• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • MallaMojs

Jag hade ju också rätt så lågt tryck, inte så lågt som du Jam, och jag kände mest mig yrslig...men det är ju nära till illamåendet då

Hihi, lite skrock är det nog, men det kan ju funka. Izabella som låg längt upp med huvudet upp, vände sig ett par gånger, utan att jag ens märkte det Å då var det ju inte sååå mycket plats därinne

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis
    MM: Ja, det är ju bättre med lågt än högt iaf Och visst kan bebisen säkert vända sig flera gånger om Ska lägga mig och vila med kudden under rumpan en liten stund nu. Hihi. Lagom fånig man känner sig Generad
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Ma Lu

Ja, det var skönt att slippa tjata

Härligt att det ser bra ut med er lill* men ska h*n nu också bli en sån där velis som inte orkar vända på sig! Tror kanske h*n ska bli snurrig i huvet av att ha det neråt Beror kanske på det låga blodtrycket? Vi får helt enkelt pumpa lite mer tryck i dig!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • MallaMojs
    jamis skrev 2007-11-13 16:50:30 följande:
    MM: Ja, det är ju bättre med lågt än högt iaf Och visst kan bebisen säkert vända sig flera gånger om Ska lägga mig och vila med kudden under rumpan en liten stund nu. Hihi. Lagom fånig man känner sig
    Jag låg också så, det var sååå skönt för höfter och rygg...
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis
    Malu: Hihi Inte ska h*n bli en velis inte. H*n passar väl på att ligga som det är skönast till slutspurten då h*n måste vända på sig Det är väl inte än de ska ligga med huvet neråt?

Håller med Malla om att det är skönt för höfter och ryg, faktiskt riktigt avlastande.

Nu måste jag ha nåt att äta, sen kommer min syster hit på fika. Ska bli mysigt!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Hej tjejer, jag blev utkastad när jag just skrivit en låååång rapport om allt som hänt senaste veckan. Så jag får inse att det blir till att blogga istället så småningom när jag orkar.
    Bebisen, våran Victor, kom till världen förra onsdagen som ni nog vet. Det var en omtumlande upplevelse, minst sagt, vi var ju inte riktigt förberedda så tidigt. Det berodde på vattenavgång och sen satte förlossningen igång av sig självt. Så det var bara att gilla läget. Han är lite för tidigt född så därför fick vi stanna på bb tills igår. Dels ville de se att han gick upp i vikt igen och dels att min amning eller åtminstone mjölkproduktion kom igång. Han tilläggsmatas och ska ha mat var tredje timme, han har inte riktigt förstått vitsen med amning så vi får använda amningsnapp, det går sådär. Annars matas han med kopp. Vi mår bra fast är jättetrötta. Victor har ett litet mankemang med hjärtat så på fredag ska vi till kardiologen på Astrid Lindgren, troligen kommer han att så småningom behöva en liten operation. Jag försöker att inte oroa mig för det allt för mycket även om hormoner och trötthet gör sitt till för att tårarna ska rinna i ett.
    Kram till alla och tack för alla fina inlägg i min gästbok. Ska läsa tillbaka när jag hinner.

• Joyce

Hej Maxie! Kul att få livstecken från dig! Och grattis igen till Victor

Låter jobbigt med hjärtat och amningen, hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt

Hur mycket vägde Victor? och hur var förlossningen? Du får komma med mer detaljer när du orkar. Många kramar!

• Maxie

Joyce: Victor var 49 cm och vägde 2840 gram, inte så himla liten. Sen gick han ner ett par hekton vilket inte var så kul. Men när det vände fick vi åka hem. Nu hoppas vi att han inte minskat för mycket till imorgon då han ska vägas igen när bvc gör hembesök här. Förlossningen gick bra fast var ju inte som jag hade förväntat mig. Det blev epidural för min del och det tycker jag definitivt inte man ska rädas för. Säger som Kerpet, det är himmelriket! Krystningen trodde jag att kroppen skulle sköta lite självmant sådär, det gjorde den inte på mig. Det kom in en läkare som övervägde sugklocka men då tog jag i för kung och fosterland och sen kom det ut en liten blå bebis som skrek direkt.

Nähä, dags för matning igen. Förlåt att jag inte kommenterar på nån annan - jo Malu har fått positivt besked va? Grattis i så fall. I övrigt ska jag skärpa mig senare, nu kallar lillprinsen.

• Maxie

Joyce: Victor var 49 cm och vägde 2840 gram, inte så himla liten. Sen gick han ner ett par hekton vilket inte var så kul. Men när det vände fick vi åka hem. Nu hoppas vi att han inte minskat för mycket till imorgon då han ska vägas igen när bvc gör hembesök här. Förlossningen gick bra fast var ju inte som jag hade förväntat mig. Det blev epidural för min del och det tycker jag definitivt inte man ska rädas för. Säger som Kerpet, det är himmelriket! Krystningen trodde jag att kroppen skulle sköta lite självmant sådär, det gjorde den inte på mig. Det kom in en läkare som övervägde sugklocka men då tog jag i för kung och fosterland och sen kom det ut en liten blå bebis som skrek direkt.

Nähä, dags för matning igen. Förlåt att jag inte kommenterar på nån annan - jo Malu har fått positivt besked va? Grattis i så fall. I övrigt ska jag skärpa mig senare, nu kallar lillprinsen.

• Pess

Sååå himla kul att se dig Maxie...Som vi väntat Och än en gång grattis till Victor

Tråkigt med litet smolki glädjebägaren ang. hjärtat....Men hoppas att ni får glada besked på fredag så att ni helt och hållet kan glädja er och släppa oron...

Naffes kille inne hos Minna har oxå litet hjärttrassel...Om du vill prata med någon villsäga...

KRAM

Svar på tråden Visparnas tråd 5