• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • fruppan

zynk
    jag tror nog inte på sånt tyvärr

• zynk
    fruppan skrev 2007-11-12 22:15:45 följande:
    zynkjag tror nog inte på sånt tyvärr
    inte jag heller även om det faktiskt finns nån vetenskaplig artikel som har påvisat nån liten pytte-effekt
  • fruppan

nää nu ska jag försöka sova men sköt om er.
    och zynk krama dottern från mig

• Kerpet1

Ha ha ha! Hallonbladste! Fråga mig! Jag drack det i alla former och inte hjälpte det! Sen var det ju varmt då oxå så jag gjorde iste av det och hackade i basilika och tärnade i ananas som oxå skulle va bra! Huva! kan fortfarande känna smaken, tvi!

• Pess
    Kerpet1 skrev 2007-11-12 22:22:55 följande:
    Ha ha ha! Hallonbladste! Fråga mig! Jag drack det i alla former och inte hjälpte det! Sen var det ju varmt då oxå så jag gjorde iste av det och hackade i basilika och tärnade i ananas som oxå skulle va bra! Huva! kan fortfarande känna smaken, tvi!
    *asg* Du arma människa.....Ja, som vi frossade i ananas Har en påse hallonbladsté kvar förresten...Vill du ha?
  • zynk

Kerpan *vink* ananas har jag precis börjat med igen efter långt uppehåll

Åååååååååååålande leksugen bebbe som aldrig sover på dagen...

jag ser det snöar jag ser det snöar

tänk om man skulle ta och köpa en pulka? och åkpåse o fårskinn och... Shoppingsugen!

• Kerpet1

Jättegärna, ha ha ha! Urk! dessutom hackade jag ju ner basilikan med stjälkarna och allt för at uppnå bästa effekt! Kan fortfarande känna hur de fastnade i halsen...

• Ma Lu

Hej brudar Härligt att läsa om era hallonbladsteer Själv har jag precis börjat noja igen efter gårdagens lugn... Jag tror jag åkt på uvi och genast tror jag ju det värsta och ser framför mig elaka GBS-baciller och missfall pga att de ätit upp hinnorna Usch. Jobbigt att veta lite FÖR mycket om allt som kan gå snett.

JAg har en tid på vc 13.30 och ska kolla med odling. Toppen att jag fick snabb tid!

F.ö. går jag in i vecka 8 idag

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Joyce

MaLu: Nej vad jobbigt! Med din tidigare GBS-historia som du skrev om igår. Men det behöver ju inte vara nåt, skönt att du fick kolla upp det så snabbt iaf

Hade klipptid idag men min frisör är sjuk. Nu måste jag bestämma mig om jag vill ha nån annan istället eller boka ny tid. Helst plötsligt blev jag jätteslö och det känns som världes projekt att ta sig ut i snöstromen så jag kan skippar det helt och hållet. Ska ju egentligen bara toppa ¨håret och det borde ju vem som helst klara av.

Hallonbladste låter lite smått äckligt. Annanas är däremot gott

• jamis
    Joyce: Jobbigt att frisören blev sjuk Jag ska oxå toppa mitt hår, är i akut behov av det. Det var tänkt att mamma skulle göra det i helgen men vi hann inte Nu kanske jag måste gå till en dyr frisör Men att toppa håret borde ju vem som helst kunna göra

Malu: Usch, uvi är ju inte roligt och särksilt inte med din historia. Bra att du får kolla upp på en gång!

Snart ska jag till BM, ska bli kul Sen blir det fika med min syster ikväll.
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Visparnas tråd 5