• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Kerpet1

Japp, imorgon oxå på älvsjö! Massa att handla!

• zynk

Hallå!

Jag LAGAR mat ! Det har jag nog inte gjort sen A kom. Det är alltid M som fixar det annars - fast vi har ju så olika smak så nu ville jag göra något lagat! Nu blir det morotssoppa annars hade det blivit kroppkakor typ. och du säger väl kerpan - vadå lagar - det är ju bara soppa . Tror inte den blir som din dock - får se annars ringer jjag dig om akuthjälp!

MaLu så fint att ni tänder ljus för Elma! Och så bra att ni stannar hemma - det är ju bara klokt och du är ingen dålig mamma! Och himla bra att ta ut glädjen över nya bebben i förskott! Man behöver all glädje man kan få ju - och den här gången kommer det gå hela vägen!
    Jag väntade lite med att ta ut glädjen men sen släppde det - och då njöt jag i fulla grag. Så härligt att få shoppa loss och riktigt bebisfrossa! jag undrar när det ska gå över. När ska man börja tänka på nåt annat liksom?

GASBILDNING . A pruttar väldeliga och hälsar alltid god morgon med en prutt . Jag har dock alldrig funderat på att dra ner på lökenFundersam.

Gullemormor Joyce som stickat åt barnbarnsbarnet!

Måste kolla soppan och öppna en öl !

• Maxie

Åh vad mycket god mat ni håller på med! Själv väntar jag på att min man ska börja med maten, han sa att han skulle det kl 18 men hittills har inget hänt. Wokad kyckling med grönsaker och ris ska det bli och till efterrätt pannacotta.
    Jag hostar så jag håller på att bli galen, ska det vara så här verkligen? Börjar faktiskt tro att det är nåt med lungorna i alla fall. Mollipecten hjälper en liten stund, sen börjas det igen. Tog senaste dosen för 1,5 h sen och hostar nu så jag knappt kan andas. Får väl inställa mig på vårdcentralen på måndag. Fast vi ska till BB Sthlm på måndag em. Undrar om man kan gå på studiebesök där med sån hosta?

• Maxie

Malu: jag tycker nog att det här med allhelgonahelgen är lite som alla hjärtans dag. De som är nära och kära för en kommer man nog ihåg ändå och jag är helt säker på att Elma vet att hon finns i era hjärtan VARJE dag, oavsett om ni är på kyrkogården, hemma eller nån annanstans. Du är ingen dålig mamma!

• Minna72
    Ma Lu skrev 2007-11-03 16:28:54 följande:
    Jag känner mig lite som en dålig mamma men vi kommer inte att åka till Elma idag utan tänder ljus för henne härhemma istället tillsammans med ljus för min mamma Det är så galet mycket trafik ditåt nu (hon ligger på "gamla" delen av Skogskyrkogården, dvs. delen längst norrut som kallas Sandsborgskyrkogården)Jag är nu i mitten av vecka 6 (5+4) och försöker hålla nojan stången. Jag ska på vul samma dag som Sessan (12/11) och dit är det ju inte långt. Jag är så fruktansvärt rädd att det inte ska se bra ut... Men det är ju inget jag kan göra för att påverksa utgången så det är bara att gilla läget!Min man är helt inne på att ta ut all glädje i förskott den här gången och jag försöker hänga på Det är faktiskt lite kusligt att tänka bakåt på hur inte bara jag utan också han tänkte OM och inte NÄR i fråga om Elma hela tiden fast det gått så långt Nu har vi gjort upp om att åka och provköra barnvagnar så fort vi sått se hjärtaktivitet Ohc jag har redan köpt en två-pack små bodysar med elefanter på och idag blev det en kortärmad och kortbent pyjamassparkdräkt med Lille Skutt
    Precis rätt inställning! Yes, barnvagnsrally! Men vilken typ godkänner käre A då? Måste det vara Ferrari?

Jag tänkte på Elma igår!

