• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • jamis

Va bra fruppan Men jag förstår att du längtar! Det gör ju jag oxå

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • ProPPens

Åhhh, MaLu!!! Jag vet inte vad jag ska säga?! Sitter bara här med tårar i ögonen av glädje för er!!! Hoppas jag får uppleva samma sak nästa vecka!!! Är ju galet nervös redan nu, ibland känns det som att pricken har försvunnit för allt känns som vanligt. Sen börjar jag må lite illa och tuttarna ömmar då vet jag att allt är bra... Fast jag tror jag fortfarande är lika lugn som jag varit hela ruvperioden också. Det känns liksom innerst inne som att det kommer gå bra, för oss båda!!!

Jam Jobbigt att komma hem, men snart är mannen hemma också!! Härligt att höra om din mamma, jag fick tårar i ögonen när jag tänkte på att min mamma kan prata med mn mage!!! Vill ju vara där nu!!! Varför går tiden så sakta????

Fruppan Nu tycker jag att det ska sätta fart för dig!!!!

• jamis
    Proppens: Härligt att du har en bra känsla att det kommer att gå bra! Vilken dag är det du ska på vul?
    Ja tänk, snart en dag kan din mamma prata med din mage Det är en härlig känsla. Hela min familj blev alldeles till sig när de kände magen röra sig!

Min man ringde nyss. Han kunde visst inte sova. Så skönt att prata med honom!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • ProPPens
    Jam Ska dit nästa vecka på onsdagen, 21... Känns som en evighet. Vill dit nu!!!!!! Särskild när man läser om MaLu härliga upplevelse idag!!!!
    Skönt att höra från mannen!
  • jamis
    Proppens: Ja, jag minns tiden innan vul som en evighet. Men det kommer att gå bra!
  • MallaMojs

Åhh, hurra för mamma MaLu

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Gokväll!

MaLu så underbart!!!!!! Och så roligt du skrev om matsäcken - snart får h*n riktigt fin mat av mamma . Va glad jag blir för din skull!

Proppen va skönt att du är lugn (eller var du galet nervös ?) - njuuuut av det! Illamående o ömma boobs - det gillar vi .

Jam va skönt att du fick prata med mannen till slut.

Fruppis jobbigt att vänta hör jag. Fast blåst på konfekten kommer du inte bli . Bara bebbe som börjar retas med mamma redan nu. Det är för att du ska veta att det är h*n som bestämmer fr o m nu! Skämt å sido - hoppas h*n slutar retas nu! När är BF? Måste kolla.

Vi har varit på babysim och Alvis har dykt för första gången ! Det gick jättebra. Inget skrik alls på hela tiden vi var där. Det är nog mer stresande för mig än henne. Efter simmet (eller vadå sim - plask är en bättre benämning) är det alltid nån bebis som gallskriker och jag bara väntar på att A ska göra det också. Men hon ligger nöjt o tittarOskyldig. Pussgurkan . Alltså jag trodde inte man kunde få mer känslor för tjejen men jo - efter 4 månader (fyller på fredag) blir känslorna bara större och större - LÄSKIGT! OCH underbart.

• jamis
    zynk: Det låter alldeles underbart Härligt med förnöjsam dotter och en massa moderskänslor Jag längtar!
  • fruppan

zynk
    ja jag tror du har rätt i det och min bf är om 13 dagar så jag ska väl inte klaga redan

• zynk
    jamis skrev 2007-11-12 21:55:18 följande:
    zynk: Det låter alldeles underbart Härligt med förnöjsam dotter och en massa moderskänslor Jag längtar!
    Jag måste förklara: hon är faktiskt inte alltid nöjd... Idag innan babysimmet kändes det som att hon gnällt hela dagen. Det är ju sånt man inte vill skriva för min dotter ska ju alltid vara gladast smartast sötast och helt enkelt BÄST .
    fruppan skrev 2007-11-12 22:06:26 följande:
    zynkja jag tror du har rätt i det och min bf är om 13 dagar så jag ska väl inte klaga redan
    Oj oj det kanske blir hallonblad ändå . Ingen som börjat än va?!
Svar på tråden Visparnas tråd 5