• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

MaLu: Vad bra, och skönt att veta

jam: Bra att du mår bättre nu! Och bra med råd från sjukgymnasten.

• jamis
    Malu. Ja, om det händer igen så kontaktar jag min hus läkare. Riktigt läskigt var det och jag var så slut efteråt att jag behövde en lussekatt

Vet du än om du ska få gå på specmvc på Oktavia? Bra att skriva till L iaf om hur du vill ha det. Jag vet inte hur många koller jag har fått gjort med min uvi så det borde verkligen inte vara några problem!

Joyce: Hur mår du idag då?

Jag måste leta rätt på ett recept på marinerad kycklingfile som vi gjorde till min examensfest i somras. Mamma tänkte göra det på lördag då min pappa fyller år men jag hittar det inte Det måste ju finnas här nånstans
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Pess

Idis...Det behöver du och T få behandling mot... Försvinner inte av sig sjölv eller med Idomin...

I bästa fall med bikarbonatlösning....med har det blivit ett större angrepp ska ni ha mycostatin som är receptbelagt...ring din BVC

Synd om amningen tar skada för att ni inte får rätt hjälp

• ProPPens
    Jam Jag jobbar oregelbundet. Så vissa pass är bara typ mellan 7-13 medans andra är från ena dagen kl10 till nästa kl18!! Så jag har endel väldigt långa pass. Men vi har ett ganska lungt jobb och kan ofta ta det lungt mellan varven. Jobbar på ett boende för handikappade.
    Kanske det är bäst att vänta med amningsbh. Förstår inte att man inte kan sälja lite större bhar på t.ex lindex??? Deras störst brukar vara typ E kupa och jag har G!!!! Tycker inte mina är så stora... Eller???

MaLu Skönt att det inte var några farliga bakterier!!! Hur mår du annars då?? Själv undra jag ibland om det verkligen är nått där??? För jag känner inte så jättemycket... Mest känner jag av tröttheten och att jag behöver äta med jämna mellanrum.
  • jamis
    Proppens: Just ja, du och jag jobbar ju inom samma branch Innan jag blev LSS-handläggare jobbade jag på ett boende för personer med asperger och autism. Väldigt intressant! Jobbigt med så långa pass, men då får du långledigt ibland oxå eller hur?
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • ProPPens

Japp!! Det är skönt!! Har en riktig lång ledighet då jag slutar torsdag 9 och är ledig till måndag 12!! Den är skön den!

• Joyce

Jam: Jag mår fint! Fast det börjar vara ett ganska ont tryck nedåt nu. Känns som att blygdbenet ska dela sig lite nu och då. Men sålänge jag inte gör saker på ett ben (typ gå i trappor) så är det ok. Men stiga i och ur badkaret kommer jag liksom inte ifrån. Men det är helt överkommligt och jag gissar att det också är ganska vanligt på slutet när bebisen kommer längre och längre ned i bäckenet. Ska till BM imorgon så jag får väl höra vad hon säger då

Hittade du receptet?

ProPPens: Oj om du har G nu så får vi hoppas att de inte växer så mycket mer under graviditen. En annan startade ju med B så än är det ingen fara på taket här

• jamis
    Joyce: Det låter ju som bäckenet och det utsätts väl för mer tryck nu när bebisen ligger och trycker kan jag tänka mig! Skönt att du kan ta det lugnt nu och underbart att ha ett badkar. Det måste vara skönt nu när man är gravid och stor!

Jag hittade inte receptet. Glömde bort mig i en massa andra saker så jag får ta och leta efter det nu.
  • zynk
    Jam: Hoppas det var en engångsföreteelse på T-banan- låter himla läskigt ju! Förstår att du blev rädd. Visst hade du nyligen kollat blrotrycket (som var lågt va?). Usch jag har så dålig koll (får man skylla på aaaaaaaaaaaaamningsdiiimma???). Händer det igen får du kolla upp det.

Proppen va skönt att illamåendet lagt sig. Jag mådde knappt illa alls så oroa dig inte (jo tjena -lätt sagt...).  Tarmarna stod still från första början här med så nog är du gravid allt . AmningsBH - jag hade innan D-kupa och hittade E-kupa som amningsBH och tog större omkrets (från Lindex). Det funkade. Sorgligt nog är de inte så där spänstiga nu utan liksom bara längre (snyft).
    Attans nu ser jag att du behöver större storlek än så.

MaLu: Leukocyter finns normalt "där nere" och det är vanligt att de hamnar i urinprov så oroa dig inte för det! Jag fick lämna urinprov var 6:e vecka för att utesluta GBS (men jag tror det var från 3:e trimestern ungefär. Detta för att man inte till 100% kunde utesluta GBS vid vårt mf. Ja du vet säkert massor redan om GBS annars kan jag berätta mer om vad de sa till oss.

Joyce: Ja när man står med belstning på bara ett ben - INTE skönt! Känns precis så - som att man ska gå av. På slutet ilade det också när Alva skruvade ner sitt huvud...  Då får man tillfälle att öva sin andningsteknik .
  • MallaMojs

Flaggar lite för att det är lunch & fika hemma hos oss imorrn Någon som är intresserad?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd 5