Vilka kul inlägg som ramlade in här igår! Fast den efterhängsna Maxie-hostan låter inge kul förstås. Hur har ni detmed snuva förresten? Jag hade täppt näsa i många veckor fram till förlossningen/snittet. Minns att det var rätt jobbigt.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Ma Lu

Morron Jag slocknar så pass tidigt på kvällarna att jag inte sover närmelsevis lika länge som maken på morgnarna. Trist med olika dygnsrytm men vad gör man?

Apropå allhelgona så hade det mest känts fint om det lyst på Elmas grav igår när det lyste överallt annanstans. Annars tror jag inte lilla damen är så knusslig med dagar och så

Hehe, jag har blivit lite hjärntvättad av Kerpet så jag är inställd på en Brio Happy De har visst väldigt ställbart handtag så att också min tvåmetersman kan få en bekväm körställning. Självfallet blir det en röd (med Ferrarimärke )

Fy för hemsk hosta med stor tung mage som tynger Jag som haft ont i äggstockarna när jag hostat och nyst ett bra tag efter ÄP kan bara föreställa mig hur det är med vecka 35+-mage! Men visst var det du Maxie som också nyste mycket i början av graviditeten och hade nästäppa cokså? Jag är också sån som blir "allergisk" mot graviditetshormonet

Förra graviditeten var jag täppt i näsan rätt tidigt och snarkade som en hel karl Det blev mycket saltlösning i kranen

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Maxie

Godmorgon Malu,
    Jodå, jag har nyst hela graviditeten hittills. Varje dag åtminstone ett par gånger. Nästäppan sitter där den ska och saltvatten (Renässans) hjälper inte jättemycket så på nätterna får jag ta till lite starkare doningar vilket inte är så bra ur tillvänjningssynpunkt. Men vad ska man göra, låta bli att andas eller andas genom munnen och bli helt kruttorr och få hostattacker av det? Ligga på rygg går inte, då lägger sig bebisen på kroppspulsådern och både jag och den blir illamående. Och visst, det är inte idealt att ha stor mage när man hostar, det kan jag hålla med om. Ibland hugger det till i ligamenten (inbillar jag mig att det är), lite som om jag sträcker mig. Det är inget skönt. Men det är bara några veckor kvar nu, sen blir livet annorlunda. Och jag tycker att hostmedicinen verkar lösa upp slemmet bättre nu, kanske är det på väg åt nåt bra håll ändå. *hoppas hoppas* Jag snarkar till ibland så jag själv (och maken vaknar), dessutom har jag börjat med andra ljud, typ ett "hmm". Vet inte om det är som om jag nästan pratar i sömnen eller nåt. Stackars bebisen, morsan talar i nattmössan och farsan talar i nattmössan - och går i sömnen... Det blir en egen säng från början, det är tydligt.

• Minna72

Maxie: Jag tänkte också till en början på det där med att man bara skall ta nässprej högst 10 dagar, men till slut struntade jag i det. Tyckte det var viktigare att jag kunde andas bra (saltvattenlösn funkade inte bra tyckte jag). Direkt efter förlossningen försvann täppan så det blev aldrig några probs med avvänjning.

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Maxie

Hej Minna! Kul att "se" dig! Hur är läget med dig och familjen?

Nä, det känns som ett mindre problem med nässprayen, vilket är viktigast liksom?

• jamis

God morgon

Nu har min man åkt till Indien och jag har dammsugit och planterat om lite blommor. Det blir en riktig pysseldag idag. Känns skönt att få lite gjort och aktivera mig lite

Maxie: jobbigt med nästäppa, men snart snart är det ju över! Jag har oxå nyst en hel del under gravidieten, tänkte aldrig på att det kunde vara gravid-relaterat

Hej malu Kul att du kikar in! Och jag ser att du är på rätt väg när det gäller barnvagn! Fast röd är ju definitivt gladare än vår svarta sittdel och bruna hårdlift

Nu ska jag nog ta och göra ett farsdag-kort

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Visparnas tråd 5