i mörkret. Massor med tända ljus och lyktor. Idag ska jag jobba undan lite och sen är vi bortbjudna på middag. Känns både trevligt och lite jobbigt. Jag blir tråkigare och tråkigare för var dag som går nu och vill mest bara vara hemma.

hejhej

• jamis
    Joyce: Ja, känslorna är verkligen dubbla. man vill på ett sätt att de ska få kämpa lite lagom, att de kanske ska hinna bli lite desperata/ledsna/misströstande men ändå lyckas. Och egentligen vill man det bara för att de ska förstå lite av det vi gått igenom... eftersom man inte kan förstå detta utan att gå igenom det själv. Samtidigt önskar jag de verkligen inte att gå igenom det vi gjort... så det är verkligen dubbelt! Men jag hoppas känslorna ändrar sig lite när vår bebis kommer!

Mysigt att du hann se snön och en tur till kyrkogården låter mysigt! Förstår om du vill va hemma mest Jag tycker det är så spännande för nu snart är det dags för er!

Nu står chokladsufflen i ugnen och citronfromagen i kylen. Sen är det bara middagen som ska lagas
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: Vad mycket gott du gör hela tiden Vad blir det till middag då?

Svar på tråden Visparnas tråd 5