• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Mirren

Malu - jag fick UVI samma vecka som det positiva graviditetsbeskedet. Om jag kommer ihåg rätt tipsade du mig om att dricka tranbärsdricka, vem det nu än var som tipsade så fungerade det!

Sedan är det ju två olika saker att inte kunna utesluta något och att något verkligen beror på något. Det lärde jag mig, om inte annat, efter min inläggning i vecka 25. Jag fick en kur antibiotika då ifall SD skulle berott på det, de odlade också för att hitta GBS om jag förstod det rätt. Efter någon vecka fick jag reda på att de inte hittat något och att jag stoppat i mig en massa mediciner "ifall att". Menar inte att förringa din oro på något sätt, bara att säga att OM du skulle ha UVI och/eller GBS så behöver det inte innebära att något går fel.

Hoppas allt är väl nu att att du snabbt får ett lugnande besked.

• jamis

Hmm... och jag som stoppar i mig en tablett penicillin om dagen... Kanske borde sluta med det nu när det egentligen inte är nån fara ifall bebisen tittar ut...

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • MallaMojs
    jamis skrev 2007-11-13 13:35:27 följande:
    Hmm... och jag som stoppar i mig en tablett penicillin om dagen... Kanske borde sluta med det nu när det egentligen inte är nån fara ifall bebisen tittar ut...
    Men det är ju inte alltför kul med en prematurbebis heller, kan jag intyga
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs
    Joyce skrev 2007-11-13 14:17:41 följande:
    ohh, maxie lyser grön!! Kom in och berätta allt
    hihi, jag såg just det jag också
  • MallaMojs

Men åhhh, nu är hon inte grön längre Hon kanske har bättre saker för sig

• Ma Lu

Tack för kloka ord Mirren Du har så rätt och jag ska försöka vara lite cool. Jag hispade ju totalt när jam fick uvi också.

Mitt prov skickades iaf på odling! Sticka visade bara lite utslag på leukocyter och lite utslag på nåt som hette "albumin" som jag inte vet vad det är (jo, det FINNS grejer som inte jag kan nåt om ) Referensvärdet var för båda 1 på deras papper och på leukocyter var normalvärdet 0-1. Hur som lyckades jag skrämma doktorn med vår oklara GBS-historia så han remitterade snällt för odling Men hade det varit massivt bakterieangrepp så hade det ju synts på stickan!

Maxie kom fram nu!!!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Maskros67

Malu: va skönt att höra!

Är också nyfiken på en Maxie-rapport!

Kram alla goa mammor o blivande!

* * * Barnlös - men inte hopplös * *
  • jamis

Malu: va skönt att läkaren skickade iväg på odling omedelbums Och bra att det inte var megautslag på stickan! Minns det som igår när jag hade min uvi-attack och du kom som en krigande ängel om man nu kan vara det

Besöket hos Bm gick bra Bebisen ligger med huvudet upp och rumpan ner så hon sa åt mig att ligga 15 min varje dag med en kudde under rumpan så att bebisen kanske snor runt. Det är inte akut, men eftersom det fortfarande finns så mycket svängrum så kan man hjälpa till lite på traven. Jag som trodde att sånt var skrock

Annars såg allt bra ut:
    Socker - 4,3
    Järn - 117
    Bt - 90/50
    Sf - 29 (vecka 30+0)
    Hjärtljud - 144

Hon skulle oxå skicka remiss för tillväxtUL. Tänk! Nu är det min tur
    Mitt illamående kunde visst bero på mitt låga blodtryck. Det är ju ganska extremt lågt... så hon beordrade mig att vila.

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Visparnas tråd 5